ΚΟΥΙΖ 1

Περιφερειάρχα Πέτρο Τατούλη στο Άστρος δώσατε τουριστική ανάσα με την απόφασή σας για την κατασκευή του Λιμανιού. Το Λουτράκι γιατί συνεχίζετε κι επιμένετε να το καταδικάζετε σε οριστικό τουριστικό θάνατο με τον προκλητικό εκτροχιασμό του προαστιακού σιδηροδρόμου, προς δόξαν ιδιωτικών συμφερόντων;
(140613)




ΚΟΥΙΖ 2

Τι έχει γίνει το δημοτικό σκραπ που υπήρχε στο παλαιό εργοστάσιο Θρουβάλα δήμαρχε Λουτρακίου Κώστα Λογοθέτη; Με ποιά απόφαση αυτό έχει μετακινηθεί από εκεί; Πού έχει μεταφερθεί; Δόθηκε προς πώληση; Κι αν ναι, πόσα χρήματα εισπράχθησαν και με ποιά παραστατικά;
(140613)




Είπαν… 1

«Δήμαρχε Λουτρακίου Κώστα Λογοθέτη θα πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι δεν διακατεχόμαστε από εξουσιομανία. Απλά, για το καλό και την προοπτική του δήμου Λουτρακίου κι όλων ανεξαιρέτως των πολιτών του, τα πάντα πρέπει να βγουν στο φως, πρέπει να υπάρξει και να επικρατήσει απόλυτη διαφάνεια και η τοπική κοινωνία να πληροφορηθεί και να ενημερωθεί για τα πάντα, ενδελεχώς και διαχρονικά.»
(140613)




Είπαν… 2

«Οφείλω να ζητήσω συγγνώμην από τους αναγνώστες σας, γιατί στην προχθεσινή μου πρόβλεψη που αναρτήσατε στην ίδια στήλη είχα αναφέρει "και από μακρά ο κουμπάρος Δημήτρης Κονομόδης που πλέον δεν θα τον θέλει!" Τελικά, όπως αποδείχθηκε, ούτε από μακριά δεν θέλει τον Κώστα Λογοθέτη… γι’ αυτό και παραιτήθηκε.»
(140613)




Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΠΟΤΕ ΨΕΜΑΤΑ!

ΜΑΣ ΠΕΙΣΑΤΕ, ΕΙΣΑΣΤΕ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΣΥΝΕΤΑΙΡΟΙ!

Δήμαρχε Λουτρακίου Κώστα Λογοθέτη, θα μας πείτε τι πίνετε και δεν μας δίνετε σε όλους εμάς τους «ιθαγενείς» της «αυτοκρατορίας - μπανανίας» σας εσείς και τα «βαλσαμωμένα πουλιά» σας για να νιώσουμε κι εμείς λίγο κάπως;
Προχθές, ο Κώστας Λογοθέτης προτείνοντας να διασκεδασθούν οι εντυπώσεις περί «πολιτικού συνεταιρισμού» με τον πολυχρονεμένο πρώην ομόλογό του Παύλο Παύλου είπε: Προτείνω όλοι μαζί να ψηφίσουμε ομόφωνα την Εβίτα Κούτμου για πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λουτρακίου. Αν δεν είναι αυτό το απόσταγμα του «πολιτικού συνεταιρισμού» σας, τότε τι είναι;
Είναι αυτό που λέει και ο θυμόσοφος λαός μας: «…θέλει να κρυφτεί και η χαρά δεν την αφήνει»
(140613)




ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΤΟ ΜΠΑΧΑΛΟ

ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΜΑΡΙΑΣ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ ΑΠΟ ΜΕΛΟΣ Δ.Σ.
ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ

