ΚΟΥΙΖ
Ποιόν αξιωματούχο υποτιμά κι απαξιώνει ο ξάδελφος του Κώωτση και δεν είναι απίθανο να δούμε και σούμο;
(151011)
Είπαν…
«Έτοιμος να λιποτακτήσει κι ο τελευταίος έμμισθος υποστηρικτής του Κώωτση!»
(151011)
Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΟΝ ΚΩΩΤΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΦΕΡΕΙ
ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ
Ι Κώωτσης κατά την προσφιλή του τακτική άλλα να έχει εξαγγείλει προεκλογικά και άλλα να πράττει, έχει γράψει στα παλαιότερα των υποδημάτων του και μία από τις τρεις προεκλογικές του δεσμεύσεις αιχμές, που δεν είναι άλλη, από την έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου.
Αυτό προκύπτει από απάντηση του υφυπουργού Υποδομών - Μεταφορών - Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη στον ερωτώντα βουλευτή Κορινθίας της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνο Κόλλια.
Αν και η δημοτική αρχή διανύει το δέκατο μήνα της μακαριότητάς της από την ανάληψη της εξουσίας κι δεν έχει ακόμη κουνήσει το δαχτυλάκι της, οι παρεμβάσεις φορέων σε θεσμικά όργανα κι εκπροσώπους του λαού, προσπαθούν να προωθήσουν ένα έργο που θα συμβάλλει πολυποίκιλα και σ’ όλα τα μέτωπα για την ανάπτυξη του τόπου.
Η μέχρι σήμερα στάση του Κώωτση, επιδεικνύει ότι δεν ενδιαφέρεται, δεδομένου ότι η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σήμερα στον ΟΣΕ από τις παραλήψεις και την αδράνεια των προκατόχων του, είναι υπέρ της προώθησης του σταθμού στη θέση Γαλότα, που αφήνει πλέον το Λουτράκι στη υπανάπτυξη.
Όποιος διαβάσει την απάντηση του Γιάννη Μαγκριώτη στον Κωνσταντίνο Κόλλια, στην ουσία του λέει περιμένουμε την εκδήλωση ενδιαφέροντος από το δήμο Λουτρακίου και αφήνεται να εννοηθεί ότι το έργο θα προωθηθεί!
Παράλληλα, οι κινήσεις θα πρέπει να είναι άμεσες προκειμένου να αποτραπεί η δημιουργία σταθμού στη Γαλότα και ο σιδηροδρομικός κόμβος για τον οποίο υπάρχει ο σχεδιασμός να πραγματοποιηθεί στη θέση Πανόραμα - Φιλοθέη.
Επίσης, αν κι έχει ενημερωθεί άτυπα τόσο ο ΟΣΕ όσο και η ΕΡΓΟΣΕ ι Κώωτσης θα πρέπει να αποστείλει την πιο πρόσφατη απόφαση 303/8-10-2009 του δημοτικού συμβουλίου του πρώην δήμου Λουτρακίου που προβλέπεται η έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου με τερματικό σταθμό στην οδό Αιγαίου και ενδιάμεση στάση στην οδό Παπανικολάου, ενώ προβλέπεται και η δημιουργία σιδηροδρομικού κόμβου στη θέση Παράδεισος - Φιλοθέη.
Ξύπνααα Κώωτση! Με ποιόν είσαι τελικά; Με την πόλη ή τους εχθρούς της;
Η ερώτηση του βουλευτή της Ν.Δ. Κωνσταντίνου Κόλλια
Κύριε υπουργέ,
επανέρχομαι στο ζήτημα που σας έθεσα σε προηγούμενη ερώτησή μου, σχετικά με τη σύνδεση της πόλης του Λουτρακίου με τον Προαστιακό, διότι, σύμφωνα με την απάντηση που μου αποστείλατε και τη σχετική ενημέρωση από την ΕΡΓΌΣΕ Α.Ε., υπάρχει κίνδυνος οι πολίτες του Λουτρακίου να υποστούν μία βαριά και αδικαιολόγητη αδικία.
