ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑΣ
ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ

Του Δημήτρη Καραπατά*

Τετράτροχα εκτρώματα της προπερασμένης δεκαετίας ακριβοπληρώνονται από τη δημοτική αρχή Λογοθέτη για να εκτελούν αστική συγκοινωνία.
Ο λόγος για τα μικρά λεωφορεία - σακαράκες που προφανέστατα δεν τηρούν καμιά από τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές για χρήση κινητήρων ECO 4 με μηδενικές εκπομπές ρύπων στην ατμόσφαιρα, αλλά και υποδομή για Άτομα με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ).
Τα συγκεκριμένα mini bus είχαν αγορασθεί από τη δημοτική αρχή Παύλου γύρω στα τέλη της πρώτης θητείας της, αλλά λόγω ειδικού νόμου από το πάλαι ποτέ υπουργείο Μεταφορών που όριζε ως πρώτο δικαιούχο να εκτελεί αστική συγκοινωνία τα κατά τόπους ΚΤΕΛ παραχωρήθηκαν στον αρμόδιο φορέα. Αν σε περίπτωση δήλωναν κώλυμα τα ΚΤΕΛ μόνο τότε μπορούσε ο δήμος να εκτελέσει αστική συγκοινωνία.
Η δε οφθαλμοφανέστατη άσχημη κατάσταση στην οποία βρίσκονται προσβάλει αισθητικά το κύρος μιας τουριστικής περιοχής και την υποβαθμίζει. Το μεγαλύτερο, όμως, ατόπημα εντοπίζεται στο γεγονός ότι εκτελείται και ακριβοπληρώνεται από τα ταμεία του δήμου, περίπου διακόσιες χιλιάδες ευρώ ετησίως ενώ εισπράττουν και το εισιτήριο, μια συγκοινωνία που δεν έχει προκύψει από κυκλοφοριακή μελέτη.
Η οποία θα μας έδειχνε ποιές απομακρυσμένες περιοχές του δήμου πρέπει να συνδεθούν με το κεντρικό Λουτράκι, με ποιά συχνότητα δρομολογίων και ποιές ώρες.
Επίσης, ποιά θα πρέπει να είναι τα κεντρικά σημεία του Λουτρακίου στα οποία θα πρέπει να διέρχεται και να αναρτηθούν σε εμφανή σημεία οι στάσεις με τις ώρες διέλευσης από αυτές.
Πρόταση μας είναι να υποχρεωθεί ο αρμόδιος φορέας να αντικαταστήσει με δικά του έξοδα τα υπάρχοντα απαρχαιωμένα μικρά λεωφορεία με σύγχρονα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, σύγχρονο ντιζάιν για την αισθητική αναβάθμιση της πόλης, αλλά και να διαθέτουν ράμπα για ΑΜΕΑ κι ευπαθείς ομάδες ή γυναίκες με καροτσάκια για μικρά παιδιά. Ακόμη ο αρμόδιος φορέας να προχωρήσει σε εκπόνηση κυκλοφοριακής μελέτης για την καλύτερη αξιοποίηση των λεωφορείων και σαφώς την καλύτερη εξυπηρέτηση των δημοτών.
Στην περίπτωση που ο αρμόδιος φορέας δεν συμμορφωθεί, να καταγγελθεί στο αρμόδιο προϊστάμενο υπουργείο, έτσι ώστε ο δήμος να αγοράσει με δική του δαπάνη mini bus και να εκτελεί δωρεάν δημοτική συγκοινωνία. Το κόστος κτήσης των εν λόγω λεωφορείων, θα αποσβεστεί από την μη πληρωμή του φορέα που εκτελούσε συγκοινωνία και εφ’ εξής δεν θα αμείβεται σε περίπτωση άρνηση του να συμμορφωθεί με τα υποδεικνυόμενα.

