ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΚΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΓΚΙΩΝΗ
ΖΗΤΟΥΝ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ CLUB HOTEL CASINO LOUTRAKI


Την παρέμβαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου Περαχώρας κι όχι του δημάρχου της μειοψηφίας Γιώργου Γκιώνη -γιατί δεν τον εμπιστεύονται όπως τόνισαν χαρακτηριστικά στο loutraki-press- ζητούν οι εργαζόμενοι στην κοινοπραξία Club Hotel Casino Loutraki, καταγγέλλοντας την πολιτική που ακολουθεί, έχοντας άμεσες αρνητικές συνέπειες στην προοπτική της εταιρείας.
Οι εργαζόμενοι καταγγέλλουν την πολιτική του management που ακολουθείται στο τμήμα του gaming υποστηρίζοντας ότι έχει άμεση σχέση με τη συρρίκνωση του παραγόμενου αποτελέσματος της κοινοπραξίας. Όπως επισημαίνουν, χαρακτηριστικό αυτής της πολιτικής τους είναι ότι ενώ τα έσοδα από το gaming έχουν περιορισθεί κατά 20% μόλις, το πρόσθετο έσοδο των εργαζομένων από τα tips έχουν περιορισθεί κατά 50%. Επικαλούνται μάλιστα, τις επισημάνσεις τακτικών πελατών που κι αυτοί παραμένουν με την ίδια απορία, αν η διοίκηση έχει σκοπό τη συρρίκνωση των δραστηριοτήτων του καζίνο. Οι μόνιμοι πελάτες -μεταφέρουν οι εργαζόμενοι- αισθάνονται ως να τους διώχνουν, με την πολιτική που ακολουθείται!
Οι εργαζόμενοι στην CHCL καταγγέλλουν τη διοίκηση της κοινοπραξίας ότι δεν έχει προχωρήσει στην αντικατάσταση όχι μόνον αυτών που απολύθηκαν, αλλά και αυτών που επέλεξαν «εξωθήθηκαν αναγκαστικά - όπως ισχυρίζονται» οικειοθελώς να αποχωρήσουν. Με την αποχώρησή τους δημιουργήθηκαν κενές θέσεις, οι οποίες δεν έχουν αναπληρωθεί με συνέπεια να δημιουργούνται προβλήματα στην ομαλή εκτέλεση και κάλυψη των βαρδιών. Η διοίκηση καταγγέλλουν, προκειμένου να καλύψει τα κενά που εξ υπαιτιότητάς της έχει προκαλέσει, διαρκώς μεταβάλλει τα ωράρια των εργαζομένων προκαλώντας οικογενειακές αναστατώσεις και προβλήματα στα σπίτια των εργαζομένων.
Οι εργαζόμενοι προειδοποιούν τη διοίκηση της κοινοπραξίας ότι αν δεν σταματήσει την παρελκυστική πρακτική και πολιτική της, εξωθεί τις καταστάσεις σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Εκτός, επισημαίνουν, αν είναι αυτή η πρόθεσή της για να προκληθεί όχι μόνο μείωση του τζίρου, αλλά και να υποστεί και ζημία η εταιρεία.
Οι εργαζόμενοι υποστηρίζουν και εκφράζουν την απορία τους, γιατί η διοίκηση της κοινοπραξίας πράττει τα εντελώς αντίθετα από αυτά που επιβάλλονται στοιχειωδώς από την κοινή λογική. Είμαστε και εργαζόμαστε δεκαπέντε χρόνια μέσα στην κοινοπραξία και πλέον αντιλαμβανόμαστε ποιες κινήσεις πρέπει να γίνουν, ενώ γίνονται οι ακριβώς από αυτές που ενδείκνυνται. Δεν είναι λίγες οι φορές, υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι, που υποδεικνύουμε στη διοίκηση δράσεις που πρέπει να αναληφθούν, αλλά αυτή αναλαμβάνει πρωτοβουλίες προς την εντελώς αντίθετη κατεύθυνση!
