ΚΟΥΙΖ

Ποιο πολιτικό πρόσωπο όταν το είδαν στην τηλεόραση να κάνει  δηλώσεις και να ομιλεί με βαρύγδουπο ύφος επί παντός επιστητού τον αποκάλεσαν γενικό εισαγγελέα Λουτρακίου; Ε, μαύρο που έχει να πέσει;..
(170513)




Είπαν…

«Είπαν από την Ιάσωνος στη φίλη Φώτο, ότι από χθες θα έπιαναν δουλειά τα grader για τη διάνοιξη της οδού Κορίνθου, ενόψει μάλιστα και του Ράλι Ακρόπολις για να φαίνεται ότι πραγματοποιούνται έργα. Προκειμένου να προσφέρει και η ίδια, πήρε καλού κακού και δέκα τσάπες, σηκώθηκε πρωί - πρωί κι… ακόμη περιμένει. Τελικά, διερωτήθηκε μήπως πρέπει να απευθυνθώ στον Αλέκο Πνευματικό να μας ανοίξει αυτός το δρόμο;»
(170513)




ΠΟΙΟΣ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΕ 2 ΔΙΚΟΓΡΑΦΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ;
Η ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ;




Η… ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΠΕΤΡΟΥ ΤΑΤΟΥΛΗ
ΝΑ ΒΑΖΕΙ ΓΚΟΛ ΣΤΙΣ ΚΑΛΕΝΔΕΣ

Του Πάνου Ηλιακόπουλου

Η υπόθεση της έλευσης του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λουτράκι κατόπιν αιτήματος σύσσωμης σχεδόν της αντιπολίτευσης θα συζητηθεί στη συνεδρίαση της Δευτέρας του περιφερειακού συμβουλίου της περιφέρειας Πελοποννήσου.
Το θέμα εισηγείται μετά από ερωτήσεις κι επερωτήσεις και την μπάλα στην κερκίδα από τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη, ο επικεφαλής της "Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά" και παράλληλα γραμματέας του περιφερειακού συμβουλίου Λάμπρος Μπούκλης.
Αν κρίνει κανείς από την περίληψη της εισήγησης του γραμματέα του περιφερειακού συμβουλίου, αυτή είναι άριστα δομημένη με ενδελεχή γνώση της υπόθεσης και σίγουρα στο περιφερειακό συμβούλιο θα γίνουμε ενδεχομένως θεατές των σλάλομ του περιφερειάρχη και… ανάλυσης της τέχνης πώς επιτυγχάνει γκολ στις καλένδες. Όπερ μεθερμηνευόμενο, θα αναπτύξει προς το σώμα γιατί στέλνει το έργο σ’ ένα αβέβαιο μέλλον, της επόμενης προγραμματικής περιόδου, δεδομένου ότι κανείς σήμερα δεν μπορεί να εξασφαλίσει το ευρωπαϊκό γίγνεσθαι. Δεν είναι υπερβολή, ο προαστιακός σιδηρόδρομος να έτρεχε ακόμα και σήμερα στις ράγες, αν ο Πέτρος Τατούλης επεδείκνυε την ίδια ζέση να πραγματοποιήσει το έργο, μ’ αυτή τη ζέση που επέδειξε να το παραπέμψει στο… άγνωστο!
Στην εισηγητική της έκθεση η "Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά" επισημαίνει τη συμπαράσταση και ομοθυμία των επικεφαλής των συνδυασμών "Δυνατή Πελοπόννησος" και "Αγωνιστική Συνεργασία Πελοποννήσου" Δημήτρη Δράκο και Νίκο Πατσαρίνο, ενώ παράλληλα ζητάει από τον πρόεδρο του περιφερειακού συμβουλίου Γιώργο Πουλοκέφαλο που δεν ενέταξε κατά παράβασιν της κείμενης νομοθεσίας το θέμα προς συζήτηση στην προηγούμενη ημερήσια διάταξη, να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος στους εκπροσώπους της πόλης του Λουτρακίου να εισηγηθούν και να υποστηρίξουν από την πλευρά τους το θέμα.