Από την απάντησή σας, προκύπτει ότι η ΕΡΓΟΣΕ προωθεί δύο διαφορετικούς σταθμούς στον Ισθμό (θέση Γαλότα - «Βασιλόπουλος» επί της κύριας γραμμής και αναβάθμιση του παλιού υφισταμένου σιδηροδρομικού σταθμού). Τα προαναφερόμενα σημεία αποκλείουν την απ’ ευθείας σιδηροδρομική μετεπιβίβαση της γραμμής του Λουτρακίου στα αρτηριακά τρένα, με κατεύθυνση την Πάτρα και όλους τους ενδιάμεσους σταθμούς.
Το ερώτημα που προκύπτει είναι το εξής: Για ποιο λόγο το υπουργείο δίνει πράσινο φως στον ΟΣΕ να κατασκευάσει δύο σταθμούς στον Ισθμό, με τους οποίους μάλιστα δεν θα αξιοποιούνται όλες οι δυνατότητες της εύρυθμης λειτουργίας του σιδηροδρόμου στην περιοχή (όπως η μετεπιβίβαση), κάτι που κάνει ο ΟΣΕ σε όλες της ίδιας κατηγορίας γραμμές πανελλαδικά (δηλαδή οι παρακαμπτήριες και τερματικές γραμμές διαθέτουν επί του σημείου συνάντησης με τις κύριες κομβικό σταθμό για την εξασφάλιση της μετεπιβίβασης);
Παράλληλα, επιβεβαιώνετε ότι υπάρχει η δυνατότητα κατασκευής στάσης στη διακλάδωση προς Λουτράκι, εφόσον η κανονικοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμός - Λουτράκι περιληφθεί στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Για το σκοπό αυτό, πρέπει άμεσα να εξασφαλιστούν 1,5 εκατομμύριο ευρώ για την εκπόνηση της σχετικής μελέτης, προκειμένου να προλάβει το έργο να ενταχθεί, καθώς θα απαιτηθούν 24 μήνες για την εκπόνησή της και αρκετοί ακόμη για την υλοποίηση του έργου. Ενός έργου με σημαντικά οφέλη για την ευρύτερη περιοχή.
Η σύνδεση της πόλης του Λουτρακίου με τον Προαστιακό αποτελεί αίτημα όλων των φορέων, των κατοίκων και των παραγωγικών τάξεων της πόλης, αλλά και λύση πρακτικό συμφέρουσα και οικονομική για το κράτος και τον ΟΣΕ. Πλην όμως, επαναλαμβάνω, απαιτείται η άμεση εξασφάλιση της χρηματοδότησης για την εκπόνηση της μελέτης.
Επειδή θεωρώ κατάφωρη αδικία, την ίδια στιγμή που εγκρίνονται εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ για την κατασκευή του Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, να υπάρχει δυστοκία στην ανεύρεση 1,5 εκ. ευρώ για την εκπόνηση μιας μελέτης που θα διασφαλίσει την αναπτυξιακή προοπτική του Λουτρακίου.