Δήμαρχε Κώστα Λογοθέτη, χθες το μεσημέρι η δημοτική σύμβουλος Μαρία Πρωτοπαππά, τηρώντας το λόγο της -εν αντιθέσει με σας που δεν σέβεσθε ακόμη και την υπογραφή σας- κατέθεσε στον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου Σπύρο Νικολάου, την παραίτησή της από μέλος του διοικητικού συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λουτρακίου. Αυτονόητο είναι ότι ταυτόχρονα παραιτείται και από αναπληρώτρια πρόεδρος, όπως την τοποθετήσατε σε συνέχεια μη αποδοχής της πρότασής σας, την οποία ευθαρσώς τεκμηριώνοντας απέρριψε.
Δεν θέλει η μία, δεν θέλει ο άλλος τελικά Κώστα Λογοθέτη μήπως σκέφθεσθε να αναλάβετε εσείς αναπληρωτής πρόεδρος της Εβίτας Κούτμου; Ποιός στη χάρη σας…
(140613)




ΠΟΙΟΣ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΕ 2 ΔΙΚΟΓΡΑΦΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ;
Η ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ;
(Αυτό δήμαρχε Κώστα Λογοθέτη θα απαντηθεί.
Πλαστογραφία μετά χρήσεως σε δικαστήριο)




ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΚΟΛΑΦΟΣ ΓΙΑ ΚΩΣΤΑ ΛΟΓΟΘΕΤΗ, ΤΟΥΣ
ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΟΝΟΜΟΔΗ

Του Πάνου Ηλιακόπουλου

Μια άκρως ενδιαφέρουσα επιστολή έχει κατατεθεί και πρωτοκολληθεί από την περασμένη Παρασκευή το μεσημέρι στη γραμματεία της Λουτράκι Α.Ε. που αναδεικνύει και καταγγέλλει τόσο την πλημμελή άσκηση των καθηκόντων του προέδρου - διευθύνοντος συμβούλου Κώστα Λογοθέτη και των άμεσων συνεργατών του, όσο και του παρανόμως διορισθέντος ως νομικού συμβούλου, «συγγενούς» του κουμπάρου Δημήτρη Κονομόδη.
Στην έξι άρθρων με επισημάνσεις επιστολή και ακολούθως τις έξι απαντήσεις επ’ αυτών με βάσει τις υπογραφείσες συμβάσεις καταγγέλλεται κατ’ αρχήν ως παραβατική η συμπεριφορά του προέδρου της εταιρείας και των άμεσων συνεργατών του. Η επιστολή θεωρεί ως υπερήμερη ως προς την παράδοσιν του έργου, τη σημερινή πιστώτρια - κατασκευάστρια του Loutraki Thermal Spa Αλέξανδρος Τεχνική Α.Ε., γεγονός που παραπέμπει -αν όντως είναι έτσι- στην ενεργοποίηση ρητρών από πλευράς της Λουτράκι Α.Ε. σε βάρος της εν λόγω εταιρείας, εν αντιθέσει με τις υπερημερίες και τα δικαστικά έξοδα που έχουν χρεωθεί σε βάρος της Λουτράκι Α.Ε.
Κατά δεύτερο λόγο καταγγέλλεται ο κουμπάρος του Κώστα Λογοθέτη Δημήτρης Κονομόδης ότι «τα νομικά αυτά θέματα με την άνω ανακοπή δεν αντιμετωπίστηκαν και δεν ετέθησαν υπόψη των αρμοδίων αρχών, ενώ κατασχέθηκαν και προσημειώθηκαν με υποθήκη μεγάλης αξίας περιουσιακά στοιχεία της "Τουριστική Α.Ε."».
Όπως επεσήμανε έγκριτος νομικός της Κορίνθου, η υπόθεση πρέπει να παραπεμφθεί στη Δικαιοσύνη κι αυτή είναι η μόνη αρμόδια να κρίνει και μέχρι ποίου βαθμού αναλογεί στον καθένα, αν υπάρχει διοικητική ανεπάρκεια από τα πολιτικά πρόσωπα και νομική ανεπάρκεια από το δικηγόρο!

