ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ Ο ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ
Tου Δημήτρη Καραπατά*
Αλγεινή εντύπωση προκαλεί η διφορούμενη αντιμετώπιση προβλημάτων της πόλης από τη δημοτική αρχή «σκορποχώρι» του Κώστα Λογοθέτη, η οποία μάλλον θεωρεί φέουδο το δημαρχιακό θώκο που τους εμπιστεύθηκαν οι πολίτες του δήμου.
Πιο συγκεκριμένα, την περασμένη Πέμπτη, συνεδρίασε εσπευσμένα το δημοτικό συμβούλιο του δήμου Λουτρακίου & Αγ. Θεοδώρων, υπό τον Κώστα Λογοθέτη με κύριο θέμα τη διαμαρτυρία προς την κυβέρνηση, για τη στρέβλωση του ανταγωνισμού που έχει επιβάλλει στη λειτουργία των καζίνο όλης της χώρας. Διευκρινίζεται ότι οι κυβερνήσεις με την έκδοση των αδειών λειτουργίας των καζίνο, ευλόγησαν και συνέβαλαν τα μέγιστα στη διαμόρφωση αθέμιτου ανταγωνισμού, μεταξύ των συγκεκριμένων επιχειρήσεων.
Ως εδώ, όλα καλά και ορθά έπραξε η δημοτική αρχή υπέρ των συμφερόντων της κοινοπραξίας. Το μεγάλο θέμα, όμως που εύλογα δημιουργείται από αυτή την κίνηση, είναι γιατί ο Κώστας Λογοθέτης δεν έκανε το ίδιο, όταν οι «πράσινοι» βουλευτές της Κορινθίας, μετέφεραν στο κοινοβούλιο, άλλη άποψη από αυτή του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου και Αγ. Θεοδώρων, προτιμώντας το κρυφτό.
Μάλιστα, ο Κώστας Λογοθέτης, δεν σταμάτησε το κρυφτό, ακόμα κι όταν σύσσωμη η πόλη δια μέσω των φορέων των πολιτών, αλλά και των δημοτικών συμβούλων από όλες τις παρατάξεις, προέβησαν σε έντονη διαμαρτυρία κατά των βουλευτών που κορυφώθηκε με επιστολή διαμαρτυρίας προς τον αρμόδιο υπουργό, καθώς και τον πρωθυπουργό της χώρας.
Με την στάση του αυτή, όχι μόνο σύρεται από τους πολίτες και τους φορείς, αλλά αποδεικνύει έμπρακτα, ότι διαθέτει επιλεκτικές ευαισθησίες και αντανακλαστικά. Συνεχίζει τις αδιέξοδες πολιτικές των προκατόχων του και δεν απαντάει σε ερωτήσεις στα συμβούλια, επιλέγοντας το δρόμο της φυγής. Ωστόσο, τον ίδιο όμως δρόμο της εξόδου από το δημαρχιακό θώκο, θα του δείξουν και οι πολίτες σε 3 χρόνια, αν δεν αλλάξει την τακτική της χαιρετούρας και μόνον.
Είναι απορίας άξιον, πώς για ένα τόσο σοβαρό θέμα, που εξαρτάται η οικονομική κι όχι μόνο ανάπτυξη του τόπου κι έχει καθυστερήσει ο Κώστας Λογοθέτης, δείχνει μια πρωτοφανή αδράνεια, που καταντάει παρεξηγήσιμη. Κι αυτό, γιατί όλος ο κρατικός μηχανισμός είναι από το κόμμα που προέρχεται, ενώ και η πόλη διαθέτει ανθρώπινο δυναμικό, ικανό να βοηθήσει. Ατράνταχτο παράδειγμα, είναι η περίπτωση του συμπολίτη μας Γιάννη Μιχόπουλου, ο οποίος έχει διατελέσει προσφάτως διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο ίδιος είναι πρόθυμος να συμβάλει μια και είναι γνώστης στο θέμα αν του ζητηθεί από το δήμαρχο, ο οποίος γνωρίζει ακόμη και το κινητό του Γιάννη Μιχόπουλου. Παραδόξως, δεν δείχνει καμία πρόθεση ο Κώστας Λογοθέτης να συνεργαστεί!
Υπενθυμίζεται, ότι έχει αρνηθεί πολλάκις ο Κώστας Λογοθέτης τη διεξοδική ενημέρωση από έγκριτους συγκοινωνιολόγους, τους οποίους διαθέτει τη δυνατότητα να φέρει στην πόλη, η Πρωτοβουλία Πολιτών Λουτρακίου για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο. Η στάση αυτή του Κώστα Λογοθέτη καταντάει παρεξηγήσιμη, καθ’ ότι το συγκεκριμένο έργο το έχει άμεση ανάγκη η πόλη, που ταλανίζεται από οικονομικό μαρασμό. Η σημερινή κατάσταση αν συνεχιστεί και ο δήμαρχος δεν αναλάβει πρωτοβουλίες αναστροφής αυτού του κλίματος, τότε εύλογα θα εγείρει ερωτήματα που οι απαντήσεις μπορεί να οδηγούν σε οργανωμένο σχέδιο απαξίωσης και υποβάθμισης του παραδοσιακού κέντρου του Λουτρακίου με σχέδιο όπως αυτό που εφαρμόστηκε στο ιστορικό κέντρο της Αθήνας. Όμοια γεγονότα όπως αυτών της πλημμελούς συντήρησης της πόλης, βλέπε άβαφτες διαγραμμίσεις, χαλασμένα τα συντριβάνια και οι ψηφιακές πινακίδες της πόλης, τα άφθονα γκράφιτι στα κτίρια της πόλης, καθώς και η ολοένα αυξανόμενη εισροή εξαθλιωμένων μεταναστών που δρουν στο παραεμπόριο με την ανοχή της δημοτικής αρχής, συνθέτουν σιγά σιγά ένα πρωτοφανές σκηνικό αισθητικής υποβάθμισης της πόλης, που στην ουσία απωθεί τον επισκέπτη. Αν δεν κινηθεί άμεσα ο Κώστας Λογοθέτης να φέρει άμεσα τον προαστιακό στην Αιγαίου και να λύσει όλα τα προαναφερόμενα προβλήματα με ισόρροπη ανάπτυξη του παλαιού και το νέου πολεοδομικού ιστού, τότε κινδυνεύει να κατηγορηθεί όχι μόνο ότι υπονομεύει την έλευση του προαστιακού, αλλά ότι υπονομεύει την οικονομική και αισθητική αναβάθμιση της παλαιάς πόλης, έναντι της νέας που δημιουργείται στο Λιβαδάκι, εκπονώντας στην ουσία σχέδιο των ισχυρών, εις βάρος των πολιτών και των περιουσιών του κεντρικού Λουτρακίου.
* Ο Δημήτρης Καραπατάς, είναι επικεφαλής της Πρωτοβουλίας Πολιτών Λουτρακίου για τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο.
(050311)