ΚΑΤΑΠΕΛΤΗΣ Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΑΣΩΝ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΚΑΤΑ
ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΓΚΙΩΝΗ

Μετά το Δασαρχείο Κορίνθου, «πακέτο επιστρέφει» στο δήμο Λουτρακίου Περαχώρας το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, η διεύθυνση Δασών Κορίνθου.
Στο έγγραφό της με ημερομηνία 8-10-2010 η διεύθυνση Δασών Κορίνθου ζητά την ανασύνταξη και επανυποβολή του ΓΠΣ (όλων των διαγραμμάτων και των προτάσεων) αφού ληφθούν υπόψη οι χάρτες του προσωρινού Δασικού Κτηματολογίου του Ν 246/76 και όλων των διοικητικών πράξεων προστασίας που έχουν εκδοθεί.
Στο έγγραφό της, η διεύθυνση Δασών Κορίνθου εμμέσως πλην σαφώς υπονοεί ότι ο δήμαρχος δεν γνωρίζει το καθεστώς που διέπει την επικράτεια και τι πραγματικά συμβαίνει στα όρια του δήμου Λουτρακίου Περαχώρας.
Το loutraki-press δημοσιοποιεί σήμερα το ακριβές αντίγραφο της επιστολής στο οποίο επισημαίνεται ότι για την κάλυψη των θεμάτων που θίγονται στο περιεχόμενο της επιστολής παρακάτω, είναι αναγκαία η συμμετοχή ιδιώτη δασολόγου που θα συνεισέφερε με τις εξειδικευμένες γνώσεις του.
Αξίζει να επισημανθεί ότι ο Γιώργος Γκιώνης σκοπίμως στο ΓΠΣ δεν έχει αποτυπώσει ως όφειλε βάσει και των αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου, τον Τουριστικό Λιμένα Λουτρακίου, ενδεχομένως για να δημιουργήσει τετελεσμένα, που θα αποβούν σε βάρος τόπου!
Οι πανηγυρισμοί του Γιώργου Γκιώνη και η προεκλογική διαφήμιση του ΓΠΣ, αποδεικνύονται τζούφιο πυροτέχνημα που δεν έπεισε κανέναν, όπως δεν πείθουν καμία από τις υπόλοιπες εξαγγελίες του. Αλλά και ποιος νοήμων και σώφρων να βρεθεί και να τον πιστέψει άραγε, για να του εμπιστευθεί τη ψήφο του;
Η διεύθυνση Δασών Κορίνθου, κάτι που δεν αντιλαμβάνεται ο Γιώργος Γκιώνης και το «παλάτι» γενικότερα, μαζί του κι όλοι αυτοί που τοποθετήθηκαν στο συνδυασμό του, τονίζει χαρακτηριστικά «Δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί λίαν σημαντικό και θεμελιώδες έργο ανάπτυξης ολόκληρης της περιοχής η λήψη απόφασης και η σύνταξη την συγκεκριμένης μελέτης στα πλαίσια της από όλους προσδοκώμενης αειφόρου ή βιώσιμης ανάπτυξης».
Κατ’ αρχήν η δημοτική αρχή της μειοψηφίας του Γιώργου Γκιώνη καταγγέλλεται ότι δεν κατέθεσε γραπτό τεύχος, και την δειγματοληπτική αντιπαραβολή τους με τους χάρτες και τους πίνακες του προσωρινού δασικού κτηματολογίου του Ν248/76.
Στη συνέχεια αποκαλύπτεται ο εμπαιγμός των αυθαιρετούχων με τις επισημάνσεις της διεύθυνσης δασών Κορίνθου. «Έτσι αποτυπώνεται στο ΓΠΣ (Π1 σελίδα 11) ως περιοχή αμιγούς κατοικίας και χαρακτηρίζεται «παραθεριστικός οικισμός» (Π2 σελ.23) και (Π3 σελ.97) έκταση που έχει καταχωρηθεί στο δασικό κτηματολόγιο ως δάσος με παραχωρητήριο ρητινευομένου δάσους που όπως σας είναι γνωστό πουλήθηκε, κατατμήθηκε, οικοπεδοποιήθηκε και άλλαξε έκνομα χρήση με την ανέγερση πολεοδομικά και δασικά αυθαίρετων κατοικιών (π.χ. Βαμβακιές) για τις οποίες έχουν εκδοθεί αποφάσεις κατεδάφισης εκ των όποιων όσες έφτασαν στο ΣΤΕ επικυρώθηκαν. Επίσης έχει κηρυχτεί αναδασωτέα που επικυρώθηκε από το ΣΤΕ και ανακλήθηκε το παραχωρητήριο λόγω παραβίασης των όρων του με απόφαση του ΓΓΠΠ. Και αυτό όταν έχει κριθεί αντισυνταγματική (ΣΤΕ 1589/1999 και άλλες) οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση ή οποία εντάσσει δασική έκταση εντός οικιστικής περιοχής ή εγκρίνει σχέδιο πόλεως εντός δασικής έκτασης ακόμη και αν γίνεται με σκοπό δημιουργίας κοινόχρηστων χώρων διατηρούντων τον δασικό χαρακτήρα. Επίσης ότι ο δασικός χαρακτήρας μιας έκτασης δεν μπορεί να μεταβληθεί από την ανέγερση αυθαιρέτων κτισμάτων ((βλ. ΣτΕ 2292/84, 3367/88). Προκαλεί δε εντύπωση το πώς οι παράνομες δασικά και πολεοδομικά κατοικίες που ανεγέρθηκαν επάνω στο μισό του ασταθούς γεωλογικά κώνου αποθέσεως του χειμάρρου «Σουρέα» αποτυπώνεται και προτείνεται ως περιοχή αμιγούς κατοικίας ενώ το υπόλοιπο μισό χαρακτηρίζεται ως «περιοχή που κατακλύζεται από νερά». Αντίθετα και ορθώς οι 26 αυθαίρετες κατοικίες της παραπλήσιας περιοχής «Μαυρολίμνης» για τις οποίες έχουν εκδοθεί αποφάσεις κατεδάφισης εκ των οποίων οι περισσότερες έχουν επικυρωθεί από το ΣΤΕ, και η ευρύτερη περιοχή τους έχει κηρυχτεί αναδασωτέα (επικύρωση από ΣΤΕ) και έχει ανακληθεί το σχετικό παραχωρητήριο και έχουν εκδοθεί Πρωτόκολλα Διοικητικής Αποβολής, αποτυπώνονται και χαρακτηρίζονται ως δάσος. Προκαλεί επίσης η αναφορά στην ((Π3 σελ.97) να οργανωθεί οικισμός στο μη δασικό τμήμα της περιοχής «Βαμβακιές» όταν με βάση τα προηγούμενα που είναι γνωστά στον Δήμο δεν υφίσταται μη δασικό τμήμα».
