«Ε  Κ  Π  Τ  Ω  Τ  Ο  Σ»   -    Α  Ρ  Γ  Ι  Α
Πόσο ηθικό κι έντιμο είναι αξιωματούχος να
αλληθωρίζει
 για αυθαίρετο σε αναδασωτέα;




ΚΟΥΙΖ

Κώστα Λογοθέτη ο εξάδελφος αντιπρόεδρος της Λουτράκι Α.Ε. Κώστας Δόσχορης, έστειλε έγγραφο στην Club Hotel Casino Loutraki προκειμένου να σταματήσει να μισθοδοτείται από την ημέρα της παραίτησης του παρανόμως προσληφθέντος "συγγενούς" κουμπάρου Δημήτρη Κονομόδη και του γραφείου του;
(240613)




Είπαν…

«Περιφερειάρχα Πέτρο Τατούλη και αντιπεριφερειάρχα Γιώργο Δέδε, ενώ το κόστος της μελέτης για τον προαστιακό σιδηρόδρομο έβαινε μειούμενο τι συνέβη ξαφνικά και αυξήθηκε πάνω από 10%; Κανονικά, θα πρέπει η προκήρυξη της μελέτης να υποχωρήσει κάτω από το μισό στα σημερινά δεδομένα, δεδομένου ότι είναι ολοκληρωμένος και πλήρης με ΜΠΕ ο φάκελος του Ισθμού. Επομένως, μετά το μειοδοτικό διαγωνισμό το κόστος της μελέτης δεν θα πρέπει να διαμορφωθεί πάρα πολύ πιο κάτω από τις € 100.000;»
(240613)




ΠΟΙΟΣ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΕ 2 ΔΙΚΟΓΡΑΦΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ;
Η ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ;
(Αυτό δήμαρχε Κώστα Λογοθέτη θα απαντηθεί
Πλαστογραφία μετά χρήσεως σε δικαστήριο)




ΑΛΗΘΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΔΙΟΛΚΟ, ΑΝΟΙΓΕΙ ΠΛΕΟΝ
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ!

