ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ




ΚΟΥΙΖ

Ποιός είναι αυτός και ποια οικονομικά συμφέροντα εξυπηρετούσε όταν έθετε εκβιαστικά το δίλημμα: Αν το Λουτράκι θέλει προαστιακό, μόνη λύση είναι να γίνει στάση του τρένου στη θέση Βασιλόπουλος;
(061211)




Είπαν…

«Κώωτση, όποιος υποστηρίζει τη δημιουργία στάσης του προαστιακού σιδηροδρόμου στη θέση Βασιλόπουλος, επιβουλεύεται τα συμφέροντα της πόλης κι ενδιαφέρεται μόνον για ίδιο όφελος. Κώωτση, βάλτο στο μυαλό σου και μην σου διαφεύγει…»
(061211)




ΣΕ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ ΜΠΟΡΕΙ
ΝΑ ΣΦΥΡΑΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ

Σε δύο περίπου χρόνια, στις αρχές του 2014, Θεού θέλοντος, ο προαστιακός σιδηρόδρομος θα σφυρίξει και στο Λουτράκι.
Αυτή είναι η εκτίμηση της ΕΡΓΟΣΕ, ενώ την πρόσθετα διαβεβαίωση παρέσχε και ο διευθυντής Πολεοδομίας και Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Λουτρακίου Μάνος Μαυρογόνατος, υποστηρίζοντας ότι η κατασκευή του σιδηροδρομικού έργου, είναι δυνατόν και μπορεί να προπορευθεί της επέκτασης του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, του οποίου η μελέτη βρίσκεται σε πάρα πολύ προχωρημένο στάδιο.
Όπως επισημάνθηκε, η μελέτη κατασκευής του έργου του προαστιακού σιδηροδρόμου θα γίνει κατ’ εξαίρεση για το Λουτράκι inhouse από την ΕΡΓΟΣΕ. Ο χρόνος ολοκλήρωσης των μελετών κατασκευής και περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων στο maximum θα απαιτήσει δέκα μήνες, ενώ θα καταβληθούν και πρόσθετες προσπάθειες επίσπευσης του χρονικού διαστήματος, προκειμένου να υποβληθεί προς χρηματοδότηση στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ.
Τα παραπάνω συνέβησαν στη χθεσινή ενημέρωση του Κώωτση και των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου Λουτρακίου, από τους τρεις συγκοινωνιολόγους για τον τρόπο κατασκευής κι ανάπτυξης του έργου του προαστιακού σιδηροδρόμου.
Στο σημείο που χτύπησε ηλεκτρικό ρεύμα τον Κώωτση, ήταν όταν έγινε αναφορά για τη στάση στον Ισθμό κι ελέχθη ότι η ενδεδειγμένη, καταλληλότερη, ορθή και προσφορότερη είναι στη θέση πριν τη διακλάδωση, όπως άλλωστε ήδη υπάρχει η χάραξη και χωροθέτηση από την ΕΡΓΟΣΕ, κάτι που υποδεικνύουν κι έχουν εισηγηθεί οι τεχνικές υπηρεσίες του δήμου Λουτρακίου!
Ο Μάνος Μαυρογόνατος μάλιστα επιβεβαίωσε τα παραπάνω, καθώς επίσης και το χώρο που έχει δεσμευθεί από τον ΟΣΕ για θέσεις στάθμευσης στη θέση Παράδεισος - Φιλοθέη.
Την ανάπτυξη του έργου έκανε ο συγκοινωνιολόγος - πολεοδόμος καθηγητής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) Θάνος Βλαστός, παρουσιάζοντας την αναγκαιότητα ενός πιο εκτεταμένου σχεδίου το οποίο με την έλευση στο Λουτράκι του προαστιακού σιδηροδρόμου θα πρέπει να εξασφαλίζει τη βιώσιμη κινητικότητα μ’ ένα σύστημα που θα περιλαμβάνει υποσύνολα και θα διανέμει τον εν δυνάμει επιβάτη είτε με ποδήλατο, είτε πεζό.
Ο Θάνος Βλαστός επεσήμανε ότι στο γενικότερο πολεοδομικό σχεδιασμό θα υπάρξει στήριξη από το ΕΜΠ συμπληρωματικά με την πολύ καλή δουλειά που έχουν κάνει σε σχέση με την επέκταση του σχεδίου πόλης οι τεχνικές υπηρεσίες.
Μαζί με το Θάνο Βλαστό ήταν και οι συγκοινωνιολόγοι Γιώργος Νάθενας, ο οποίος σημειωτέον είναι μέλος της συντακτικής ομάδας του ρυθμιστικού σχεδίου για την πόλη της Αθήνας, καθώς επίσης και ο Νάσος Κόκκινος, ο οποίος παράλληλα είναι και πρόεδρος του μη κερδοσκοπικού συλλόγου ΕΠΙΒΑΤΗΣ.