Η διεύθυνση Δασών Κορίνθου καταγγέλλει το Γιώργο Γκιώνη γιατί «αποτυπώνονται στο ΓΠΣ ως τουριστικές περιοχές τμήματα ιδιωτικών ρητινευομένων και δημοσίων κατά τεκμήριο δασών που έχουν κηρυχτεί αναδασωτέες και έχουν επικυρωθεί από το ΣΤΕ γύρω από ξενοδοχειακές επιχειρήσεις». Εδώ τι επιχειρεί να επιτύχει ο Γιώργος Γκιώνης;
Στην επιστολή αποκαλύπτεται ότι «Γενικά δεν αποτυπώνονται και δεν χαρακτηρίζονται ως περιοχές υψηλής δασικής προστασίας οι αναδασωτέες εκτάσεις λόγω πυρκαγιών ή παράνομων εκχερσώσεων παρότι το Σύνταγμα και ο Νόμος τις θεωρούν τέτοιες. Οι αναδασωτέες λοιπόν αποτελούν νια την περιοχή του προτεινομένου ΓΠΣ περιοχές ύψιστης προστασίας και έπρεπε οπωσδήποτε να αποτυπωθούν στους χάρτες του Γ. Π. Σ. μιας και ως διοικητικές πράξεις είναι γνωστές στον Δήμο»!
Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται για τις εκατοντάδες αυθαίρετες κατοικίες στο δήμο Αγ. Θεοδώρων. Δεν είναι λίγες οι καταγγελίες που έχουν γίνει σε βάρος αξιωματούχων του υφιστάμενου δήμου, που όλως τυχαίως συνέπραξαν με το συνδυασμό του Γιώργου Γκιώνη!
Ακόμη αποκαλύπτεται από την επιστολή, ότι ο Γιώργος Γκιώνης δεν έχει επιδείξει τη δέουσα προσοχή και σημασία για τον κυριότερο πλούτο του τόπου που είναι το μεταλλικό νερό σε συνδυασμό με την προστασία του υδροφόρου ορίζοντα. Χαρακτηριστικά αναφέρεται: «Αν και επισημαίνονται ορθώς τα ρέματα των «Μύλων» και του «Χαρβατίου» ως περιοχές που «κατακλύζονται από νερά» δηλαδή ως ενεργές κοίτες χειμάρρων και αναφερόμαστε στις περιοχές που εμπλουτίζουν τον υδροφόρο ορίζοντα του Λουτρακίου, τα δάση που αναπτύσσονται και καλύπτουν τις υδρολογικές λεκάνες των χειμάρρων αυτών δεν χαρακτηρίζονται ως περιοχές απολύτου προστασίας όπως κανονικά θα έπρεπε μιας και σε αυτά οφείλεται η ρύθμιση της δίαιτας των χειμάρρων και ο αέναος εμπλουτισμός των σε νερό που αποτελεί για το Λουτράκι θεμελιώδες φυσικό κεφάλαιο».
Ιδιαίτερη μνεία ο διευθυντής Δασών Κορίνθου Παναγιώτης Καλλίρης κάνει για την προστασία του ορεινού όγκου των Γερανείων τον οποίο χαρακτηρίζει «πραγματικά ένα φυσικό “μπαλκόνι” μοναδικής περιβαλλοντικής και οικοτουριστικής αξίας», για τον οποίο αναφέρει χαρακτηριστικά: «Η άποψη μας είναι ότι η περιοχή δεν χρειάζεται καμία εξυγίανση. Πρόταση μας είναι το ελατοδάσος των Γερανείων Ορέων να χαρακτηριστεί ως περιοχή Απολύτου Προστασίας».
Ακόμη στο διάτρητο ΓΠΣ Γκιώνη δεν γίνεται καμία αναφορά για το «Καταφύγιο Άγριας Ζωής» (ΚΑΖ) παρότι τα μέλη του τοπικού Κυνηγετικού Συλλόγου Λουτρακίου έχουν χρόνια τώρα εργαστεί για την υποστήριξη του και την διαρκή προστασία του. Γενικά το κεφάλαιο «πανίδα και χλωρίδα» απουσιάζουν ως παράμετρος του οικοσυστήματος από το Γ.Π.Σ. λες και δεν υπάρχει.
Ο Παναγιώτης Καλλίρης καταλήγοντας στην επιστολή του επισημαίνει τα ακόλουθα: «Τα δασικά οικοσυστήματα - δάση του δήμου θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην ποιότητα ζωής των κατοίκων τα επόμενα χρόνια. Η ποιότητα ζωής των πολιτών στην περιοχή εξαρτάται άμεσα από την ύπαρξη και τον τρόπο διαχείρισης προστασίας και αξιοποίησης των δασών αυτών».
Το έγγραφο της διεύθυνσης Δασών Κορίνθου απεστάλη στο ΚΙΝΗΜΑ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, μετά από αίτημα που υπέβαλε, ζητώντας να ενημερωθεί και να πληροφορηθεί για τις θέσεις του θεσμικού φορέα. Επισημαίνεται ότι το έγγραφο παρεδόθη και στον υποψήφιο δήμαρχο, επικεφαλής του συνδυασμού Με τους Πολίτες Μπροστά, Κώστα Λογοθέτη.
Εκ των πραγμάτων καθίσταται αναγκαίο να συγκεντρωθούν επτά υπογραφές και η υπόθεση του Γενικού πολεοδομικού Σχεδίου να έλθει προς συζήτηση στο παρόν δημοτικό συμβούλιο, την πρώτη εβδομάδα μετά τις εκλογές. Ακόμη θα πρέπει να ληφθεί υπόψη και να συμπεριληφθεί και ο δήμος Αγ. Θεοδώρων, δεδομένου ότι το ΓΠΣ επιβάλλεται εκ του νόμου να είναι ενιαίο για ολόκληρο το δήμο.
Πέραν από το σημερινό δημοτικό συμβούλιο, είναι αναγκαίο να παρίστανται και να τοποθετηθούν οι νέοι συνδυασμοί που θα συγκροτούν το νέο δημοτικό συμβούλιο, του ενοποιημένου πλέον δήμου Λουτρακίου Περαχώρας & Αγ. Θεοδώρων.
Άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι η δημοτική αρχή της μειοψηφίας του Γιώργου Γκιώνη με το «μόρφωμα» της «Δημοτικής Ανανεωτικής Παρέμβασης Πολιτών», αναδεικνύονται κατώτεροι των περιστάσεων, αποδεικνύοντας ότι αδυνατούν να διαχειριστούν ουσιαστικά και καθοριστικά θέματα που αφορούν το μέλλον και την προοπτική αυτού του τόπου, καθώς επίσης και τι θα βρουν οι επερχόμενες γενεές.
Παρατίθεται πλην των υπογραφών ολόκληρο το κείμενο της διεύθυνσης δασών Κορίνθου.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Κόρινθος: 8-10-2010
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ Αριθμ. Πρωτοκ: 2624
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΔΑΣΩΝ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Πληροφ: Προϊστάμενος.
Ταχ. Δ/νση : Αράτου 41
Ταχ Κώδικας: 20.100
Τηλ. 2741-0-23843 & 27083
FΑΧ: 2741-0-26.6741
e-mail: didaskor@otenet.gr

ΠΡΟΣ:ΔΗΜΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ
Ιάσονος 1 Λουτράκι

ΚΟΙΝ:ΠΕΡΙΦΕΡΕΙA ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΓΕΝΙΚΟΥ Δ/ΝΤΗ
Τέρμα Ερυθρού Σταυρού
22100 Τρίπολη

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
ΓΕΝΙΚΗ Δ/ΝΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
Δ/ΝΣΗ ΔΑΣΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
Πλαττούτα 22100 Τρίπολη

ΔΑΣΑΡΧΕΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Αράτου 39 20.100 Κόρινθος
Κ.Φ


ΘΕΜΑ: Απόψεις επί του Γ.Π.Σ. Δήμου Λουτρακίου Περαχώρας
ΣΧΕΤ: Η αριθμ4028/17-9-2010 Γνμ (αρνητική) του Δασαρχείου Κορίνθου επί του
ΓΠΣ

Με το παραπάνω σχετικό ενημερωθήκαμε πρόσφατα σχετικά με το προτεινόμενο Γ.Π.Σ (Γενικό Πολεοδομικό Σχεδιασμό) του Δήμου Λουτρακίου Περαχώρας που συντάχθηκε από επιστημονική μελετητική ομάδα του Δήμου.
Το κύριο Θεσμικό νομοθετικά πλαίσιο βάσει του οποίου συντάχθηκε η μελέτη είναι ο Ν. 2508/97(ΦΕΚ 124 Α΄/97) «Βιώσιμη οικιστική ανάπτυξη των πόλεων και οικισμών της χώρας και άλλες διατάξεις» και ο Ν. 1337/83 (ΦΕΚΑ΄/83) «Επέκταση πολεοδομικών σχεδίων, οικιστική ανάπτυξη και σχετικές ρυθμίσεις» όπως ισχύουν σήμερα.
Δεν μπορεί παρά να θεωρηθεί λίαν σημαντικό και θεμελιώδες έργο ανάπτυξης ολόκληρης της περιοχής η λήψη απόφασης και η σύνταξη την συγκεκριμένης μελέτης στα πλαίσια της από όλους προσδοκώμενης αειφόρου ή βιώσιμης ανάπτυξης.
Καλούμαστε να καταθέσουμε τις απόψεις μας στα πλαίσια των διαλαμβανομένων της παρ 2 του άρθρου 3 του Ν. 1337/83 (ΦΕΚ-33 Α') και αυτό θα προσπαθήσουμε να κάνουμε δηλώνοντας εξ αρχής την καλή θέληση μας να βοηθήσουμε στη σύνταξη ενός πραγματικά άρτιου πολεοδομικού σχεδιασμού που επεκτείνεται υποχρεωτικά πολύ μακρύτερα από τον περίβολο της τελευταίας νόμιμης ή παράνομης κατοικίας της περιοχής.
Φυσικά λόγω της ιδιαιτερότητας του φυσικού και γνωστικού αντικειμένου οι παρατηρήσεις μας θα σχολιάσουν κυρίαρχα θέματα διαχείρισης του φυσικού περιβάλλοντος και συγκεκριμένα θα ασχοληθούν με τις παραμέτρους της οικολογικής διαχείρισης προστασίας και αξιοποίησης των φυσικών δασικών οικοσυστημάτων που αποτελούν για τον Δήμο το κυρίαρχο τμήμα.
Από το υλικό που μας διέθεσε το Δασαρχείο Κορίνθου σε ψηφιακή μορφή (CD) καθότι ο Δήμος δεν κατέθεσε γραπτό τεύχος, και την δειγματοληπτική αντιπαραβολή τους με τους χάρτες και τους πίνακες του προσωρινού δασικού κτηματολογίου του Ν248/76 διαπιστώθηκε ότι δεν αποτυπώνονται με λεπτομέρεια τα όρια των δασών όπως αυτά καταγράφονται στους χάρτες και τους πίνακες του προσωρινού δασικού κτηματολογίου του Ν248/76 κατά τον προτεινόμενο σχεδιασμό ως ήταν υποχρεωμένοι να κάνουν οι μελετητές ανεξάρτητα των προτάσεων τους.