Του Πάνου Ηλιακόπουλου

Μετά από 9 χρόνια πλήρους αδιαφορίας του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ) άκρως κι εγκληματικά υπεύθυνου της σχεδόν ολοκληρωτικής καταστροφής του Αρχαίου Διόλκου κι άλλων δύο που μεσολάβησαν από την παρέμβαση του αρχιτέκτονα, διευθυντή Αναστήλωσης Αρχαίων Μνημείων του υπουργείου Πολιτισμού Δημοσθένη Ζιρώ με την αναχαίτιση της ολικής καταστροφής, επιτέλους, πριν τρεις εβδομάδες -φαίνεται ενδεχομένως να πέσαμε σε ευαίσθητους ανθρώπους- την 4η Ιουνίου 2013 ξύπνησαν ή αντελήφθησαν ότι τα εγκλήματα έχουν ένα τέλος κι απεφάσισαν στο υπουργείο Πολιτισμού τη διάσωση του αρχαίου μνημείου.
Φυσικά, μέσα σ’ όλα αυτά δεν πρέπει να παραβλέπουμε και τη νεότερη και εκ νέου στημένη απόφαση τον Ιούλιο του 2009 (καλόν είναι να μη το συνεχίσω περισσότερο) που ανανέωσε κρατώντας ενεργό το μεθοδευμένο έγκλημα σε βάρος του αρχαίου μνημείου.
Δεν είναι για να πανηγυρίζουμε ως Λουτράκι, δεδομένου ότι με την αδιαφορία του ΚΑΣ, διασύρθηκε η Ελλάδα σε παγκόσμιο επίπεδο, δεδομένου ότι ευαίσθητοι άνθρωποι απ’ όλο τον κόσμο συγκέντρωναν υπογραφές, κατακεραυνώνοντας το υπουργείο Πολιτισμού. Τους μόνους που δεν συγκινούσε, ήταν τα μέλη εκείνης της συγκεκριμένης συνεδρίασης του 2002 που είχαν λάβει μία σκοπούμενη και κατευθυνόμενη απόφαση, δήθεν προστασίας του αρχαίου μνημείου κι όλων αυτών των τοπικών παραγόντων που σφύριζαν αδιάφορα… Εκ του αποτελέσματος, όπως αποδείχθηκε σκοπό είχαν να εξυπηρετήσουν ιδιωτικά συμφέροντα σπρώχνοντας τον Αρχαίο Δίολκο στο βυθό της Διώρυγας, όπου αναπαύεται ακόμη και σήμερα!
Το loutraki-press έχει αναφερθεί κατά κόρον στο θέμα, δεδομένου ότι πέραν της σημασίας για τη διάσωση του αρχαίου μνημείου που οι ίδιοι οι αρχαιολόγοι (εννοούνται στο κείμενο αυτοί που συμμετείχαν στη συνεδρίαση του ΚΑΣ του 2002 με τις αστειότητες και γελοιότητες που είχαν επικαλεσθεί και υποστηρίξει) το έπνιξαν και μαζί του μια επένδυση δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ του Τουριστικού Λιμένα Λουτρακίου, που ενδεχομένως αυτός ήταν ο στόχος τους.
Έκτοτε από το Λουτράκι και από συγκεκριμένα άτομα έχει καταβληθεί τεράστια προσπάθεια για την ανέλκυση, συντήρηση, αναστήλωση, προστασία του μνημείου κι εδώ αξίζει να μνημονευθεί και το όνομα της γνωστής κι ευαίσθητης για το μνημείο τόσο στη λουτρακιώτικη κοινωνία, όσο και σε συγκεκριμένες διευθύνσεις του υπουργείου Πολιτισμού, αλλά και την παγκόσμια αρχαιολογική κοινότητα Σοφίας Λοβέρδου.
Επειδή πρέπει κι επιβάλλεται να αποδίδονται τα του καίσαρος τω καίσαρι η πλέον καταλυτική παρέμβαση όλων, ήταν αυτή του προέδρου του Προμηθέα (αν κι έχουν χωρίσει οι πολιτικοί μας δρόμοι, από τη στιγμή που έκανε την «ασπίδα» του Κώστα Λογοθέτη και υπεραμυνόταν των φαύλων πρακτικών του) Νίκου Λόη, ο οποίος αυθαιρέτησε πριν ένα χρόνο και συμφώνησε να μην έχει διαθέσιμους πόρους για καλοκαιρινές εκδηλώσεις, επιλέγοντας η χορηγία των € 100.000 της Club Hotel Casino Loutraki (CHCL) να καταβληθεί ακέραια στην κατασκευαστική εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.» προκειμένου να ολοκληρώσει τη συγκεκριμένη μελέτη. Κάτι άλλωστε που έχει αναγνωρισθεί τόσο από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.», όσο και την CHCL.
Την ενημέρωση για την απόφαση του ΚΑΣ, το loutraki-press έλαβε από δελτίο Τύπου του θεματικού αντιπεριφερειάρχη Πελοποννήσου Λάκη Παπαφωτίου, ο οποίος αφενός δεν έχει επαρκή ενημέρωση για τη χρηματοδότηση της μελέτης του έργου, με συνέπεια να υποπίπτει εξ αμελείας σε λανθασμένη πληροφόρηση της κοινής γνώμης, αφετέρου κι είναι αξιοπερίεργο ότι δεν κάνει απολύτως καμία μνεία ότι ανοίγει πλέον διάπλατα ο δρόμος για την κατασκευή του Τουριστικού Λιμένα Λουτρακίου, η κατασκευή του οποίου αποτελεί συμβατική υποχρέωση της Club Hotel Loutraki (CHL) S.A. κοινοπρακτούσης εταιρείας στην CHCL.
Πρόκειται για πολύ μεγάλη παράλειψη του θεματικού αντιπεριφερειάρχη Λάκη Παπαφωτίου, δεδομένου ότι αποτελεί την πλέον μεγαλύτερη, σύγχρονη κι επίκαιρη επένδυση για την τουριστική ανάπτυξη όχι μόνον στο Λουτράκι, αλλά στο σύνολο του Κορινθιακού κόλπου, καθώς επίσης και για την περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία κόπτεται να δώσει έμφαση στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος, εκτός αν σχεδιασμός της είναι να αφήσει εκτός του Λουτράκι, κρίνοντας την τακτική της και από τα τερτίπια της με τον προαστιακό σιδηρόδρομο!
Αυτά για την αποκατάσταση της πραγματικότητας.

