Είπαν…

«Είμαστε εδώ γιατί υποστηρίζουμε και θέλουμε να έλθει ο προαστιακός σιδηρόδρομος στο Λουτράκι. Εσύ τι κάνεις εδώ; ……..» Η απάντηση των φορέων του Λουτρακίου στον Κώωτση, όταν τους ρώτησε τι κάνουν στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Πελοποννήσου.
(221111)




Ο ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΤΟΥΛΗΣ ΕΠΙΤΑΧΥΝΕΙ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ
ΕΞΑΓΓΕΛΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ


Επιταχύνονται οι διαδικασίες και καταβάλλεται προσπάθεια στο επόμενο περιφερειακό συμβούλιο Πελοποννήσου να εισαχθεί προς συζήτηση και λήψη απόφασης για την κατασκευή του έργου και την έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λουτράκι.
Στην παρέμβασή του ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης έχοντας γνώση του αιτήματος των πολιτών του Λουτρακίου κι αναγνωρίζοντας το αίτημα των φορέων που παρίσταντο στη χθεσινή συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, ξεκαθάρισε ότι έχουμε δρομολογήσει το έργο.
«Σ’ αυτή τη φάση», είπε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, «αναζητείται ο τρόπος και η μεθόδευση σε συνεργασία με τον ΟΣΕ, είμαστε σε συνεχή διαβούλευση και πιστεύω με τη σύμφωνη γνώμη του δήμου Λουτρακίου» -στην ουσία νέο ράπισμα στον Κώωτση- «προκειμένου να καταλήξουμε και πολύ σύντομα να εξαγγελθεί επίσημα το έργο».
Αξιοσημείωτη, προκαλώντας εντύπωση και καθηλώνοντας τους παρισταμένους στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, ήταν η παρουσίαση κομπιουτεράιζ του έργου του προαστιακού σιδηροδρόμου σε προτζέκτορα από τον περιφερειακό σύμβουλο της Οικολογικής Συμπολιτείας του Μοριά Λάμπρο Μπούκλη. Μια δημιουργία που βασίστηκε και συνέβαλαν η Πρωτοβουλία Πολιτών Λουτρακίου για την έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λουτράκι και ομάδα συγκοινωνιολόγων με επικεφαλής τον Γιώργο Νάθενα και συμβολή ειδικών της ΕΡΓΟΣΕ.
Στην παρέμβασή του για την καθυστέρηση του έργου του προαστιακού σιδηροδρόμου, ο Λάμπρος Μπούκλης εξαπέλυσε βολές κατά του ΚΤΕΛ Κορινθίας, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος για το συγκεκριμένο θέμα κινήθηκε και η σύντομη παρέμβαση του αντιπεριφερειάρχη Κορινθίας Γιώργου Δέδε.