Η εισήγηση του Λάμπρου Μπούκλη
Στην περίληψη της εισήγησης του γραμματέα του περιφερειακού συμβουλίου κι επικεφαλής της "Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά" Λάμπρου Μπούκλη, αναφέρονται τα ακόλουθα:
Η αυτόνομη γραμμή του προαστιακού σιδηροδρόμου Αθήνα - Λουτράκι - Αθήνα, με σταθμό στον Ισθμό στη διακλάδωση - κόμβο επί του κύριου άξονα υψηλών ταχυτήτων, αποτελούσε τον ακρογωνιαίο λίθο του δυτικού κλάδου προς Πελοπόννησο του πλέον σύγχρονου και δόκιμου παγκοσμίως συγκοινωνιακού μέσου.
Μια γραμμή (κανονικοποίηση υφιστάμενου σιδηροδρομικού διαδρόμου με ηλεκτροκίνηση Ισθμός - Λουτράκι μήκους πέντε χιλιομέτρων) προβλεπόμενη όχι μόνον ενόψει και της τέλεσης στην Αθήνα των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, αλλά και γιατί η πόλη του Λουτρακίου λογιζόταν ως προάστιο της πρωτεύουσας, κάτι άλλωστε που πιστοποιεί και το γεγονός ότι η συγκεκριμένη γραμμή συμπεριλαμβάνεται στο τελευταίο ρυθμιστικό σχέδιο για την πρωτεύουσα που συνέταξε το υπουργείο Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής.
Δυστυχώς, τότε, με διαφόρων ειδών προσκόμματα που δεν είναι της παρούσης, ο προαστιακός σιδηρόδρομος δεν έφθασε ποτέ στο Λουτράκι, αν και αποτελούσε και αποτελεί καθολικό αίτημα όλων ανεξαιρέτως των φορέων και των πολιτών μιας ολόκληρης πόλης.
Δεν είναι τυχαίο, άλλωστε, ότι η "Πρωτοβουλία Πολιτών για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου" έχει τη σύμφωνη γνώμη όλων ανεξαιρέτως των επαγγελματικών φορέων που δραστηριοποιούνται στην πόλη του Λουτρακίου, καθώς επίσης και περισσότερες από 2.000 υπογραφές πολιτών, που αντιλαμβάνονται τη σημασία να μπει το τραίνο στην ιστορικότερη λουτρόπολη της πατρίδας μας.
Αλήθεια, οι πολιτικοί ταγοί του Λουτρακίου, πότε θα το καταλάβουν και θα σταματήσουν να παίζουν αφήνοντας κερκόπορτα στα οικονομικά συμφέροντα για τη δημιουργία του σταθμού του Ισθμού στη θέση Α-Β Βασιλόπουλος;
Από την πρώτη στιγμή η "Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά" έφερε το θέμα δια του Ευρωβουλευτή των "Οικολόγων Πράσινων" Μιχάλη Τρεμόπουλου στο Ευρωκοινοβούλιο όπου έλαβε και την σχετική επίσημη γνωμοδότηση - απάντηση ότι το έργο είναι δυνητικά επιλέξιμο για χρηματοδότηση. Και μάλιστα τονίστηκε εκ μέρους της Ε.Ε. ότι δεν υπήρχε σχετικό αίτημα.
Άμεσα, τότε (2011), η "Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά" έφερε το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο, θέτοντας, μέχρι σήμερα, για το παρόν ζήτημα δύο σχετικές επερωτήσεις, με χρονική απόσταση ενός περίπου έτους, μεταξύ τους.
Ήταν και είναι ευδιάκριτη η σημασία για την τουριστική ανάπτυξη κι ενίσχυση της τοπικής οικονομίας της πόλης του Λουτρακίου, μίας κατεξοχήν τουριστικής πόλης εδώ και πολλές δεκαετίες και τάχθηκε αναφανδόν υπέρ της κατασκευής του έργου, σεβόμενη τόσο την απόφαση 303/8-10-2009 του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου, όσο και το σχεδιασμό που έχει κάνει ο πλέον αρμόδιος οργανισμός ΟΣΕ με τη θυγατρική του εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ.
Πρόκειται για μια απόφαση που προβλέπει την κατάληξη της γραμμής στην οδό Αιγαίου εντός της πόλης του Λουτρακίου, με ενδιάμεσο σταθμό στην οδό Παπανικολάου, έτσι ώστε να εξυπηρετεί τη νέα περιοχή που αναπτύσσεται, και σταθμό στον Ισθμό επί του κύριου άξονα υψηλών ταχυτήτων στη διακλάδωση - κόμβο προς Λουτράκι, όπως άλλωστε προβλέπεται στο σχεδιασμό του αρμόδιου οργανισμού. Ένας σταθμός που θα διασυνδέει την πόλη του Λουτρακίου με τους διερχόμενους συρμούς από και προς την Πάτρα, ενώ εξυπηρετεί απόλυτα τόσο τους μόνιμους κατοίκους και παραθεριστές της βόρειας και βορειοανατολικής Πελοποννήσου, όσο και τους τουρίστες που από την πρωτεύουσα θα επιθυμούν να επισκεφθούν μόνον το έργο της Διώρυγας Κορίνθου.
Η σημερινή κατάσταση της Εθνικής Οικονομίας μας δεν επιτρέπει αναβολές σε εργαλεία, όπως είναι ο προαστιακός, που μπορούν να συμβάλλουν στην αναχαίτιση της κατάρρευσης, τη σταθεροποίηση και ισορροπία τοπικών οικονομιών, όταν πρόκειται μάλιστα για έργα που χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, λαμβανομένου υπόψη ότι υπάρχουν διαθέσιμοι πόροι που δεν έχουν απορροφηθεί και ως εκ τούτου επιβάλλεται να δράξουμε της ευκαιρίας, βελτιώνοντας και την εικόνα της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Στο πλαίσιο αυτό, ως "Οικολογική Συμπολιτεία του Μοριά" τασσόμεθα υπέρ του δίκαιου δικαιώματος της πόλης του Λουτρακίου και ζητούμε την άμεση ένταξη του συνόλου του έργου στο τρέχον ΕΣΠΑ, αποφεύγοντας να το παραπέμψουμε σ’ ένα αβέβαιο μέλλον, που κανείς δεν μπορεί να διασφαλίσει ότι το έργο, έστω κι αν υπάρχει βούληση τότε, ότι θα μπορέσει να πραγματοποιηθεί!
Μην θυσιάσουμε σήμερα και στερήσουμε από έναν τόπο και τις γενεές που ακολουθούν, ένα έργο που κανείς δεν γνωρίζει αν θα μπορεί να το πραγματοποιήσει αύριο!
(170513)
Return top