Τι αναφέρει ολόκληρη η επιστολή
Στην επίμαχη επιστολή υποδεικνύεται να ζητηθεί άμεσα ο έλεγχος των ανωτέρω από την αρμόδια Εισαγγελική Αρχή, από τους Ελεγκτές της Δημόσιας Διοίκησης, από το ΤΕΕ και από το υπουργείο Οικονομικών, καθόσον το έργο αυτό επιδοτήθηκε  από το Ελληνικό Δημόσιο.
1 Με το με αριθ. 7/10.04.2006 πρακτικό του Δ.Σ. της ΔΑΕΤ Λουτράκι Α.Ε. αποφασίσθηκαν οι όροι δημοπράτησης του έργου «Νέο Υδροθεραπευτήριο Λουτρακίου».
Στο πρακτικό αυτό βεβαιώνεται, μεταξύ άλλων και ότι «έχει εκδοθεί η οικοδομική άδεια του κτηρίου για τις εργασίες επισκευών του υφισταμένου τμήματος και την ανέγερση της προσθήκης του νέου κτηρίου, είναι σε ισχύ η μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων του έργου, υπάρχουν όλες οι τεχνικές μελέτες σε επίπεδο οριστικών μελετών που είναι απαραίτητες για τη κατασκευή του και το έργο είναι έτοιμο να δημοπρατηθεί… Η υφισταμένη οριστική μελέτη του έργου με βάση την οποία οι διαγωνιζόμενοι θα προτείνουν την δική τους οριστική προσφορά αποδεδειγμένα έχει περιθώρια βελτίωσης τόσο από πλευράς αρχιτεκτονικής λύσης όσο και από πλευράς ηλεκτρομηχανικών εργασιών…
2 Την 10.04.2006 στην επίσημη διακήρυξη στις δημοπράτησης με βαθμολογούμενο βαθμό του άνω έργου, ορίζεται μεταξύ άλλων ότι:
«Οι υποβαλλόμενες από τους συμμετέχοντες οριστικές μελέτες και οι οποίες θα αξιολογηθούν, θα πρέπει να μη επηρεάζουν το εφιστάμενο και εγκεκριμένο από τον ΕΟΤ κτηριολογικό πρόγραμμα του έργου όπως αυτό έχει προσαρμοστεί στα προσκομιζόμενα στον εργοδότη σχέδια της οικοδομικής αδείας του κτηρίου, ώστε να μην χρειαστεί εκ νέου έγκριση των μελετών από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΕΟΤ».
3 Σύμφωνα με το υπ’ αριθ. 17/03.08.2006 πρακτικό του Δ.Σ. της ΔΑΕΤ Α.Ε., το έργο κατακυρώθηκε στην κατασκευαστική και εργοληπτική εταιρεία «Αλέξανδρος Τεχνική Α.Ε.», με τεχνοοικονομική προσφορά ποσού € 8.100.000,00, με μέση έκπτωση 4,12 %.
4 Εν συνεχεία, υπεγράφη η από 10.08.2006 σύμβαση κατασκευής του άνω έργου, στους όρους της οποίας συμπεριλαμβάνεται: «ο χρόνος περαίωσης του έργου, που ορίστηκε στις 555 ημερολογιακές ημέρες από την έγκριση της μελέτης εφαρμογής από την εργοδότρια… Ο ανάδοχος, οφείλει άμεσα και εντός 60 ημερών να υποβάλει προς έγκριση προς την εργοδότρια την τεχνική μελέτη, από την ημερομηνία της οποίας αρχίζει ο χρόνος εκτέλεσης του έργου… και ότι η επίβλεψη (από την ΔΑΕΤ Α.Ε.) διατηρεί το δικαίωμα να αναπροσαρμόσει τα τμηματικά χρονοδιαγράμματα όπως αυτά έχουν καθοριστεί στην τεχνική προσφορά του αναδόχου με τι ανάγκες του έργου, και επίσης να ζητήσει από τον ανάδοχο την παράλληλη εκτέλεση εργασιών με πύκνωση των συνεργείων του, όπου αυτό είναι τεχνικά δυνατό. Συμφωνείται ως ποινική ρήτρα για κάθε ημέρα συνολικής προθεσμίας εκτέλεσης του έργου, τα οριζόμενα στην κείμενη νομοθεσία (νόμος 1418/84, 3263/04, κλπ)… Πλέον των παραπάνω η εργοδότρια σε περίπτωση παραβάσεως των όρων της παρούσης να ζητήσει και κάθε άλλη θετική ή αποθετική ζημία της».