Παρέμβαση της Πρωτοβουλίας Πολιτών Λουτρακίου
Ο πρόεδρος του περιφερειακού συμβουλίου έδωσε το λόγο, αναγνωρίζοντας την προσφορά της για την προώθηση του έργου και στην Πρωτοβουλία Πολιτών Λουτρακίου για την έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λουτράκι, ο εκπρόσωπος της οποίας Παρασκευάς Παύλου τόνισε τα ακόλουθα:
«Αξιότιμε κύριε περιφερειάρχα,
Κυρίες και κύριοι αντιπεριφερειάρχες των ενοτήτων της Πελοποννήσου.
Εκλεκτά μέλη του περιφερειακού συμβουλίου.
Καλησπέρα σας.
Η παρουσία μας σήμερα εδώ έχει διπλή αποστολή.
Η μεν πρώτη είναι να αποδείξει ότι στο Λουτράκι η συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών του δεν βεβηλώνει τους ναούς της Δημοκρατίας, όπως το περιφερειακό συμβούλιο. Τους σέβεται. Δεν προπηλακίζει λεκτικά τους δημοκρατικά εκλεγμένους άρχοντες, αλλά τους τιμά και δεν έχει καμία σχέση με την οχλοκρατία και τους πρωτομάστορες του χάους.
Η δεύτερη και σημαντικότατη αποστολή μας είναι να σας ενημερώσουμε ότι παρά τα στεντόρεια μηνύματα της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών του Λουτρακίου, η αυτοκτονική προσέγγιση ορισμένων πολιτικών προσώπων του πρώτου βαθμού της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που ο ρόλος τους δεν συνάδει με το κοινό δημόσιο συμφέρον κι έχουν παρεκκλίνει πρόωρα από τον ρόλο τους, είχε κι έχει σαν αποτέλεσμα ένα κρίσιμο ζήτημα για το αναπτυξιακό μέλλον ολόκληρου του δήμου Λουτρακίου - Αγ. Θεοδώρων, να βαλτώνεται τεχνηέντως.
Ένα κρίσιμο ζήτημα που ενώ θα μπορούσε να αποτελεί συγκριτικό πλεονέκτημα για τον τόπο και τους δημότες του, ορισμένοι το μετατρέπουν σε ανάχωμα προόδου που κρατά το Λουτράκι αγκυλωμένο στον αναχρονισμό και την υστέρηση.
Ο λόγος, φυσικά, για το πλέον σύγχρονο πράσινο συγκοινωνιακό μέσο σταθερής τροχιάς, τον προαστιακό σιδηρόδρομο.
Ένα έργο, που σύσσωμα τα σημαίνοντα πολιτικά πρόσωπα του νομού Κορινθίας το έχουν αναγνωρίσει ως μοχλό ανάπτυξη για τις περιοχές απ’ όπου διέρχεται. Το εν λόγω έργο σ’ αυτή τη δύσκολη συγκυρία που διανύουμε, πιστεύουμε ακράδαντα πως θα συμβάλει καταλυτικά στην οικονομική, οικιστική, τουριστική, οικολογική ανάπτυξη του Λουτρακίου και της ευρύτερης περιοχής, καθώς η πόλη θα συνδεθεί απ’ ευθείας σιδηροδρομικά με την πρωτεύουσα της χώρας, το διεθνές αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, καθώς και με το λιμάνι του Πειραιά σήμερα και της Πάτρας στο μεσοπρόθεσμο μέλλον, όπου η άρση του καμποτάζ στην ναυσιπλοΐα θα επιτρέψει το ελλιμενισμό ξένων κρουαζιερόπλοιων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.
Επίσης, με την έλευση του προαστιακού στο Λουτράκι, θα δοθεί λύση σε σημαντικό βαθμό του κυκλοφοριακού προβλήματος, που σε ώρες αιχμής ταλανίζει την πόλη και υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής όχι μόνο των 15.000 κατοίκων του, αλλά και των περίπου 100.000 παραθεριστών.
Ταυτόχρονα, θα ξαναλειτουργήσει ο ανταγωνισμός στις δημόσιες υπεραστικές συγκοινωνίες, που αυτή την στιγμή μονοπωλούνται προς όφελος του μοναδικού φορέα και εις βάρος του ανταγωνισμού.
Τέλος, θα διευκολύνει την εύκολη οικονομική επικοινωνία ανάμεσα στους δημότες του Λουτρακίου και των Αγ. Θεοδώρων, οι οποίοι ενώθηκαν στον νέο καλλικρατικό δήμο.
Οι ανορθολογικές προσεγγίσεις εφήμερων εξουσιών, όπως αποφάσισαν δημοκρατικά οι δημότες του Λουτρακίου και οι διαφαινόμενες συνθήκες αμεριμνησίας που κυοφόρησαν στους πολίτες, είχαν αποτέλεσμα οι πολίτες του Λουτρακίου μπροστά στον κίνδυνο να χαθούν χρήσιμα εργαλεία ανάπτυξης, αντιδρούν συντονισμένα και μέσα από το πεδίο των δημοκρατικών μαχών να μαζευτούν 2000 περίπου υπογραφές πολιτών και να δημιουργηθεί η Πρωτοβουλία Πολιτών για την σύνδεση της πόλης με τον προαστιακό σιδηρόδρομο.
Οργανώνεται δημόσια διαβούλευση που με μαζική επιτυχημένη συμμετοχή πολιτών κι όλων των παραγωγικών φορέων και με τις υποδείξεις έγκριτων συγκοινωνιολόγων και διευθυντικών στελεχών του ΟΣΕ, προκύπτει μια ομόθυμη και βροντερή επιθυμία να συνδεθεί η πόλη του Λουτρακίου απ’ ευθείας με τον προαστιακό σιδηρόδρομο.
Η Πρωτοβουλία Πολιτών δρομολογεί έκτοτε θρυαλλίδα εξελίξεων, με αποτέλεσμα το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Λουτρακίου με την υπ’ αριθ. 303 απόφαση του να κάνει δεκτό το δίκαιο αυτό αίτημα με την καθολική αποδοχή.
Προσφάτως, άλλη μια μάχη κερδήθηκε από τους ευγενικά συνεργαζόμενους έγκριτους συγκοινωνιολόγους με την πρωτοβουλία πολιτών για τον προαστιακό σιδηρόδρομο. Αφού μετά από μαραθώνιο διαβουλεύσεων, η ΕΡΓΟΣΕ δέχθηκε τις προτάσεις μας, τις υιοθέτησε κι έδωσε μια νέα πιο εύκολη κατεύθυνση στην οριστική μελέτη του έργου.
Αποτέλεσμα, ήταν να συνθλιβεί το κόστος της μελέτης και να πέσει από τις αρχικές εκτιμήσεις της ΕΡΓΟΣΕ που ήταν 1,5 εκατομμύριο ευρώ σε μόλις 25.000 ευρώ, αφού ξεκαθαρίστηκε πως μπορεί να γίνει η μελέτη in house από την ΕΡΓΟΣΕ και να μην χρειαστεί ανάθεση σε μελετητικό γραφείο.
Ταυτόχρονα, το κόστος του έργου κατρακύλησε από τα 25 εκατομμύρια ευρώ που ήταν η αρχική πρόβλεψη της ΕΡΓΟΣΕ σε μόλις 12 εκατομμύρια ευρώ. Ενώ και οι χρόνοι έπεσαν από τους 24 μήνες στους 8 μήνες μαζί με τα περιβαλλοντολογικά.
Σε συνδυασμό με την ένταξη στο νέο ρυθμιστικό της Αττικής από το ΥΠΕΚΑ την επέκταση του προαστιακού σιδηροδρόμου προς το Λουτράκι με διακλάδωση στον Ισθμό, αλλά και την απάντηση της Κομισιόν σε ερώτηση του ευρωβουλευτή των Οικολόγων Πράσινων Μιχάλη Τρεμόπουλου, πως το εν λόγω έργο είναι δυνητικά επιλέξιμο για χρηματοδότηση φρονούμε ότι: Έχουν διαμορφωθεί οι πλέον ευνοϊκές συνθήκες για την υλοποίηση αυτού του υψίστης σημασίας έργου για το Λουτράκι και ο πυρήνας της τοπικής αυτοδιοίκησης που είναι η περιφέρεια Πελοποννήσου, δεν θα αφήσει απροστάτευτους τους πολίτες του Λουτρακίου και ορισμένους να καπηλεύονται τα συμφέροντα των πολλών για λογαριασμό των ολίγων κι έπειτα να κρύβονται πίσω από άδειες λέξεις για να ωραιοποιήσουν δυσμενείς και καταθλιπτικές καταστάσεις για τους πολίτες.
Πιστεύουμε ότι η περιφερειάρχης και τα εκλεκτά μέλη του περιφερειακού συμβουλίου, θα οικοδομήσουν πάνω στο δίκιο και θα βοηθήσουν, ώστε να υλοποιηθεί ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο που αυτή την στιγμή το έχει απόλυτη ανάγκη το Λουτράκι.
Με σεβασμό στους δημοκρατικούς θεσμούς.
Η Πρωτοβουλία Πολιτών για την έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λουτράκι.»