Έτσι αποτυπώνεται στο ΓΠΣ (Π1 σελίδα 11) ως περιοχή αμιγούς κατοικίας και χαρακτηρίζεται «παραθεριστικός οικισμός» (Π2 σελ.23) και (Π3 σελ.97) έκταση που έχει καταχωρηθεί στο δασικό κτηματολόγιο ως δάσος με παραχωρητήριο ρητινευομένου δάσους που όπως σας είναι γνωστό πουλήθηκε, κατατμήθηκε, οικοπεδοποιήθηκε και άλλαξε έκνομα χρήση με την ανέγερση πολεοδομικά και δασικά αυθαίρετων κατοικιών (π.χ. Βαμβακιές) για τις οποίες έχουν εκδοθεί αποφάσεις κατεδάφισης εκ των όποιων όσες έφτασαν στο ΣΤΕ επικυρώθηκαν. Επίσης έχει κηρυχτεί αναδασωτέα που επικυρώθηκε από το ΣΤΕ και ανακλήθηκε το παραχωρητήριο λόγω παραβίασης των όρων του με απόφαση του ΓΓΠΠ. Και αυτό όταν έχει κριθεί αντισυνταγματική (ΣΤΕ 1589/1999 και άλλες) οποιαδήποτε νομοθετική ρύθμιση ή οποία εντάσσει δασική έκταση εντός οικιστικής περιοχής ή εγκρίνει σχέδιο πόλεως εντός δασικής έκτασης ακόμη και αν γίνεται με σκοπό δημιουργίας κοινόχρηστων χώρων διατηρούντων τον δασικό χαρακτήρα. Επίσης ότι ο δασικός χαρακτήρας μιας έκτασης δεν μπορεί να μεταβληθεί από την ανέγερση αυθαιρέτων κτισμάτων (βλ. ΣτΕ 2292/84, 3367/88). Προκαλεί δε εντύπωση το πώς οι παράνομες δασικά και πολεοδομικά κατοικίες που ανεγέρθηκαν επάνω στο μισό του ασταθούς γεωλογικά κώνου αποθέσεως του χειμάρρου «Σουρέα» αποτυπώνεται και προτείνεται ως περιοχή αμιγούς κατοικίας ενώ το υπόλοιπο μισό χαρακτηρίζεται ως «περιοχή που κατακλύζεται από νερά». Αντίθετα και ορθώς οι 26 αυθαίρετες κατοικίες της παραπλήσιας περιοχής «Μαυρολίμνης» για τις οποίες έχουν εκδοθεί αποφάσεις κατεδάφισης εκ των οποίων οι περισσότερες έχουν επικυρωθεί από το ΣΤΕ, και η ευρύτερη περιοχή τους έχει κηρυχτεί αναδασωτέα (επικύρωση από ΣΤΕ) και έχει ανακληθεί το σχετικό παραχωρητήριο και έχουν εκδοθεί Πρωτόκολλα Διοικητικής Αποβολής, αποτυπώνονται και χαρακτηρίζονται ως δάσος. Προκαλεί επίσης η αναφορά στην ((Π3 σελ.97) να οργανωθεί οικισμός στο μη δασικό τμήμα της περιοχής «Βαμβακιές» όταν με βάση τα προηγούμενα που είναι γνωστά στον Δήμο δεν υφίσταται μη δασικό τμήμα.
Επίσης αποτυπώνονται στο ΓΠΣ ως τουριστικές περιοχές τμήματα ιδιωτικών ρητινευομένων και δημοσίων κατά τεκμήριο δασών που έχουν κηρυχτεί αναδασωτέες και έχουν επικυρωθεί από το ΣΤΕ γύρω από ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.
Γενικά δεν αποτυπώνονται και δεν χαρακτηρίζονται ως περιοχές υψηλής δασικής προστασίας οι αναδασωτέες εκτάσεις λόγω πυρκαγιών ή παράνομων εκχερσώσεων παρότι το Σύνταγμα και ο Νόμος τις θεωρούν τέτοιες. Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ 1 του άρθρου 45 του Ν998/79 ως αντικαταστάθηκε με το δέκατο τρίτο άρθρο, παρ. 1 του Ν. 1822/1988 (Α 272) «Στα δάση και τις δασικές εκτάσεις, περί των οποίων το άρθρο 117 παρ. 3 του Συντάγματος «αναδασωτέες εκτάσεις», ουδεμία επιτρέπεται επέμβαση προβλεπόμενη από τις διατάξεις του παρόντος ή από άλλη διάταξη, με εξαίρεση τα αναφερόμενα στις διατάξεις του άρθρου 59 (Στρατιωτικά έργα) του ν. 998/1979, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 17 του ν. 1734/1987, των παραγράφων 1 κα 2 του άρθρου 58 (Δημόσια Έργα και Έργα Υποδομής) του παρόντος και τα όλως απαραίτητα για την τεχνητή αναδάσωση και την προστασία της βλαστήσεως"». Σύμφωνα με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της παρ 1 του Ν1892/1990 (Α΄ 101) "Απαγορεύεται η ανέγερση οικοδομών, κτισμάτων και πάσης φύσεως εγκαταστάσεων εντός δημοσίων ή ιδιωτικών δασών ή δασικών ή αναδασωτέων εκτάσεων, που καταστράφηκαν ή καταστρέφονται από πυρκαϊά, εξαιρέσει των υπό του άρθρου 45 του ν. 998/1979 προβλεπόμενων περιπτώσεων". Οι αναδασωτέες λοιπόν αποτελούν νια την περιοχή του προτεινομένου ΓΠΣ περιοχές ύψιστης προστασίας και έπρεπε οπωσδήποτε να αποτυπωθούν στους χάρτες του Γ. Π. Σ. μιας και ως διοικητικές πράξεις είναι γνωστές στον Δήμο, επειδή όλες, εκτός από το ΦΕΚ, κοινοποιούνται και αναρτώνται σε αυτόν και όφειλε μαζί με τους κτηματικούς χάρτες να τις ζητήσει από το αρμόδιο Δασαρχείο. Άλλωστε ο Δήμος μέχρι σήμερα δεν έχει υποβάλει καμία αίτηση θεραπείας για την ανάκληση τους εκ πλάνης και επομένως τις έχει αποδεχτεί.
Ούτε αναφέρονται ως περιοχές με «ίδιο νομικό καθεστώς προστασίας» τα δάση οι δασικές και κυρίως οι αναδασωτέες εκτάσεις της περιοχής, παρά μόνο οι αρχαιολογικοί χώροι και τα στρατόπεδα.(Π2. σελ. 16)
Αν και επισημαίνονται ορθώς τα ρέματα των «Μύλων» και του «Χαρβατίου» ως περιοχές που «κατακλύζονται από νερά» δηλαδή ως ενεργές κοίτες χειμάρρων και αναφερόμαστε στις περιοχές που εμπλουτίζουν τον υδροφόρο ορίζοντα του Λουτρακίου, τα δάση που αναπτύσσονται και καλύπτουν τις υδρολογικές λεκάνες των χειμάρρων αυτών δεν χαρακτηρίζονται ως περιοχές απολύτου προστασίας όπως κανονικά θα έπρεπε μιας και σε αυτά οφείλεται η ρύθμιση της δίαιτας των χειμάρρων και ο αέναος εμπλουτισμός των σε νερό που αποτελεί για το Λουτράκι θεμελιώδες φυσικό κεφάλαιο.