- Μεταξύ των οικονομικών όρων προβλέπεται πέραν των € 8.100.000,00 που είναι το συμφωνηθέν τμήμα, απρόβλεπτα 15%, ήτοι € 1.000,215, καθώς και δαπάνη αναθεώρησης € 283.066,24.
5 Στις 30.08.2008 (ήτοι 730 μέρες μετά την υπογραφή της σύμβασης) και 120 μέρες μετά την από 24.07.2008 εγκριτική απόφαση της ΔΑΕΤ Α.Ε. (24-7-2008) παρέλευση του συμβατικού χρόνου προς παράδοση  του έργου (555 + 60 ημέρες = 615 ημέρες για την υποβολή μελέτης από τον ανάδοχο), εγκρίνεται χωρίς να αιτιολογείται η υπέρβαση του συμβατικού χρόνου (το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα) η πρώτη συμπληρωματική σύμβαση μετά από την  με αριθ. 17/24.07.2008 απόφαση του Δ.Σ. της ΔΑΕΤ Α.Ε.
- Στην απόφαση αυτή συμπεριλαμβάνεται και η αιτιολογία ότι «οι νέες εργασίες κρίθηκαν απολύτως απαραίτητες για την ολοκλήρωση του έργου… Λόγω της μελέτης και κατασκευής της εξωτερικής πισίνας και λόγω της εκσκαφής του βουνού στη βόρεια πλευρά του οικοπέδου και κατασκευή τοίχου αντιστήριξης». Η δαπάνη εργασιών, ορίστηκε στο ποσό των € 2.193.687,57 πλέον απρόβλεπτα 15% και δαπάνη αναθεώρησης με μερικό σύνολο προ ΦΠΑ, € 2.672.740,71.
- Εν συνεχεία, με το με αριθ. 26/12.08.2009 πρακτικό του Δ.Σ., εγκρίθηκε η δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση του άνω έργου με την αιτιολογία: «εργασίες υποδομής και τροποποίηση του κεντρικού λεβητοστασίου και υδροστασίου στις εγκαταστάσεις εξοπλισμού ανακλυκλοφορίας και στην υποδομή της τελικής διάθεσης των λημμάτων της εξωτερικής πισίνας» και υπεγράφη την 13.08.2009 η δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση κατασκευής έργου με δαπάνη εργασιών € 1.592.263,55, απολογιστικά € 540.000,00 και δαπάνη αναθεώρησης € 100.000,00 με σύνολο προ ΦΠΑ, € 2.232.263,54, το οποίο έργο έπρεπε να περατωθεί σε 109 ημερολογιακές ημέρες από την υπογραφή της σύμβασης.
6 Εν συνεχεία, μετά την υπ’ αριθ. 160/2010 24.09.2010 απόφαση του Δ.Σ. της ΔΑΕΤ Α.Ε., εγκρίθηκε ο τρίτος ανακεφαλαιωτικός και εγκριτικό πίνακας εργασιών και στις 01.10.10 υπεγράφη η τρίτη συμπληρωματική σύμβαση έργου με δαπάνη εργασιών € 752.058,09 συνολικά προ ΦΠΑ, που αφορούσε συμπληρωματικές εργασίες με προθεσμία περαίωσης του έργου 25 ημερολογιακές ημέρες.
Στις τρείς συμπληρωματικές συμβάσεις έργου δεν αναφέρονται λεπτομερώς οι πρόσθετες εργασίες - πρόσθετα έργα, αλλά παραπέμπουν σε συμπληρωματικές μελέτες της εργολήπτριας εταιρείας.