Παρέμβαση του Κινήματος Ενεργών Πολιτών Λουτρακίου
Στην Τρίπολη, στη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου Πελοποννήσου βρέθηκε χθες και ο επικεφαλής του Κινήματος Ενεργών Πολιτών Λουτρακίου Νίκος Λόης, ο οποίος επεσήμανε ότι αποτελεί αδήριτη ανάγκη να έλθει ο προαστιακός σιδηρόδρομος στο Λουτράκι. Όχι μόνο για την πράσινη σημασία του, αλλά το Λουτράκι αυτή τη στιγμή διαθέτει δύο υποδομές που είναι μοναδικές στη βαλκανική χερσόνησο και ίσως στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Το πρώτο είναι το Thermal Spa Λουτρακίου του οποίου το κόστος επένδυσης έφθασε περίπου στα € 20.000.000 και δεύτερο το πλέον σύγχρονο κολυμβητήριο που υπάρχει αυτή τη στιγμή, το Δημοτικό Κολυμβητήριο Λουτρακίου του οποίου το κόστος επένδυσης υπερέβη τα € 5.000.000.
Παράλληλα, η έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λουτράκι, τόνισε ο Νίκος Λόης, με το σταθμό μετεπιβίβασης που θα κατασκευασθεί θα συμβάλλει στην αύξηση της επισκεψιμότητας της Διώρυγας Κορίνθου, καθώς επίσης και της Ισθμίας χώρας γενικότερα με το μεγάλο αρχαιολογικό ενδιαφέρον.
Ο Νίκος Λόης υπογράμμισε και τους λόγους Εθνικής Άμυνας που υπήρχαν και υπάρχουν προβάλλοντας την ύπαρξη της παλαιάς γραμμής του συγκοινωνιακού μέσου.
Τέλος, ο Νίκος Λόης είπε ότι και οι Αθηναίοι θα έχουν τη δυνατότητα αν θέλουν με το ποδήλατό τους να επισκέπτονται με τον προαστιακό σιδηρόδρομο το Λουτράκι.