Από την πλευρά του ο διευθυντής Πολεοδομίας και Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Λουτρακίου Μάνος Μαυρογόνατος δήλωσε το έργο μπορεί να προωθηθεί και να προπορευθεί του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, με τον Κώωτση (η πρώτη φορά που μίλησε) να ισχυρίζεται ότι θα απαιτηθούν οκτώ χρόνια και τον Μάνο Μαυρογόνατο να τον επαναφέρει στην τάξη λέγοντάς του ότι αυτά που λέει δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα, καθ’ ότι το ΓΠΣ έχει ολοκληρώσει την ωρίμανσή του και στο δεύτερο στάδιο.
Όπως επεσήμανε ο Μάνος Μαυρογόνατος η μελέτη όπως φαίνεται είναι πλήρως εναρμονισμένη στο υπό επέκταση νέο σχέδιο πόλης και κατά συνέπεια δεν υπάρχει κανένα απολύτως κώλυμα που να εμποδίσει το έργο, ενώ έδινε και λύσεις επί του πρακτέου, όταν διατυπώνονταν απορίες.
Από την πλευρά του ο αντιπεριφερειάρχης Κορίνθου Γιώργος Δέδες γι άλλη μια φορά φάνηκε πλήρως ενημερωμένος και γνώστης του θέματος, θέτοντας καίρια ερωτήματα που έγιναν αφορμή για λεπτομερέστατη ενημέρωση από τους συγκοινωνιολόγους.
Ο αντιπεριφερειάρχης, έχει δεσμευθεί, ότι το κόστος της μελέτης μέχρι του ποσού των € 40.000 θα την κάνει η περιφερειακή ενότητα Κορινθίας από το τεχνικό της πρόγραμμα του 2012 και σε συνέχεια βέβαια της δέσμευσης του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη για την εκτέλεση του εν λόγω σιδηροδρομικού έργου από το ΕΣΠΑ.
Μετά τη συνάντηση αυτή διαπιστώθηκε ότι έχουν απαληφθεί όλα τα σημαία που έχριζαν διευκρινίσεων και με τη συνεργασία των τεχνικών υπηρεσιών του δήμου Λουτρακίου και της ΕΡΓΟΣΕ, ο επιθυμητός στόχος θα υλοποιηθεί την τρέχουσα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ.
Στην παρέμβασή του σε τεχνικές λεπτομέρειες, ειδικότερα και εξειδικευμένα τεχνικά θέματα ο επικεφαλής της Πρωτοβουλίας Πολιτών για την έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στο Λουτράκι Δημήτρης Καραπατάς, έδειξε ότι είναι πλήρως κι ενδελεχώς ενημερωμένος και συμφωνούσαν μαζί του τόσο οι καθηγητές συγκοινωνιολόγοι, όσο και η τεχνική υπηρεσία του δήμου Λουτρακίου.
Αξίζει να επισημανθεί ότι η απογευματινή συνάντηση, ήταν απότοκος των ανιδιοτελών πρωτοβουλιών και προσπαθειών του Δημήτρη Καραπατά, προκειμένου να είναι όλοι άρτια ενημερωμένοι στη συνάντηση της Πέμπτης στην ΕΡΓΟΣΕ.
Ο Παύλος Παύλου από την πλευρά του δήλωσε ότι μ’ αυτή τη μορφή, πρόκειται για ένα διαφορετικό έργο που είναι υλοποιήσιμο, μπορεί κι επιβάλλεται να γίνει για την ισόρροπη ανάπτυξη παλαιού και νέου Λουτρακίου. Ο Παύλος Παύλου υπογράμμισε με νόημα, ότι εδώ που φθάσαμε το έργο δεν μπορεί να μην γίνει!
Μόνη ουσιαστική αντίδραση του Κώωτση που είχε στο πλευρό του τον αντιδήμαρχο Πολεοδομίας και Τεχνικών Υπηρεσιών Σπύρο Νικολάου, ήταν όταν η συζήτηση ήλθε για τη στάση στον Ισθμό, που άκουσε ότι η ενδεδειγμένη θέση είναι πριν τη διακλάδωση κι εκεί… τα είδε όλα.

Ποιος είναι ο λόγος γι’ αυτή του την αντίδραση, μόνο ι Κώωτσης γνωρίζει…
Κώωτση, κι αυτό το ρεπορτάζ του loutraki-press είναι ψέματα; Θα το διαψεύσεις όπως και τα υπόλοιπα;
Στη συνάντηση παρέστησαν επίσης εκ μέρους της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τον προαστιακό σιδηρόδρομο ο Παρασκευάς Παύλου και από τους φορείς ο πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Εμπόρων κι Επαγγελματιών Λουτρακίου Γιώργος Μαρίνης.
Το ραντεβού για την προώθηση του έργου του προαστιακού σιδηροδρόμου, ανανεώθηκε για την Πέμπτη στη 1 μ.μ. στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ.
(061211)
Return top