Συμπεράσματα
1 Η αρχική σύμβαση προ ΦΠΑ ύψους € 8.100.000,00, συνεπληρώθη και αυξήθηκε με τις τρείς συμπληρωματικές συμβάσεις προ ΦΠΑ: (€ 2.672.740,27 + 2.232.263,54 + 752.058,09) = € 5.657.062,64. Ήτοι η αρχική σύμβαση αυξήθηκε με τις 3 συμπληρωματικές συμβάσεις κατά 65% της αρχικής και επιβαρύνθηκε κατά το ποσό αυτό το όλο έργο. Ενώ σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία περί Δημοσίων έργων την οποία επέλεξαν να τηρήσουν, στις συμφωνίες αυτές δεν μπορεί να υπερβεί το κόστος του 50% της αρχικής σύμβασης. Επιπλέον τιμολογήθηκαν παροχές υπηρεσιών (ανήλθαν σε 27 συνολικές εντολές πληρωμής) και αυξήθηκε αναλόγως, το ποσοστό υπέρβασης του αρχικού έργου από 65% σε 70% περίπου.
2 Εφόσον είχε ήδη εγκριθεί ΜΠΕ, όλες οι τεχνικές μελέτες σε επίπεδο οριστικών μελετών και είχε ήδη εκδοθεί η οικοδομική άδεια του κτηρίου για τις διαδικασίες επισκευών του παλιού και τη προσθήκη του νέου (πρακτικό Δ.Σ. της ΔΑΕΤ Α.Ε. της 10.04.2006), γιατί έγιναν και νέες μελέτες επί των οριστικών μελετών με αποτέλεσμα να επιβαρυνθεί το κόστος με νέες μελέτες, ενώ σύμφωνα με την αρχική σύμβαση της 10.08.2006, το κόστος των νέων μελετών είχε συμφωνηθεί να συμπεριλαμβάνεται στο γενικό κόστος που βαρύνει την εργολήπτρια Α.Ε. και όχι να προστίθεται στα κονδύλια που οφείλει να πληρώσει η ΔΑΕΤ Α.Ε. και ήδη «Τουριστική Α.Ε.»;
Συνεπώς, θα πρέπει να αναζητηθούν στους ανακεφαλαιωτικούς πίνακες εργασιών της εργολήπτριας οι επιμέρους δαπάνες για μελέτες που επιβαρύνθηκε τελικά η εργοδότρια και να αφαιρεθούν τα ποσά αυτά.
3 Το όλο έργο και οι αρχικές μελέτες του είχαν εγκριθεί από τον ΕΟΤ, ενώ για τα τρία συμπληρωματικά έργα δεν προκύπτει ότι είχαν εγκριθεί και αυτά από τον ΕΟΤ (όπως η εξωτερική πισίνα). Η έγκριση από τον παραπάνω οργανισμό, είναι εκ του νόμου απαραίτητη προϋπόθεση για τις συμπληρωματικές - τροποιητικές συμβάσεις του έργου που ακλούθησαν. Η έλλειψη των εγκρίσεων αυτών από τον ΕΟΤ, συνεπάγεται νομικώς την ακυρότητα των προσθέτων τριών συμβάσεων, αφού οι συμβαλλόμενοι, αφενός προτίμησαν το έργο τους να διέπεται από τη νομοθεσία περί των δημοσίων έργων και αφετέρου, ότι το έργο αυτό ως υδροθεραπευτήριο, υπάγεται στην έγκριση και εποπτεία του ΕΟΤ.
4 Δεν υφίσταται αιτιολόγηση για το νόμιμον ή όχι της επιμήκυνσης του χρόνου εκτέλεσης του έργου, σύμφωνα με την πρώτη σύμβαση που επιμηκύνθηκε  κατά 120 ημέρες. Συνολικά δε, με τις τρείς συμπληρωματικές συμβάσεις και την παράδοση του έργου στο τέλος του έτους 2010, έχουμε χρονική υπέρβαση παράδοσης του όλου έργου τουλάχιστον κατά 2 έτη.