Αν και επισημαίνεται ότι η περιοχή NATURA των Γερανείων θεσμοθετήθηκε για την προστασία του ελατοδάσους των Γερανείων, το Γ.Π.Σ. προτείνει (Π2 σελ 29} να εγκατασταθούν εντός της χαρακτηρισμένης ως τόπου Κοινοτικής Σημασίας 2 [SCI], και ενταγμένης στο Οικολογικό Δίκτυο Natura 2000 Οδηγία 92/43/ΕΟΚ περιοχής με την ονομασία Όρη Γεράνεια και κωδικό GR2530005 «τουριστικές και αθλητικές εγκαταστάσεις στα τρεις χιλιάδες στρέμματα στο ελατοδάσος των Γερανείων, κατασκηνώσεις και χώροι φυσικής αγωγής και αναψυχής στα διακόσια πενήντα στρέμματα ιδιοκτησίας Δήμου στην περιοχή Κούσι - Πράθι, χώροι περιπάτων, καταφύγια, σύγχρονα οργανωμένα κάμπιννκ. δασοτουρισμός. αγροτουριστικές μονάδες, αθλητικές εγκαταστάσεις, σύμφωνα υε τις μελέτες του Δήμου Λουτρακίου - Περαχώρας». Στους αντίστοιχους χάρτες επισημαίνεται «Ως περιοχή για εξυγίανση για την δημιουργία πάρκου».
Σύμφωνα με το ΥΠΕΧΩΔΕ (περιοχές NATURA) «Η ποιότητα και η σπουδαιότητα3 της περιοχής θα πρέπει να αξιολογηθεί λαμβάνοντας υπόψη την εγγύτητα των Γερανείων στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της Ελλάδας, την Αθήνα επειδή οι δασωμένες εκτάσεις γειτνιάζουν με τη Δ Αττική, περιοχή ιδιαίτερα επιβαρυμένη από τη βιομηχανική δραστηριότητα. Οι συστάδες της κεφαλληνιακής ελάτης βρίσκονται σε άριστο επίπεδο διατήρησης. Τα δάση της χαλεπίου πεύκης δημιουργούν φυσικό περιβάλλον μέγιστης αισθητικής αξίας, καθώς και οικολογικής, σημασίας. Σημαντικός αριθμός ενδημικών φυτών απαντά στην ευρύτερη προτεινόμενη περιοχή. Τα Γεράνεια αποτελούν τη μοναδική περιοχή του κινδυνεύοντας τοπικού ενδημικού υποείδους, Centaurea attica ssp. megarensis (Centaurea megarensis), οι πληθυσμοί του οποίου είναι μικροί, διάσπαρτοι και δέχονται σημαντική πίεση από βόσκηση και υπερβόσκηση».
Σε κάθε σημείο τους τα Γεράνεια Όρη παρέχουν σε όλες τις εποχές του έτους και όλες τις ώρες του εικοσιτετράωρου μοναδικά τοπία και θέσεις θέας επειδή ακριβώς βρίσκονται σε μια χερσόνησο με έντονο ανάγλυφο (1.032μ) που αναδύεται μέσα από τον Κορινθιακό κόλπο ανάμεσα στην στερεά Ελλάδα και την Πελοπόννησο. Είναι πραγματικά ένα φυσικό «Μπαλκόνι» μοναδικής περιβαλλοντικής και οικοτουριστικής αξίας.
Οι νέοι δρόμοι που υποχρεωτικά θα γίνουν για την πρόσβαση στις προτεινόμενες εγκαταστάσεις, θα δώσουν την ευκαιρία ανεμπόδιστης πρόσβασης στον οιονδήποτε στον μοναδικό πυρήνα (κεντρική περιοχή) που έχει απομείνει και έχει διαφυλαχθεί ως κόρη οφθαλμού φυσικός και αλώβητος από τον άνθρωπο για τον όποιο η Υπηρεσία μας προγραμματίζει να προτείνει να τεθεί υπό ιδιαίτερο καθεστώς (αυστηρότερο) προστασίας. Πρόκειται για το μοναδικό ελατοδάσος των Γερανείων ορέων που καλύπτει την περιοχή και έχει τεθεί εκτός διαχείρισης μετά από πρόταση μας λόγω της μεγάλης πυρκαγιάς του 1986 που κατάστρεψε ολόκληρο το πευκοδάσος πάνω από το Λουτράκι και ένα μεγάλο τμήμα του ελατοδάσους. Έτσι το τελευταίο μοναδικό εναπομείναν φυσικό παρθένο ουσιαστικά οικοσύστημα του νομού Κορινθίας της Στερεάς Ελλάδας, θα τεθεί στην διάθεση και τις ορέξεις επιτηδείων και θα κινδυνέψει από παράνομες επεμβάσεις εκχερσώσεις κ.λπ που θα έχουν τελικό στόχο την οικοπεδοποίηση που εμφανίζεται λίαν έντονη στην ευρύτερη περιοχή του Δήμου.
Για την ορνιθοπανίδα της περιοχής δεν υπάρχουν μέχρι σήμερα εμπεριστατωμένες μελέτες καταγραφές και τα μόνα δεδομένα (βιβλιογραφικά) που έχουμε στην διάθεση μας είναι όσα προσκομίζονται στην «Συμπληρωματική Ορθολογική Έκθεση» των κ.κ. Νίκης Καρδακάρη και Κωνσταντίνου Παπακωνσταντίνου που αποτελούσε τμήμα ΠΠΕ Αιολικού πάρκου για το οποίο γνωματεύσαμε αρνητικά. Κατά την έρευνα που έγινε με τις μεθόδους "διατομές" (transects), "σημειακές καταμετρήσεις" (Point - Counts) και "σημειακές καταμετρήσεις θέας" (Vantage Point Count) καταγράφηκε μόνο τμήμα της εαρινής μετανάστευσης (Απρίλιος) και της φωλεοποίησης (Μάιος). Δεν καλύφθηκαν, η διάβαση κατά τις νυχτερινές ώρες και η κατανομή και αφθονία των νυκτόβιων. Η έρευνα θα ολοκληρωθεί με τα αποτελέσματα που θα προκύψουν από τις εργασίες πεδίου για την πλήρη καταγραφή της φωλεοποίησης (Ιούνιος) και της φθινοπωρινής μετανάστευσης (Αύγουστος - Οκτώβριος). Κατά την ορνιθολογική ολιγοήμερη έρευνα κατεγράφησαν - διαπιστώθηκαν στην περιοχή των κορυφών των Γερανείων ορέων εκατόν εφτά (107) ενδιαφέροντα είδη πουλιών που υπάγονται σε πολλά και διαφορετικά καθεστώτα προστασίας. (SREC 2004, 79/409, Σύμβαση Βέρνης, Σύμβαση Βόννης). Καταγράφηκαν μεταξύ άλλων τα προστατευόμενα αρπακτικά Φιδαετός (Circaetus galiicus), Καλμόκιρκος (Circuw aeruginosus), Τσίφτης (Milvus mignars), Σφηκιάρης (Permis apivorous), Γερακαετός (hieraaetus pennatus) Σαίνι (Accipiter brevipes), Γερακίνα (Buteo buteo), Πετρίτης (Falco perginus), Ξεφτέρι (Accipiter nisus) και Μαυροπετρίτης (Falco eleonorae). Πέραν των αρπακτικών Ιδιαίτερη σημασία έχει η παρατήρηση- καταγραφή των ιδίων ερευνητών σχετικά με τους πληθυσμούς των Ασημογλαρων που καταμετρήθηκαν στις περιοχές της «Πίντιζας» και της «Μεγάλης Νουσκιάς». • "" ' •'
Η άποψη μας είναι ότι η περιοχή δεν χρειάζεται καμία εξυγίανση. Πρόταση μας είναι το ελατοδάσος των Γερανείων Ορέων να χαρακτηριστεί ως περιοχή Απολύτου Προστασίας.