Μήπως ολοκλήρωσαν τον κύκλο τους στην κοινοπραξία, δεν έχουν τι άλλο να προσφέρουν και μήπως είναι ώρα να προχωρήσουμε σε αλλαγή φρουράς στη διοίκηση της εταιρείας διερωτώνται οι εργαζόμενοι;

Σκληρή αντιπαράθεση
Στα χαρακώματα βρίσκονται οι εργαζόμενοι με τη διοίκηση της κοινοπραξίας, όπως προκύπτει και από χθεσινή ανακοίνωση που εξέδωσαν, η οποία είναι ιδιαίτερα σκληρή και αναδεικνύει την αδυναμία ευελιξίας και τα χαμηλά ανακλαστικά που επιδεικνύει η διοίκηση.
Στο πλήρες κείμενο της χθεσινής ανακοίνωσης των εργαζομένων αναφέρονται τα ακόλουθα:
Με αφορμή την τελευταία ανακοίνωση της εταιρείας η οποία αναφέρεται στη συνάντηση σωματείου-εταιρείας της 29/9/10 και σε σειρά εργασιακών θεμάτων, είμαστε υποχρεωμένοι να δηλώσουμε τα εξής:
1 Την επιστολή για συνάντηση με την εταιρεία την αποστείλαμε στις 9/9/10. Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στις 29/9/10. Είναι φυσικό μέσα στις 20 ημέρες που μεσολάβησαν να προέκυψαν και νέα ζητήματα, πέραν αυτών που αναφέρονταν στην επιστολή. Δεν αντιλαμβανόμαστε λοιπόν την ειρωνική διάθεση του συγγραφέα της εταιρικής ανακοίνωσης επειδή «θέσαμε την τελευταία στιγμή, όπως πάντα, νέα ζητήματα». Ας είναι προετοιμασμένοι οι ιθύνοντες διότι «πάντα θα θέτουμε νέα ζητήματα» γιατί αυτή είναι η δουλειά μας. Ας κάνει και η εταιρεία τη δουλειά της και ας βρίσκει τις λύσεις στα ζητήματα που προκύπτουν για να είμαστε όλοι ευτυχισμένοι!
2 Θέσαμε θέμα απρεπούς συμπεριφοράς τριών υψηλόβαθμων στελεχών, ως είχαμε υποχρέωση μετά από διαμαρτυρίες εργαζομένων, και αιτηθήκαμε την άμεση διερεύνηση. Για το ένα στέλεχος δε η καταγγελία είναι επώνυμη και συγκεκριμένη, με δικό μας έγγραφο, και αναμένουμε επίσημη και έγγραφη απάντηση της εταιρείας. Το ζήτημα όμως είναι εάν οι καταγγελίες είναι επώνυμες ή εάν πράγματι υπάρχουν στην εταιρεία φαινόμενα υβριστικής συμπεριφοράς στελεχών προς απλούς εργαζόμενους, οι οποίοι βεβαίως είναι δύσκολο (και ο καθένας αντιλαμβάνεται τους λόγους) να προστατέψουν την προσωπική και εργασιακή τους αξιοπρέπεια; Μπορεί το κάθε στέλεχος να κάνει κατάχρηση της εξουσίας που του δόθηκε και να μιλάει σε «άπταιστα…καραβίσια» ατιμώρητα; Και εάν η εταιρεία δεν μπορεί ή δεν θέλει να προστατέψει τις αρχές και τις αξίες που λέει ότι έχει (τις οποίες οφείλουν να προστατεύουν πρωτίστως τα στελέχη της), πως ζητάει κάτι τέτοιο από τον κάθε εργαζόμενο;
3 Σχετικά με το ζήτημα της αξιολόγησης, ας ρωτήσει η εταιρεία τους 500 εργαζόμενους του Gaming τι θυμούνται από τα λόγια του κ. Γενικού στις ανοικτές συναντήσεις που έκανε μαζί τους και ποιος είπε, μεταξύ όλων των άλλων, ότι «την πετάει στα σκουπίδια». Μπορεί να έχουμε αποκτήσει πολλά κουσούρια από την εργασία μας, αλλά ομαδική αμνησία δεν έχουμε πάθει ακόμα! Την άποψή μας για το φετινό «έκτρωμα» τη διατυπώσαμε εγγράφως και δημόσια και την στήριξε η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων με τον τρόπο που όλοι γνωρίζουν. Εάν θέλει η εταιρεία να «στρουθοκαμηλίζει» και να θεωρεί ότι υπήρξε επικοινωνιακό πρόβλημα είναι δικαίωμά της. Όσο αφορά τις προτάσεις μας που η εταιρεία (κατ’ εμάς προσχηματικά) περιμένει, θα ήταν πολύ πιο πιστευτή εάν με την ίδια θέρμη αναζητούσε και λάμβανε υπόψη τις προτάσεις μας και σε μία σειρά άλλων θεμάτων που κατά καιρούς έχουμε θέσει. Μάλλον για «συνένοχο στο έγκλημα» ψάχνει! Εν τούτοις, κι επειδή εμείς δεν κρύβουμε το κεφάλι στην άμμο, έχουμε άποψη και μας αρέσουν τα δύσκολα, σύντομα και πάντως σε στιγμή που εμείς θα επιλέξουμε, θα «αναγκάσουμε» την εταιρεία να αποδείξει την ειλικρίνεια των θέσεών της μπροστά σε όλους τους εργαζόμενους.