Δεν προκύπτει όμως από τα πρακτικά του Δ.Σ. της «Τουριστική Α.Ε.» που υπεβλήθησαν για την έκδοση των τριών διαταγών πληρωμής της «Αλέξανδρος Τεχνική Α.Ε.» κατά της «Τουριστική Α.Ε.» ότι υπάρχουν εγκρίσεις και αντίστοιχες πρόσθετες συμβάσεις που να παρατείνουν το χρόνο παράδοσης του αρχικού έργου για να δικαιολογείται η μη εφαρμογή της ποινικής ρήτρας.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την επιβάρυνση του κόστους με την εφαρμογή αναθεωρημένων τιμών κόστους κατά το άνω, ανά 3μηνο από την εργολήπτρια εταιρεία. Δηλαδή αφενός δεν επιβλήθηκαν ποινικές ρήτρες εις βάρος του υπερήμερου, αφετέρου δε, επιβαρύνθηκε το κόστος του έργου με τις αναθεωρημένες προς τα άνω τιμές ανά 3μηνο.
Ενδεικτικά, στην αναθεώρηση πίνακος των τιμών του έργου: Το γ’ τρίμηνο 2008 αυξήθηκε κατά € 217.334,40, το δ΄ τρίμηνο 2008 κατά € 119.769,67, το α΄ τρίμηνο του 2009, κατά € 118.669,32, και το β΄ τρίμηνο του 2009 κατά € 152.005,74.
Ενδεικτικά επίσης αναφέρομαι στον 21ο ανακεφαλαιωτικό πίνακα, ο οποίος κοστολογεί 5 κυτία οργάνων διακοπής προς € 3,36 έκαστο, κοστολογεί δε, με αιτιολογία «ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό εγκαταστάσεις κυκλοφορίας»  προς € 250.009,36, χωρίς να αναλύει και να κοστολογεί τις χρεώσεις αυτές, ανά μονάδα υλικού.
5 Η «Αλέξανδρος Τεχνική Α.Ε.», ζήτησε και εξεδόθησαν κατά της «Τουριστική Α.Ε.» τρείς διαταγές πληρωμής από το Μονομελές Πρωτοδικείο Κορίνθου για επιμέρους κονδύλια του όλου έργου. Ασκήθηκε δε κατά της πρώτης (9/2012 διαταγής πληρωμής του Μον. Πρωτ. Κορίνθου), ανακοπή ενώπιον του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Κορίνθου, χωρίς να αναφέρει τους άνω λόγους που εν πολλοίς είχαν γνωστοποιηθεί στους αρμοδίους προφορικά και δεν συμπεριελήφθησαν στην άνω ανακοπή. Τελικά η συζήτηση της ανακοπής ματαιώθηκε.
Η εργολήπτρια εταιρεία ζητά τόκους υπερημερίας από την αρχή του 2011 μέχρι και σήμερα που ανέρχονται σε εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και επιπλέον και ανάλογες των κονδυλίων των διαταγών πληρωμής, δικαστικές δαπάνες και έξοδά της.
6 Το νόμιμον της έναρξης της υπερημερίας, η οποία αρχίζει μετά τη διαπίστωση του ποιός είναι υπερήμερος, από πότε και ποιός οφείλει σε ποιόν, βάσει των ανωτέρω παρατηρήσεων, θα έπρεπε να έχει προσδιοριστεί με αιτιολογημένη κρίση και όχι να μην θίγεται καν τούτο.
Συνεπώς, τα νομικά αυτά θέματα με την άνω ανακοπή δεν αντιμετωπίστηκαν και δεν ετέθησαν υπόψη των αρμοδίων αρχών, ενώ κατασχέθηκαν και προσημειώθηκαν με υποθήκη μεγάλης αξίας περιουσιακά στοιχεία της «Τουριστική Α.Ε.».
Ήδη δε η εργολήπτρια με έγγραφο της διαβεβαίωσε ότι οι τρείς διαταγές πληρωμής έχουν από καιρό τελεσιδικήσει, χωρίς συνεπώς να ελεγχθούν δικαστικώς και τα ανωτέρω θέματα και να αντιμετωπιστεί εάν έπρεπε να εφαρμοσθεί ή όχι η συμφωνηθείσα ποινική ρήτρα και κατά ποίου.
Θα πρέπει ως εκ τούτου:                                                                      
Να ζητηθεί άμεσα ο έλεγχος των ανωτέρω από την αρμόδια Εισαγγελική Αρχή, από τους Ελεγκτές της Δημόσιας Διοίκησης, από το ΤΕΕ και από το υπουργείο Οικονομικών, καθόσον το έργο αυτό επιδοτήθηκε  από το Ελληνικό Δημόσιο.
(140613)