Στο Γ.Π.Σ γίνεται γενικά αναφορά για την ανάπτυξη του «Οικοτουρισμού» χωρίς να εξηγείται όμως τι είναι «Οικοτουρισμός»; Ο οικοτουρισμός ως έννοια δεν έχει σαφή ορισμό. Με την ευκαιρία του Διεθνούς Έτους Οικοτουρισμού -το έτος 2002- ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (Π.Ο.Τ.), χρησιμοποίησε την έννοια «οικοτουρισμός» για να καλύψει «όλες τις μορφές τουρισμού όπου το βασικό κίνητρο του τουρίστα είναι η παρατήρηση και η εκτίμηση της φύσης, και που είναι μορφές που προκαλούν τις ελάχιστες επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον και την πολιτιστική κληρονομιά».
Γενικά, ο οικοτουρισμός ορίζεται ως μια περιβαλλοντικά υπεύθυνη ταξιδιωτική δραστηριότητα, σε σχετικά άθικτες φυσικές περιοχές, με στόχο την απόλαυση και γνωριμία των φυσικών αλλά και ενταγμένων στο φυσικό περιβάλλον, αγαθών. Είναι μια εναλλακτική μορφή τουρισμού και προσφέρει στους τουρίστες θετικές εμπειρίες και ευκαιρίες για γνωριμία με το περιβάλλον και γενικότερα με την ύπαιθρο. Όντας μια περιορισμένων περιβαλλοντικών επιπτώσεων δραστηριότητα - ή μη καταναλωτική - ο οικοτουρισμός εκτός του ότι προσφέρει ευχαρίστηση / απόλαυση και γνώσεις / εμπειρίες στον επισκέπτη, διατηρεί και ενισχύει την ευημερία των τοπικών κοινοτήτων, που θεωρούνται αναπόσπαστο τμήμα μιας τέτοιας δραστηριότητας και αναπτυξιακής διαδικασίας. Η αυξανόμενη περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση του πληθυσμού και ειδικότερα οι στόχοι για μια βιώσιμη και αειφόρο τουριστική ανάπτυξη που επιδιώκουν διάφοροι τομείς (διεθνείς, κρατικοί, επιχειρηματικοί) θεωρούνται οι κύριοι προωθητικοί παράγοντες του οικοτουρισμού.
Σε αυτή τη μορφή τουρισμού μπορούν να συμπεριληφθούν και άλλες εναλλακτικές μορφές όπως ο περιηγητικός, ο ορειβατικός και ο αναρριχητικός τουρισμός. Για την ανάπτυξη αυτών των μορφών είναι απαραίτητη η δημιουργία κατάλληλης υποδομής. Για παράδειγμα είναι αναγκαία η ύπαρξη και βελτίωση μονοπατιών προσπέλασης και διαδρομών, καταφυγίων, ορειβατικών κέντρων καθώς και καταλυμάτων. Απαραίτητη επίσης είναι η αναβάθμιση των υπολοίπων υπηρεσιών όπως ιατρεία κτλ. Ακόμα προτεραιότητα πρέπει να δοθεί και στη βελτίωση των επαρχιακών δικτύων. Ποια όμως είναι η σημασία των μονοπατιών;
Η Ελλάδα άργησε να δημιουργήσει ολοκληρωμένο δίκτυο αυτοκινητοδρόμων, πέραν των βασικών οδικών αρτηριών που διέσχιζαν τη χώρα. Μέχρι τότε, η επικοινωνία πραγματοποιούταν, κυρίως, μέσω των μονοπατιών, τα οποία οι γεροντότεροι κάτοικοι των ορεινών χωριών αναφέρουν ακόμα σαν «δημοσιά» (δημόσιος, κεντρικός δρόμος), διότι γι’ αυτούς αποτελούσε τη σημαντικότερη οδική πρόσβαση. Παρόλο που κάποια από τα παλιά μονοπάτια και τα πετρόκτιστα καλντερίμια, αληθινά έργα τέχνης, έχουν γίνει ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι, τα περισσότερα από αυτά ξεγλιστρούν ανάμεσα στους δρόμους και συνεχίζουν να υπάρχουν και να διατρέχουν βουνά, λόγγους και χαράδρες.
Σύμφωνα με τις σύγχρονες αντιλήψεις της διαχείρισης των προστατευομένων περιοχών στο τομέα της σχεδίασης τους εντάσσονται και οι δραστηριότητες που έχουν σχέση με τη διαχείριση των επισκεπτών στην περιοχή. Στην έννοια της διαχείρισης περιλαμβάνονται η διευκόλυνση της επίσκεψης, η ξενάγηση, η ενημέρωση, η αναψυχή και η ασφάλεια του χώρου και των επισκεπτών μέσα σε αυτόν. Η ρύθμιση και οργάνωση των παραπάνω είναι μεγάλο πρόβλημα.
Ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για την ξενάγηση και περιβαλλοντική ενημέρωση των επισκεπτών σε έναν φυσικό χώρο είναι φυσικές διαδρομές όπως τα υπάρχοντα παλιά μονοπάτια. Τα μονοπάτια λοιπόν στα βουνά και γενικότερα στους ορεινούς και μη όγκους σε όλο τον κόσμο αποτελούν όχι μόνο αδιάψευστα σημάδια ζωής και πολιτισμού αλλά και δείγματα πραγματικής λαϊκής τεχνικής και αρχιτεκτονικής και σοφίας όσον αφορά την χάραξη, τον τρόπο και τα υλικά κατασκευής τους. Η ύπαρξη και χάραξη τους χάνεται στα βάθη του χρόνου μαζί με τους ανθρώπους που έζησαν στην συγκεκριμένη περιοχή.
Παρ’ ότι λοιπόν στο Γ.Π.Σ, γίνεται αναφορά για την δημιουργία περιβαλλοντικών μονοπατιών στο όρος των Γερανείων, το Γ.Π. Σ. δεν κάνει καμία αναφορά, ούτε επισημαίνει τα ήδη πολύ γνωστά στους ορειβάτες και περιηγητές της περιοχής υπάρχοντα μονοπάτια του Ε. Ο. Σ. Λουτρακίου (βλέπε το σχετικό site στο internet) τα οποία διατρέχουν ολόκληρο το ορεινό σύμπλεγμα και τα οποία με πολύ κόπο, έξοδα και κυρίως με πολύ εθελοντική εργασία συντήρησαν ,συντηρούν και έχουν επισημάνει έπειτα από την χορήγηση ειδικής αδείας από την υπηρεσία μας. Πρέπει εδώ να επισημάνουμε ότι αυτά θεωρούνται μοναδικά εργαλεία διαχείρισης των δασικών πυρκαγιών (πρόσβασης και διαφυγής), όταν έχουν επισημανθεί στο έδαφος και τα δένδρα και έχει κανείς μαζί του αναλυτικούς χάρτες στους οποίους επισημαίνονται με λεπτομέρεια η τα γνωρίζει από μνήμης. Ένα π.χ. περιβαλλοντικό μονοπάτι και συγχρόνως μια από τις ποιο θαυμάσιες φυσικές διαδρομές είναι το ρέμα των «μύλων» στο όποιο μπορεί κάποιος να αναγνωρίσει, ερείπια παλιών νερόμυλων, ειδικούς γεωλογικούς σχηματισμούς, ποικιλία πετρωμάτων, πλούσια χλωρίδα και πανίδα και τοπία μοναδικής ομορφιάς. (Φαράγγι των μύλων).
Αν και στην περιοχή έχει θεσμοθετηθεί «Καταφύγιο Άγριας Ζωής» (ΚΑΖ) αυτό δεν επισημαίνεται στο Γ. Π.Σ. παρότι τα μέλη του τοπικού Κυνηγετικού Συλλόγου Λουτρακίου έχουν χρόνια τώρα εργαστεί για την υποστήριξη του και την διαρκή προστασία του. Γενικά το κεφάλαιο «πανίδα» απουσιάζει ως παράμετρος του οικοσυστήματος από το Γ.Π.Σ. λες και δεν υπάρχει.
Δεν γίνεται καμία αναφορά ούτε προτείνεται χώρος για την ανάπτυξη συγκεκριμένων πάρκων Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας αφήνοντας έτσι στην διάθεση κάθε επενδυτή την εγκατάσταση σχετικών μονάδων ανέλεγκτα με λίαν δυσμενείς συνέπειες για το περιβάλλον.
Αν και τα διάκενα των αγροτικών εκτάσεων που βρίσκονται ανάμεσα στα δάση καλλιεργούνται από παλιά με ελαιώνες και αμπελώνες και θα μπορούσαν να εξελιχτούν σε πρότυπες επιχειρήσεις του πρωτογενή αγροτικού τομέα στην κατεύθυνση των φυσικών και βιολογικών προϊόντων καμία πρόταση δεν γίνεται στο Γ. Π. Σ.
Αν και δασικά προϊόντα (όπως τα καυσόξυλα) θα μπορούσαν να αποτελέσουν για την περιοχή μια εναλλακτική πρόσθετη πηγή εισοδήματος για τους κατοίκους τους χειμερινούς μήνες που ο τουρισμός μειώνεται αρκεί να δημιουργηθούν οι κατάλληλες προϋποθέσεις (π.Χ. κατάλληλο δασικό οδικό δίκτυο και σύνταξη διαχειριστικών μελετών και Πινάκων Υλοτομίας κανείς λόγος δεν γίνεται για αυτό στο Γ. Π. Σ.
Αν και τα δάση της περιοχής ΓΠΣ αποτελούν το θεμελιώδες κεφάλαιο για την ανάπτυξη και στήριξη της ζωής των κατοίκων αλλά και των παραθεριστών, δεν προβλέπεται (Π4 σελ 119) η σύνταξη ούτε «Διαχειριστικής Μελέτης» των ιδιωτικών πλέον πευκοδασών της περιοχής ούτε «Μελέτη Αντιπυρικής Προστασίας» που θα βοηθούσε στην λεπτομερή καταγραφή των κινδύνων και την θωράκιση τους από τον κίνδυνο καταστροφής του δάσους από πυρκαγιά που είναι πλέον θέμα συγκυριών να συμβεί. Ιδιαίτερες διαστάσεις λαμβάνει ο παραπάνω κίνδυνος καθότι η διαχείριση μιας πυρκαγιάς σε περιοχές που έχουν αναπτυχτεί άναρχα «οικισμοί» αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα. Κάνεις λόγος, καμία πρόβλεψη και καμία πρόταση δεν γίνεται στο Γ. Π. Σ για αυτό.
Είναι αλήθεια το γεγονός ότι η δημογραφική αύξηση κατά 10,25 ΜΕΡΜ από το 1971 έως το 1991, η υποβάθμιση της ποιότητας ζωής στο πλησίον λεκανοπέδιο της Αττικής και η βελτίωση της οικονομικής δυνατότητας μαζί με την διαμόρφωση υψηλού κόστους τουριστικών παροχών και διευκολύνσεων σε σχέση πάντα με το φυσικό περιβάλλον της περιοχής (πευκοδάση και θάλασσα), μαζί με τις κοντινές αποστάσεις από την Αθήνα, διαμόρφωσαν εκρηκτικές καταστάσεις και ανάγκες ίδρυσης - κατασκευής δεύτερης παραθεριστικής κατοικίας. Τα παραπάνω μαζί με την έλλειψη αστυνόμευσης είχαν αποτέλεσμα όπως και η όμορη περιοχή των Αγίων Θεοδώρων να «κατακλυσθεί» από εκατοντάδες αυθαίρετες παραθεριστικές κατοικίες χωρίς να μπορέσει να ρυθμίσει την άναρχη δόμηση.