«Τραγική» παρουσία στο περιφερειακό συμβούλιο ι Κώωτσης
Φθάνοντας στο περιφερειακό συμβούλιο ι Κώωτσης τον περίμενε μια έκπληξη. Ανεβαίνοντας στην αίθουσα της συνεδρίασης, χωρίς να γνωρίζει την παρουσία τους, έπεσε πρόσωπο με πρόσωπο με τους φορείς του Λουτρακίου, που είχαν μεταβεί για να υποστηρίξουν το έργο.
Εκεί ρωτούσε τι γίνεται και είπε το αυτονόητο ότι πρέπει να υπάρχει ενιαία γραμμή, λαμβανομένου υπόψη ότι οι φορείς ήταν μ’ ενιαία γραμμή, ενώ ο ίδιος «πέταξε» -μην χάσει- την παραφωνία του. Στο φάκελό του για το έργο του προαστιακού σιδηροδρόμου, λόγω και της άγνοιάς του για το θέμα, δεν έφερε μαζί του την απόφαση 303/8-10-2009, που είναι η πιο βασική απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου για αυτής της σπουδαίας σημασίας έργο.
Ζητούσε να του δοθεί από τον εκπρόσωπο της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τον προαστιακό σιδηρόδρομο, ο οποίος δεν του την εμπιστεύθηκε, ισχυριζόμενος ότι για να την παραλάβει από τις υπηρεσίες του δήμου Λουτρακίου θα πρέπει να υποβάλλει έγγραφο αίτημα, ενώ ο ίδιος μπορεί να την έχει στο γραφείο του μ’ ένα απλό τηλεφώνημα.
Η δεύτερη έκπληξη που περίμενε τον Κώωτση ήταν, ότι έβαλαν να καθίσει δίπλα του τον εκπρόσωπο της Πρωτοβουλίας Πολιτών για τον προαστιακό σιδηρόδρομο για να αναφερθεί στην προαναφερόμενη παρέμβασή του.
Την ώρα που πήρε το λόγο ι Κώωτσης υποστήριξε το έργο του προαστιακού, -αιφνιδιάζοντας κάποιους από τους εκπροσώπους των φορέων, όπως υποστήριξαν στο loutraki-press- επιστράτευσε το γνώριμο σπαραξικάρδιο ύφος του αξιοποιώντας ως βάση της παρέμβασης του την παρουσίαση που έκανε ο περιφερειακός σύμβουλος της Οικολογικής Συμπολιτείας του Μοριά Λάμπρος Μπούκλης.
Πάντως τα συγχαρητήρια -κι αυτή είναι η πραγματικότητα- εξ ολοκλήρου ανήκουν στον επικεφαλής της Πρωτοβουλίας Πολιτών Λουτρακίου για την έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λουτράκι Δημήτρη Καραπατά, χάρις στις άοκνες επί χρόνια προσπάθειες του, την επιμονή κι εμμονή του, καθώς επίσης και το οικονομικό κόστος που έχει υποστεί.

(221111)
Return top