Ο ΠΕΤΡΟΣ ΤΑΤΟΥΛΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΥΛΩΣΗ
ΤΟΥ ΑΓ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ!

Στο τρέχον ΕΣΠΑ 2007 - 2013 για χρηματοδότηση συνολικού προϋπολογισμού δημόσιας δαπάνης ύψους € 340.000 εντάσσεται οι εργασίες αναστύλωσης κι αποκατάστασης του βυζαντινού Ιερού Ναού Αγίου Αθανασίου Πισσίων.
Την υπογραφή του στο έργο αυτό (που δεν τη βάζει για λόγους που μόνο ο ίδιος γνωρίζει και στον προαστιακό σιδηρόδρομο) έβαλε ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, ύστερα από τη θετική αξιολόγηση της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Πελοποννήσου.
Το έργο «Επείγουσες στερεωτικές εργασίες στον Ιερό Ναό Αγίου Αθανασίου και στον περιβάλλοντα χώρο στα Πίσσια του δήμου Λουτρακίου - Αγ. Θεοδώρων Ν. Κορινθίας» θα χρηματοδοτηθεί από το ΔΕΠΙΝ - Πελοποννήσου στο πλαίσιο της πρόσκλησης Νο 24.
Ο Ιερός Ναός Αγίου Αθανασίου Πισσίων Κορινθίας είναι κηρυγμένο Βυζαντινό μνημείο με την Υ.Α. 15904/24-11-62 (ΦΕΚ 473/τΒ/17-12-62). Βρίσκεται δίπλα στον επαρχιακό δρόμο προς τον Σχοίνο, αμέσως μετά την έξοδο από το χωριό Πίσσια. Πρόκειται για μονόχωρο καμαροσκέπαστο ναό το 17ου αιώνα με δύο ενισχυτικά σφενδόνια. Ο ναός είναι κατάγραφος με τοιχογραφίες του 1638, έργα του ιερομόναχου Σεραφείμ Κουλούρη από την Θήβα. Ο περιβάλλων χώρος του μνημείου είναι εντελώς αδιαμόρφωτος με έντονη βλάστηση μεγάλων δέντρων και θάμνων και ανωμαλίες του εδάφους. Χαρακτηριστικό της μορφολογίας του εδάφους είναι οι έντονες κλίσεις από το δρόμο προς το παρακείμενο ρέμα.
Σήμερα ο ναός βρίσκεται σε πολύ κακή κατάσταση και η ανεπάρκεια των ξύλινων υποστυλώσεων, λόγω χρόνου, επιταχύνει την επιδείνωση των φθορών.
Για την προστασία και την ανάδειξη του μνημείου θα υλοποιηθούν οι παρακάτω
εργασίες:
Οργάνωση εργοταξίου
Εργασίες πεδίου
Στερέωση και Αποκατάσταση
Συντήρηση τοιχογραφιών
Τεκμηρίωση
(140613)
Return top