4 Αναφέρουν ότι γνωρίζουμε πως οι απολύσεις του 2010 έγιναν για σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα. Η αλήθεια είναι ότι η εταιρεία ποτέ δεν μας αναφέρει επίσημα τους λόγους μίας απόλυσης. Αλήθεια είναι επίσης ότι, στην προσπάθειά μας να μάθουμε ότι μπορούμε για απολύσεις του τελευταίου τριμήνου, οι απαντήσεις διαφόρων ιθυνόντων ήταν «δεν ξέρω, δεν άκουσα, δεν είδα»! Από πουθενά δεν προκύπτουν αυτά τα σοβαρά πειθαρχικά παραπτώματα, τα οποία μάλιστα θεωρήθηκαν τόσο σοβαρά που δεν μπορούσαν να διευθετηθούν μέσα στο Πειθαρχικό Συμβούλιο αλλά έπρεπε οπωσδήποτε να οδηγήσουν στην απόλυση συναδέλφων. Σε κάθε περίπτωση, πλησιάζει η ώρα των δικαστηρίων και εκεί θα αποδειχθούν τα πάντα.
5 Όσο αφορά την τροποποίηση άρθρου της ΣΣΕ 2009 αναφορικά με τον τρόπο διανομής φιλοδωρημάτων, έχουμε αποστείλει δύο κείμενα τα οποία δεν έγιναν αποδεκτά από την εταιρεία με τη δικαιολογία ότι περιέχουν ασάφειες. Ζητήσαμε να μας αποστείλει η εταιρεία ένα κείμενο που να είναι πιο συγκεκριμένο, ώστε να κατανοήσουμε τους λόγους άρνησης, αλλά φυσικά δεν λάβαμε τίποτα απολύτως, ενώ εντελώς παρελκυστικά ζητούν γνωμοδότηση των νομικών συμβούλων. Μιλούν για ανάγκη προστασίας των συνεπών εργαζομένων. Δηλ. «κινδυνεύουν» οι συνεπείς εργαζόμενοι από συναδέλφους τους που αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας λόγω ατυχημάτων, εγχειρήσεων ή σοβαρών παθήσεων; Μα σε αυτή τη θέση αύριο μπορεί να είναι οι αποκαλούμενοι συνεπείς. Εκτός κι αν συνεπής εργαζόμενος για την εταιρεία σημαίνει «ρομπότ που δεν παθαίνει ποτέ τίποτα»! Εμείς θα συνεχίσουμε την προσπάθεια εξεύρεσης λύσης αν και είναι προφανές ότι, όπως και σε άλλα θέματα, δεν υπάρχει η ίδια διάθεση από την εταιρεία.
6 Για τους εργαζόμενους περιορισμένης απασχόλησης η θέση μας είναι ξεκάθαρη: Όλοι πρέπει να γίνουν πλήρους απασχόλησης (και όχι οι «καλύτεροι» όπως δηλώνει η εταιρεία) αφού επί τρία χρόνια έχουν αποδείξει με το παραπάνω τις ικανότητές τους, και μόνο τότε να εξεταστεί το ενδεχόμενο νέας σχολής. Οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση θα αποτελέσει αιτία έντονης αντιπαράθεσης.
