ΚΟΥΙΖ

Ποιός τοπικός παράγοντας κατά τη διάρκεια της δεξίωσης στο πλαίσιο του 1ου Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου Πελοποννήσου, ήταν συνέχεια στα χνάρια του διαχειριστή της Club Hotel Casino Loutraki Νικόλαου Δαούλη Ρεμαντά και συμπεριφερόταν σαν τα σκυλάκια που στέκονται χαρούμενα στα δύο πίσω πόδια τους;
Αχ, άμοιρο Λουτράκι τι σου μέλλει ακόμη να πάθεις;
(081012)




Είπαν…

«Εσείς οι τρεις θα γίνετε με την τακτική σας η ταφόπλακα του Λουτρακίου», ελέχθη το Σάββατο σε σκληρό φραστικό επεισόδιο στο Σχίνο, μ’ αφορμή τη συνάντηση για το νερό.
(081012)




ΠΟΙΟΣ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΕ 2 ΔΙΚΟΓΡΑΦΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ;
Η ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ;



ΠΕΡΙΕΡΓΗ ΚΙ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΞΑΓΓΕΛΙΑΣ ΓΙΑ
ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ

Του Πάνου Ηλιακόπουλου

Το θέατρο του παραλόγου που παίχθηκε το καλοκαίρι του 2007 με τη δήθεν έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου και τους τοπικούς πολιτικούς ταγούς να πανηγυρίζουν ότι το πλέον σύγχρονο συγκοινωνιακό μέσο δήθεν έρχεται -στην ουσία εκτροχιάζοντας το έργο- στο Λουτράκι, με σταθμό που θα γινόταν στην ευρύτερη περιοχή της Α-Β Βασιλόπουλος, θυμίζει η κωλυσιεργία που σημειώνεται από την περιφέρεια Πελοποννήσου, δημιουργώντας ταυτόχρονα πάμπολλα ερωτήματα, γιατί δεν εξαγγέλλεται κι όχι μόνον, έτσι ώστε να μπει στις ράγες κατασκευής του.
Από τον Ιανουάριο του 2012 ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης διεμήνυσε και γνωστοποίησε -μετά τις παρεμβάσεις και «πιέσεις» που είχε δεχθεί από την «Πρωτοβουλία Πολιτών για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην Πόλη του Λουτρακίου»- ότι το αμέσως επόμενο διάστημα και σε εύλογο χρόνο θα εξαγγελθεί σε συνεννόηση με τη διοίκηση του ΟΣΕ η έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου, έχοντας ως γνώμονα να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ Πελοποννήσου, της διαχειριστικής περιόδου 2007 - 2013.
Ένα πρόβλημα που προφασίζονταν εκπρόσωποι συγκεκριμένων συμφερόντων ήταν ότι δεν μπορούν να εξευρεθούν οι πόροι για τη μελέτη κατασκευής του έργου και το κόστος κατασκευής του είναι υπέρογκο κι αδύνατο να κατασκευασθεί σε τέτοιες εποχές. Φυσικά, όσοι έχουν νου και γνώση και δεν εξυπηρετούν τα συγκεκριμένα συμφέροντα έτρεξαν, πίεσαν κι επέτυχαν η μελέτη κατασκευής του έργου να γίνει εσωτερικά από τον ΟΣΕ κι όχι μέσω της διαδικασίας διαγωνισμού. Στη συνέχεια επιτεύχθηκε το κατασκευαστικό κόστος να μειωθεί στα € 10 εκατ. και να καθίσταται πλέον εφικτή η κατασκευή του έργου. Προς αυτή την κατεύθυνση συνέβαλε τα μέγιστα και ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, ο οποίος πέτυχε να μειωθεί και να συμπιεσθεί το κόστος του έργου έτι περαιτέρω στα € 6 εκατ.
Ο Πέτρος Τατούλης σε συνεννόηση με τη διοίκηση του ΟΣΕ εξηύραν στις αποθήκες του οργανισμού τροχαίο υλικό, καθώς επίσης και καλώδιο ηλεκτροδότησης της γραμμής το οποίο αποφασίσθηκε να παραχωρηθεί στην κατασκευή της παρακαμπτήριας γραμμής του Ισθμός - Λουτράκι.