Εκ του πονηρού η μετακίνηση του ΚΤΕΛ στην Αστυνομία...
Σε μια δύσκολη συγκυρία που ο δημότης μετράει και το τελευταίο ευρώ του η δημοτική αρχή λογοθέτη έρχεται για να τον τελειώσει οικονομικά. Κι αυτό γιατί με το ψευτοπρόσχημα της ελάφρυνσης του κυκλοφοριακού της πόλης μεταφέρει για αρχή το ΚΤΕΛ στην αστυνομία για να το πάει τελικά στο απώτερο μέλλον στη οδό Παπανικολάου σε χώρο κοντά στο καζίνο.
Θέλοντας να υλοποιήσει βελούδινα μια νεκρή απόφαση την 244 που έχει ανακληθεί και προέβλεπε προαστιακό και ΚΤΕΛ κοντά στο καζίνο. Στο άκουσμα αυτής της πιθανότητας όποιος πολίτης το έχει πληροφορηθεί έχει αντιδράσει πολύ έντονα σύμφωνα και με μαρτυρίες δημοτικών συμβούλων. Με δεδομένο ότι το ΚΤΕΛ πρέπει να είναι εύκολα προσβάσιμο στους δημότες και να μην επιβαρύνονται με περιττά έξοδα και μετεπιβιβάσεις άσκοπες και με δεδομένο ότι πράγματι το ΚΤΕΛ πρέπει να μετακινηθεί από τη σημερινή του θέση καταθέτουμε την καλύτερη και προς όλων των πολιτών πρόταση.
Ο σταθμός του ΚΤΕΛ να μεταφερθεί στους Καταρράκτες, όπου να τοποθετηθεί ένα μικρό εκδοτήριο, στα πρότυπα του ΟΑΣΑ με διέλευση από τον κεντρικό δρόμο όπου θα πραγματοποιεί σε κεντροβαρικά σημεία δύο στάσεις -την πλατεία 25ης Μαρτίου και την πλατεία ΟΣΕ- με ευανάγνωστο λογότυπο του φορέα και τον κατάλληλο εξοπλισμό για να αποβιβάζονται και να επιβιβάζονται δημότες κι επισκέπτες, χωρίς να ταλαιπωρούνται και να επιβαρύνονται με περιττά κόστη.
Τρίτη στάση θα μπορεί να γίνει απέναντι από τη λέσχη αξιωματικών, λόγω της διαπλάτυνσης του δρόμου, ενώ οι υπόλοιπες θα παραμείνουν ως έχουν.
Επίσης, ενδιαφέρουσα, είναι και η πρόταση του επικεφαλής της Αδέσμευτης Δημοτικής Κίνησης, πρώην δημάρχου Παύλου Παύλου, το λεωφορείο να κατεβαίνει την Αιγαίου και να μπαίνει στο δημοτικό parking, όπου θα αποβιβάζει κι επιβιβάζει το κοινό και στη συνέχεια μέσω της οδού Κορίνθου θα κατευθύνεται στο ανοδικό ρεύμα της οδού Αιγαίου να βγει στον κεντρικό δρόμο και να πάρει κατεύθυνση προς τον Ισθμό.
Πριν αναληφθεί η οποιαδήποτε πρωτοβουλία, απαιτείται ο δήμος να προχωρήσει στην πραγματοποίηση συγκροτημένης κυκλοφοριακής μελέτης, έτσι ώστε να εξυπηρετούνται και να προστατεύονται τα συμφέροντα του συνόλου της τοπικής κοινωνίας κι όχι συγκεκριμένων…