Ερωτάται ο κύριος υπουργός:
1 Προτίθεσθε να παροτρύνετε την ΕΡΓΟΣΕ στην κατασκευή σταθμού στη διακλάδωση των κύριων γραμμών του Προαστιακού προς Λουτράκι, κατά την πάγια πρακτική του ΟΣΕ σε όλες τις αντίστοιχες περιπτώσεις, λαμβάνοντας υπ’ όψιν και το αίτημα της συντριπτικής πλειοψηφίας των φορέων της τοπικής κοινωνίας, αντί του πρωτοφανούς της κατασκευής δύο σταθμών που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ σε μικρή απόσταση, εκ των οποίων κανένας δεν μπορεί να εξυπηρετήσει αποτελεσματικά τον κύριο ρόλο του της σιδηροδρομικής μετεπιβίβασης από την παρακαμπτήρια γραμμή του Λουτρακίου στον κύριο άξονα προς Πάτρα;
2 Προτίθεστε να συνδράμετε τους τοπικούς φορείς και την Περιφέρεια Πελοποννήσου, προκειμένου άμεσα να εγκριθεί το απαιτούμενο κονδύλι για την εκπόνηση ολοκληρωμένης μελέτης κατασκευής σταθμού του Προαστιακού Διακλάδωση - Ισθμός, καθώς και την κανονικοποίηση και ηλεκτροκίνηση της παρακαμπτήριας τερματικής γραμμής προς την πόλη του Λουτρακίου;
Η απάντηση του αρμόδιου υφυπουργού Γιάννη Μαγκριώτη
Σύμφωνα με το υπ' αριθμ. 201364/7-6-2011 ενημερωτικό έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., με το οποίο παρέχονται πληροφορίες σχετικά με το υπ’ αριθμ. 16943/26-5-2011 ερώτημα του Βουλευτή Κωνσταντίνου Κόλλια θέτουμε υπ’ όψη σας τα εξής:
Η πλήρης και ουσιαστική σύνδεση της πόλης του Λουτρακίου με την Αθήνα δια του Προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου θα γίνει μόνο μετά την ολοκλήρωση των έργων κανονικοποίησης της υφιστάμενης γραμμής Ισθμός-Λουτράκι, η δε εξυπηρέτηση της περιοχής του Ισθμού, με τη σύμφωνη γνώμη του ΟΣΕ, θα γίνεται από τη σιδηροδρομική στάση του υφιστάμενου Σιδηροδρομικού Σταθμού Ισθμού, ο οποίος θα αναμορφωθεί.
Η απόφαση του ΟΣΕ να προχωρήσει στην αναβάθμιση κανονικοποίηση της γραμμής προς Λουτράκι, σε συνδυασμό με την αναμόρφωση των υφιστάμενων σιδηροδρομικών σταθμών, αντιμετώπισε αντιδράσεις από τους τοπικούς φορείς, με αποτέλεσμα να καθυστερήσει η υλοποίησή της.
Λόγω των ανωτέρω εμπλοκών και κατόπιν αιτήματος τοπικών φορέων για εξυπηρέτηση της ευρύτερης περιοχής του Ισθμού διερευνήθηκε η δυνατότητα κατασκευής σιδηροδρομικής στάσης επί της κύριας γραμμής, στη θέση Γαλότα ή «Βασιλόπουλος».
Στα πλαίσια αυτά υπήρξε από πλευράς ΕΡΓΟΣΕ σχετική αλληλογραφία με τον δήμο Λουτρακίου, και μάλιστα με την 101/26-3-2008 απόφασή του το δημοτικό συμβούλιο εκφράστηκε θετικά επί της οριστικής μελέτης χάραξης της στάσης στη συγκεκριμένη θέση.
Η ΕΡΓΑ ΟΣΕ Α.Ε., ως όφειλε, προχώρησε στην ωρίμανση των αναγκαίων μελετών του έργου και έως σήμερα έχει εκπονηθεί και εγκριθεί η προμελέτη της νέας σιδηροδρομικής στάσης Ισθμού στη θέση Γαλότα Κορινθίας. Η δε συνέχιση και ολοκλήρωση των μελετών του έργου εξαρτάται από την οριστικοποίηση του γενικότερου σχεδιασμού των έργων στην περιοχή του Ισθμού.
Εν τω μεταξύ το έργο της κανονικοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής Ισθμός - Λουτράκι δεν έχει περιληφθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας (ΕΠΕΠ) στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013, στο οποίο έχουν ενταχθεί κατά προτεραιότητα τα έργα ολοκλήρωσης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και ηλεκτροκίνηση του άξονα Πάτρα -Αθήνα -Θεσσαλονίκη -Ειδομένη / Προχαμώνα (ΠΑφΕ/Π).
Ωστόσο, στο βαθμό που το συγκεκριμένο έργο παρουσιάζει σημαντικό ενδιαφέρον και οφέλη για την ευρύτερη -περιοχή, η εκτέλεσή του είναι εφικτή εάν εξασφαλισθεί χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Πελοποννήσου περιόδου 2007-2013. Η εκτίμηση της ΕΡΓΟΣΕ για το κόστος της μελέτης ανέρχεται σε 1,5 εκ. ευρώ, για δε την κατασκευή κανονικοποίησης με ηλεκτροκίνηση σε 25 εκ. ευρώ.
(151011)