7 Χωρίς προς το παρόν να μπούμε σε ειδικές λεπτομέρειες, θα πούμε μόνο ότι μοιάζει αστείο να αναλωθούμε σε οποιαδήποτε συζήτηση για ετήσιο πρόγραμμα εργασίας όταν τα πλάνα λειτουργίας του Gaming και οι βάρδιες αλλάζουν όχι κάθε μήνα αλλά κάθε ημέρα. Εμείς τονίσαμε την ανάγκη κατανόησης της προστασίας της οικογενειακής ζωής των εργαζομένων και αυτό μπορεί να γίνει και με μηνιαίο πρόγραμμα εργασίας. Το μόνο που χρειάζεται είναι να υπάρχει βούληση.
8 Οι πρώτοι που λένε ότι οι συνδικαλιστές είναι και εργαζόμενοι είμαστε εμείς. Άρα έχουμε την ίδια υποχρέωση προστασίας των δικαιωμάτων μας όπως ο καθένας. Σύμφωνα με το Ν.1264/82 περί συνδικαλιστών «ο χρόνος απουσίας των εργαζομένων (συνδικαλιστών) θεωρείται χρόνος πραγματικής εργασίας για όλα τα δικαιώματα που απορρέουν από την εργασιακή και ασφαλιστική σχέση εκτός από το δικαίωμα λήψεως αποδοχών για τον αντίστοιχο χρόνο». Το μόνο που είπαμε είναι ότι δεν μπορεί η εταιρεία να χαρακτηρίζει μία συνδικαλιστική άδεια ως αδικαιολόγητη απουσία. Δεν ζητήσαμε κανένα δικαίωμα και καμία αμοιβή πλέον αυτών που προβλέπουν ο Νόμος και οι ΣΣΕ. Από τη στιγμή που υπάρχει διάσταση απόψεων το θέμα θα λυθεί με τους τρόπους που προβλέπει η εργατική νομοθεσία. Ουδεμία λοιπόν έντονη αντίδραση υπήρξε, άλλωστε το εν λόγω ζήτημα δεν διήρκησε πάνω από 10 λεπτά σε μία συζήτηση διάρκειας πλέον των 3 ωρών.
9 Τα εργασιακά έθιμα προβλέπονται και προστατεύονται από την εργατική νομοθεσία και τις ΣΣΕ. Δεν κατανοούμε με ποιόν μαγικό τρόπο η κατάργησή τους προστατεύει την εταιρεία, την απασχόληση και το εισόδημα των εργαζομένων, πολύ περισσότερο όταν για την κατάργησή τους δεν υπάρχει καμία αφορμή, κανένα κέρδος για την εταιρεία, παρά μόνο σωματική επιβάρυνση και συνεπακόλουθα προβλήματα υγείας (με δεδομένο οικονομικό κόστος για την επιχείρηση). Υπάρχουν πράγματι φορές που νομίζουμε ότι ζούμε ένα ατελείωτο «θέατρο του παραλόγου»!
10 Επειδή ο συγγραφέας της εταιρικής ανακοίνωσης με προσβλητικό τρόπο υπονοεί ότι δεν ανταποκρινόμαστε στις δυσκολίες των καιρών με την ίδια ευθύνη που το κάνουν οι εργαζόμενοι, προς απάντησή του θα παραθέσουμε ένα κομμάτι πρόσφατης επιστολής μας προς τον κ. Γενικό: «Παραμένουμε σταθερά προσηλωμένοι στον ειλικρινή διάλογο ως μέσο επίλυσης της όποιας μεταξύ μας διαφοράς υπάρχει. Όχι όμως σε διάλογο με προαπαιτούμενα και προαποφασισμένες αρνήσεις που παραπέμπει σε «διάλογο κωφών». Όχι δηλαδή σε αυτό που αντιμετωπίζουμε τα τρία τελευταία χρόνια και το οποίο μας κάνει να αναρωτιόμαστε εάν το σύνολο των αιτημάτων και των προβλημάτων των εργαζομένων, τα οποία εμείς απλώς μεταφέρουμε, είναι παράλογο (κάτι που δεν μπορεί να συμβαίνει ούτε καν ως στατιστική πιθανότητα), ή εάν εν τέλει υπάρχει κεντρική απόφαση της διοίκησης της εταιρείας να μην κάνει αποδεκτό ούτε ένα ελάχιστο ποσοστό αυτών των αιτημάτων».