Από τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους έχουν παρέλθει πλέον εννέα μήνες, με την ΕΡΓΟΣΕ που θα εμπλακεί στην κατασκευή του έργου να ισχυρίζεται ότι πλέον τα χρονικά περιθώρια είναι πλέον ασφυκτικά με ορατό τον κίνδυνο πλέον να χαθεί το έργο, δεδομένου ότι θα παρέλθει μοιραία ο χρόνος ένταξής του στο τρέχον ΕΣΠΑ, λαμβανομένου υπόψη ότι κανείς δεν γνωρίζει αν θα υπάρξει νέο ΕΣΠΑ ή ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για τέτοια έργα στην Ελλάδα.
Εδώ που είμαστε, στο οριακό κομβικό σημείο, θα πρέπει να γίνει αντιληπτό και στην περιφέρεια Πελοποννήσου ότι αν δεν κινηθούν «χθες», το έργο οριστικά χάνεται. Το ζητούμενο είναι γιατί ο Πέτρος Τατούλης κωλυσιεργεί κι αφήνει το χρόνο να φεύγει, ενώ ο ίδιος έχει άμεση γνώση κι αντίληψη όλων ακριβώς των ενεργειών που πρέπει κι επιβάλλεται να γίνουν για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και να κατασκευασθεί το έργο, καθ’ ότι και ο ίδιος λάτρης των μέσων σταθερής τροχιάς και με πρωτοποριακές αντιλήψεις για την ανάπτυξή του.
Ο Πέτρος Τατούλης θα πρέπει να έχει υπόψη του ότι στο Λουτράκι αναπτύσσεται ένας προβληματισμός αν τα συγκεκριμένα συμφέροντα έχουν καταφέρει με άνωθεν παρεμβάσεις να αποτρέψουν από τις προσπάθειές του να κατασκευασθεί το πλέον λογικό, η εν λόγω παρακαμπτήρια γραμμή Ισθμός - Λουτράκι.
Υπενθυμίζεται ότι το 2007 που είχε αναλάβει τα καθήκοντά του ο τέως δήμαρχος Λουτρακίου Γιώργος Γκιώνης είχε τρέξει το έργο επί ένα τρίμηνο, αλλά ξαφνικά διακόπηκαν τότε οι προσπάθειές του, δεδομένου ότι τα τοπικά και συγκεκριμένα συμφέροντα, σε βάρος του τοπικού συμφέροντος, σε βάρος του κοινωνικού συμφέροντος, είχαν επιτύχει να πείσουν την κεντρική εξουσία ότι αρκούσε η κατασκευή σταθμού στην περιοχή του Ισθμού, στην περιοχή της Α - Β Βασιλόπουλος.
Προκειμένου το loutraki-press να αποδώσει τα του καίσαρος τω καίσαρι, ο τέως δήμαρχος Γιώργος Γκιώνης με την εν λόγω εξαγγελία είχε τηρήσει παθητική στάση, ενώ κάποιοι άλλοι παρασύροντας και τα τοπικά ΜΜΕ που εισέπρατταν διαφημίσεις, πανηγύριζαν για τη δήθεν έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λουτράκι.
Σήμερα, στο κομβικό σημείο που έχουν φθάσει τα πράγματα, αναμένεται από τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη να αναλάβει την ενδεδειγμένη πρωτοβουλία και να φανεί πιστός στις εξαγγελίες του, ανταποκρινόμενος και στις προσδοκίες του ντόπιου πληθυσμού, όταν μάλιστα και για τον ίδιο, απ’ ότι έχει αφήσει να διαφανεί, φιλοσοφία του έχει και είναι υπέρμαχος των μέσων σταθερής τροχιάς.
Ας ελπίσουμε, ότι στη δύσκολη καμπή που περνάει η χώρα σε συνδυασμό με την καθημερινή οικονομική βύθιση που σημειώνεται στο Λουτράκι, ότι δεν θα υπερισχύσουν και θα αναδειχθούν τελικά νικητές τα συμφέροντα μεμονωμένων ιδιωτών ή συγκεκριμένης ομάδας που θα συμβάλλουν στην περαιτέρω καταδίκη της πόλης του Λουτρακίου και της ευρύτερης περιοχής και του ντόπιου πληθυσμού της.
(081012)
Return top