Τι προβλέπει το τεχνικό μέρος του έργου
Την Τρίτη 4 Ιουνίου 2013 εγκρίθηκε από το ΚΑΣ η οριστική μελέτη του έργου μαζί με τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) του ιδίου έργου με τίτλο «Προστασία της όδευσης του αρχαίου Διόλκου, στην Ποσειδωνία - Ίσθμια». Στη σύνταξη της μελέτης ζητήθηκε και η συμβολή ειδικών επιστημόνων, μεταξύ αυτών του καθηγητού ΕΜΠ Θεοδόση Τάσιου.
Στο τμήμα αυτό πού θα γίνει η ανάταξη παρατηρείται η μεγαλύτερη καταστροφή. Αυτή άρχισε περιορισμένα αμέσως μετά τη διάνοιξη της Διώρυγας, τη δεκαετία του 1880 και συνεχίστηκε καθ’ όλα τα χρόνια λειτουργίας της. Είναι σίγουρο ότι η διάνοιξη της Διώρυγας κατέστρεψε ένα τμήμα αυτής, χωρίς να αναφέρεται κάτι από τον Ούγγρο Bella Garster, επικεφαλή μηχανικό της διόρυξης του Ισθμού.
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες η καταστροφή αυξήθηκε έντονα, (αφού οι αρμόδιοι στην Κορινθία περί άλλων τύρβαζαν, κάποιοι για την καταστροφή του μνημείου επιβραβεύθηκαν κι ούτω καθ’ εξής. Πού ήταν η ευαισθησία τους του δήθεν προσχηματικού ενδιαφέροντός τους;) Κύρια αιτία της καταστροφής του τμήματος, είναι οι κυματισμοί της θάλασσας που προκαλούνται από τις διελεύσεις των πλοίων (που δημιουργούν μικρό τσουνάμι κι όχι των σκαφών γιατί έχει παρατηρηθεί). Οι κυματισμοί προσπίπτουν στο πρανές του εδάφους, επί του οποίου έχουν εδρασθεί οι λίθινοι δόμοι του Διόλκου και σιγά - σιγά με τη διεύρυνση του πλάτους της Διώρυγας καταρρέει το έδαφος κάτω από τους δόμους, πολλοί από τους οποίους σωριάζονται στη θάλασσα.
Σύμφωνα με τη Μελέτη θα κατασκευασθεί ένα ανάχωμα παράλληλο προς  τη διαδρομή του Διόλκου, σε μικρή απόσταση και σε τεθλασμένη διάταξη. Το ανάχωμα θα αποτελείται από προκατασκευασμένα κιβώτια από οπλισμένο σκυρόδεμα διαστάσεων 4,00μ. x 4,47μ. x 5,50μ.
Τα κιβώτια αυτά δε θα είναι πλήρη, αλλά θα έχουν ανοίγματα για την είσοδο και έξοδο του θαλασσινού νερού. Πλευρικά πρανή από λίθους και στις δύο πλευρές του αναχώματος, θα ολοκληρώσουν την επέμβαση. Θα πραγματοποιηθούν πολύπλοκες εργασίες, επιχώματα, εκσκαφές, κατασκευή τοιχίων, δαπέδων αλλά και επανεπιχώσεις, διαστρώσεις με γεωύφασμα, τοποθέτηση γαιόσακων, κατασκευή οπλισμένου επιχώματος, προκειμένου να ολοκληρωθεί το έργο. Πρώτη εργασία της επέμβασης θα είναι η ανέλκυση των βυθισμένων δόμων του Διόλκου, οι οποίοι θα συντηρηθούν σε γειτονικό εργοτάξιο επιφανείας έξι στρεμμάτων. Στη λύση αυτή κατέληξαν οι μελετητές λόγω της γεωλογίας της περιοχής και συγκεκριμένα λόγω της διατομής του σκάμματος της Διώρυγας, η οποία είναι τραπεζοειδής διατομή και της οποίας το βάθος αρχίζει πολύ κοντά στον Δίολκο.

…κι ένα ερώτημα
Επειδή λοιπόν πρέπει να ομιλούμε επί πραγματικών στοιχείων, έχει ενδιαφέρον θεματικέ αντιπεριφερειάρχη για θέματα Πολιτισμού στην Πελοπόννησο, να μας πληροφορήσετε, ο νυν περιφερειάρχης κι άμεσος προϊστάμενός σας Πέτρος Τατούλης ως υφυπουργός Πολιτισμού δύο κυβερνήσεων (αν ενθυμούμαι καλώς) του Κώστα Καραμανλή τι αποτέλεσμα έφερε για τον Αρχαίο Δίολκο, καθ’ ότι πελοποννήσιος;
Τέλος, ο γράφων εύχεται να μην ακουσθούν στο μέλλον νέου τύπου αθλιότητες και προφάσεις από το ΚΑΣ, που θα λειτουργήσουν εκ νέου ως εμπόδιο για να μην κατασκευασθεί ο Τουριστικός Λιμένας Λουτρακίου.

Ποιοί κομψά δεν θέλουν τη μαρίνα…
Φυσικά, ο επικεφαλής της Αδέσμευτης Δημοτικής Κίνησης βετεράνος δήμαρχος Παύλος Παύλου, ο οποίος έχει συμπεριλάβει την κατασκευή της μαρίνας τόσο στα προεκλογικά φυλλάδια του 2006, όσο και του 2010, στις αρχές του χρόνου σε τοπικό τηλεοπτικό σταθμό ισχυριζόταν ότι: «Δεν νομίζω ότι η μαρίνα είναι ανάπτυξη», την ώρα που αναζητούνται μαρίνες για την προσέλκυση του πλέον υψηλοτάτου οικονομικού επιπέδου τουρισμού. Μαζί του και τα «βαλσαμωμένα πουλιά» του ή φερέφωνα του που ισχυριζόντουσαν ότι πρέπει να επανεξετάσουμε το θέμα της μαρίνας!
Καλόν θα είναι να μην δούμε τα προεκλογικά φυλλάδια του 2014 να συμπεριλαμβάνουν ως αναπτυξιακό έργο την κατασκευή μαρίνας.
(240613)
Return top