Εάν αυτή δεν είναι υπεύθυνη και συνετή στάση ενός συνδικάτου που αναζητά λύσεις και καταθέτει προτάσεις, ας μας πει ο συγγραφέας πως εννοεί ο ίδιος την υπευθυνότητα. Και κυρίως ας μας πει ποιος είναι ο διάλογος ουσίας, ποιος ο διάλογος εντυπώσεων και ποιος επιδιώκει τι. Πάντως διάλογος ουσίας όπου ακούγεται μονίμως από την εργοδοσία η επωδός «όχι σε όλα», συμφωνούμε ότι δεν μπορεί να υπάρξει.
Σε κάθε περίπτωση κριτές όλων μας είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι. Όσοι λόγω της δυσμενούς συγκυρίας προσπαθούν να επιδοθούν σε «εμπόριο φόβου και ελπίδων» με σκοπό να χειραγωγήσουν γνώμες και απόψεις θα αποτύχουν. Οι εργαζόμενοι της CHCL, όπως έχουμε ξαναπεί στο παρελθόν, έχουν και μνήμη και κρίση. Κυρίως είναι οι καλύτεροι επαγγελματίες του χώρου. Απαιτούν λοιπόν ανάλογη αντιμετώπιση και περισσότερη κατανόηση από την εταιρεία. Μόνο έτσι, και «κόντρα στο ρεύμα», το αύριο μπορεί να είναι ελπιδοφόρο.

Υ. Γ.: Σύμφωνα με τον διευθυντή Επικοινωνίας και Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της Club Hotel Casino Loutraki, ο κόσμος δεν πρέπει να δίνει σημασία τι γράφει το blog loutraki-press, δεδομένου ότι οι αναγνώστες του περιορίζονται το πολύ στους πενήντα. Αυτά, έλεγε προ ημερών ο Γιάννης Βραχάτης στα διευθυντικά κλιμάκια της κοινοπραξίας, προσπαθώντας να απαξιώσει το blog και πολύ ορθά πράττει!
Μπορεί ο διευθυντής Επικοινωνίας της CHCL να έχει δίκιο, να λέει την αλήθεια κι έτσι να είναι. Ωστόσο, αναγνώστες του loutraki-press είναι η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων, καθώς επίσης διοικητικών και διευθυντικών στελεχών της κοινοπραξίας. Ακόμη, αναγνώστες είναι και μέλη της ΟΕΣΙΚ, όπως και η διοίκησή της.
Αυτό έχει επιτευχθεί γιατί το loutraki-press δεν υπεισέρχεται σε διαφόρων ειδών παιχνίδια και σκοπιμότητες, αλλά ούτε προβάλλει αβασάνιστα κατευθυνόμενα κείμενα που δεν εξυπηρετούν το κοινό καλό, το γενικό καλό, το συμφέρον της κοινοπραξίας, των εργαζομένων, της πόλης του Λουτρακίου και των πολιτών της.
Παρεμπιπτόντως, αναγνώστες του loutraki-press είναι αναγνώστες από Λουτράκι Περαχώρα, Ίσθμια, Αγ. Θεοδώρους, αλλά και την Κόρινθο.
Τώρα, αν όλο αυτό το προσωπικό και οι πολίτες περιορίζονται στα πενήντα άτομα, έτσι είναι κι έχει απόλυτο δίκιο ο Γιάννης Βραχάτης. Ως loutraki-press δεν έχουμε παρά να σεβασθούμε και να αποδεχθούμε με περισσή ταπεινότητα την εκτίμηση ενός τόσο έμπειρου στελέχους στην Επικοινωνία.
(291010)
Return top