Συνεχούς ροής και ποδηλατοδρόμο στην Ελ. Βενιζέλου
Στην Ελ. Βενιζέλου με το να εκπονηθεί γρήγορα μελέτη από την τεχνική υπηρεσία του δήμου να πάει για χρηματοδότηση στο ΕΣΠΑ και να μετατραπούν οι δύο σειρές των αυτοκινήτων που παρκάρουν στον κεντρικό δρόμο σε ποδηλατοδρόμο.
Στα σημεία που ο ποδηλατοδρόμος θα διασταυρώνεται με τους κάθετους δρόμους θα γίνεται απότμιση του και μετά το πέρας των εργασιών του θα είναι χρωματισμένος πράσινος με αποτυπωμένο το σήμα του ποδηλάτη, ενώ στα σημεία που θα συναντά τους κάθετους δρόμους ή τις ράμπες για ΑΜΕΑ θα είναι κίτρινος και κόκκινος, ανάλογα με την περίσταση που θα δηλώνει διασταύρωση με δρόμο ή με ράμπα για άτομα με κινητικές δυσκολίες.
Παράλληλα, τοποθετείται πυκνή σήμανση που θα ειδοποιεί για την ύπαρξη ποδηλατοδρόμου, τόσο τα κινούμενα παραλλήλως αυτοκίνητα, όσο και τα εισερχόμενα στον κεντρικό δρόμο. Με τον τρόπο αυτό καθίσταται ανέφικτη κάθε προσπάθεια για στάση, αφού αυτόματα θα κλείνει το ένα ρεύμα κυκλοφορίας, γεγονός που διασφαλίζει τη συνεχή ροή.

Τέλος στην αφισορρύπανση...
Με την αναγγελία επιβολής προστίμων από τη Δημοτική Αστυνομία σ’ όσους αυθαίρετα κολλούν αφίσες κι οποιαδήποτε διαφημιστικά έντυπα στα φωτιστικά σώματα, στους στύλους για τις εορταστικές γιρλάντες, στις πινακίδες ονομασίας των δρόμων και γενικά στη δημοτική περιουσία θα αποτραπεί το φαινόμενο της αφισορρύπανσης που υποβαθμίζει αισθητικά την εικόνα της πόλης.
Επιβάλλεται ο άμεσος καθαρισμός μετά την ανακοίνωση του μέτρου όλων των προαναφερομένων δημοτικών αντικειμένων και βαφή αυτών. Τοποθέτηση πρόσθετων πινάκων ανακοινώσεων συμπληρωματικά με τους υπάρχοντες που τοποθετήθηκαν από τη δημοτική αρχή Παύλου, για να μπορούν εκεί επιχειρήσεις και φορείς να αναρτούν εκεί αφίσες και διαφημιστικά μηνύματα.

Σταθμό στάθμευσης στου Θρουβάλα για τα δημοτικά οχήματα
Απομάκρυνση των οχημάτων του δήμου από την πτηνοτροφική μονάδα και μεταφορά τους στον ιδιόκτητο χώρο του δήμου στο οικόπεο Θρουβάλα, που αφού διαμορφωθεί μέρος του και περιφραχτεί, να μπορεί με ασφάλεια να σταθμεύει φυλασσόμενο το τροχαίο υλικό του δήμου.
Επιπλέον, εξοικονομούνται πόροι από το ενοίκιο που καταβέλλεται σήμερα κι επιβαρύνει τον δημότη, το οποίο θα μπορεί στη συνέχεια να χρησιμοποιηθεί για άλλο όφελος της πόλης, ενώ απαλείφεται ο κίνδυνος να υπάρξει περιβαλλοντική επίπτωση στον υδροφόρο ορίζοντα.
Στη σημερινή θέση στάθμευσής τους στην πτηνοτροφική μονάδα, εγκυμονούνται σοβαρότατοι κίνδυνοι για την ασφάλεια των οχημάτων του δήμου, αφού είναι πλησίον σε οικόπεδο με ξερά χόρτα με άμεσο κίνδυνο καταστροφής σε περίπτωση πυρκαγιάς.
Επίσης, η φύλαξή τους είναι ανύπαρχτη, με αποτέλεσμα να ελλοχεύει ο κίνδυνος κλοπής ή ακόμη και δολιοφθοράς τους.

* Ο Δημήτρης Καραπατάς, είναι επιχειρηματίας.

(310711)
Return top