Τα δάση της περιοχής ως περιοχές που προστατεύονται ισχυρά από το Σύνταγμα αλλά χαλαρά από τις Υπηρεσίες λόγω των συσσωρευμένων προβλημάτων τους και της νοοτροπίας των πολιτών και των ΟΤΑ δεν ξέφυγαν από αυτήν την ληστρική επέμβαση. Η έλλειψη μέχρι και σήμερα οριστικού Εθνικού Κτηματολογίου και οριστικών Δασικών Χαρτών μαζί με το υπάρχον αναποτελεσματικό διοικητικό καθεστώς προστασίας ελέγχου και απόδοσης της δικαιοσύνης και η διαρκής τάση νομιμοποίησης των αυθαιρεσιών συνέτειναν στην αλλαγή χρήσης πολλών δασικών εκτάσεων στην περιοχή.
Τα πευκοδάση παρά την σημαντική τους έκταση στην περιοχή δεν συμμετέχουν σήμερα στην οικονομική ζωή του τόπου . Ελάχιστα ρητινεύονται. Σχεδόν όλα χρησιμοποιούνται ως βοσκότοποι. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια μικρή αλλά σταθερή αύξηση στην ζήτηση καυσόξυλων για οικιακές ανάγκες (τζάκια). Η Θήρα (κυνήγι) δεν είναι κυρίαρχη δραστηριότητα στην περιοχή.
Τα δασικά οικοσυστήματα - δάση του δήμου θα παίξουν καταλυτικό ρόλο στην ποιότητα ζωής_των_ κατοίκων τα επόμενα χρόνια. Η ποιότητα ζωής των πολιτών στην περιοχή εξαρτάται άμεσα από την ύπαρξη και τον τρόπο διαχείρισης προστασίας και αξιοποίησης των δασών αυτών. Η προσδοκώμενη βιώσιμη ανάπτυξη εξαρτάται άμεσα από την προστασία και διαχείριση των φυσικών οικοσυστημάτων της περιοχής που θα την στηρίζουν αιωνία. Πρέπει να αποτραπεί κάθε αλλοίωση έστω και στο ελάχιστο των δασών ιδιαίτερα αυτών που παρεμβάλλονται ή θα παρεμβληθούν ανάμεσα στον οικιστικό ιστό της ανοικτής πόλης.
Τα τελευταία χρόνια και η χώρα μας έχει υιοθετήσει την αρχή που έχει επικρατήσει στην Ε.Ε., της «πρόληψης» σε αντικατάσταση της παλαιότερης αρχής ο «ρυπαίνων πληρώνει» εκτιμώντας ότι με αυτό τον τρόπο μπορεί να υπάρξει βιώσιμη (αειφορική) ανάπτυξη. Σε αυτήν την φιλοσοφία απαραίτητη αρχή που έχει ενσωματωθεί είναι και ο έλεγχος των σωρευτικών επιπτώσεων πολλών ομοειδών ή όχι δραστηριοτήτων στον ίδιο χώρο. Η μεθοδολογία προσέγγισης προ-εκτίμησης των επιπτώσεων στο περιβάλλον στηρίζεται ουσιαστικά:
Στην όσον το δυνατόν καλλίτερη απογραφή - εκτίμηση των παραμέτρων που συνθέτουν το περιβάλλον,
Στην όσο το δυνατόν καλλίτερη περιγραφή του προτεινομένων έργων ή δραστηριοτήτων στον συγκεκριμένο χώρο.
Στην όσον το δυνατόν καλλίτερη εκτίμηση των επιπτώσεων που μπορεί να επιφέρουν οι συγκεκριμένες δραστηριότητες σε μια ή περισσότερες παραμέτρους περιβάλλοντος από αυτές που καταγράφηκαν,
Στην εκτίμηση των χαρακτηριστικών των παραπάνω επιπτώσεων ποσοτικά και ποιοτικά και σε κάθε μια παράμετρο και στο σύνολο τους (θετική ή αρνητική) (μεγάλη ή μικρή) (μόνιμη η προσωρινή) μεμονωμένα και αθροιστικά κ.λ.π.
Στην διαμόρφωση προτάσεων για αποδοχή ή απόρριψη ή αλλαγή ή μείωση ή αύξηση των προτεινομένων δραστηριοτήτων και των αναγκαίων μέτρων που πρέπει να ληφθούν για την κατά το δυνατόν μείωση των εκτιμώμενων αρνητικών επιπτώσεων.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω και με την επιφύλαξη ότι ενδεχομένως να έχουν καταχωρηθεί ως μη δασικές ανέκαθεν δασικές και αναδασωτέες εκτάσεις η Υπηρεσία μας δεν μπορεί να γνωμοδοτήσει θετικά επί του προτεινομένου Γ. Π. Σ, Λουτρακίου -Περαχωρας.
Παρακαλούμε για την ανασύνταξη και επανυποβολή του Γ. Π. Σ. (όλων των διαγραμμάτων και των προτάσεων) αφού ληφθούν υπόψη οι χάρτες του προσωρινού Δασικού Κτηματολογίου του Ν.246/76 και όλων των διοικητικών πράξεων προστασίας που έχουν εκδοθεί από την Δασική Υπηρεσία μέχρι σήμερα μαζί με τις προαναφερθείσες παρατηρήσεις και προτάσεις μας ειδικά για την διαχείριση του ελατοδάσους των Γερανείων, την διαχείριση των δασών που αναπτύσσονται στις υδρολογικές λεκάνες των ρεμάτων που τροφοδοτούν τον υδροφόρο ορίζοντα του Λουτρακίου και την διαχείριση του άμεσου και ορατού κινδύνου αφανισμού των δασών από πυρκαγιές.
Θεωρούμε ότι για την κάλυψη των δασικών θεμάτων που Θίχτηκαν είναι απαραίτητη στην ανασύνταξη του Γ. Π. Σ. η συμμετοχή ιδιώτη δασολόγου που θα συνεισέφερε με τις εξειδικευμένες γνώσεις του. Άλλωστε θεωρείται υποχρεωτική από τις διατάξεις του εδαφίου ιδ' της 1 του άρθρου 114 του Π.Δ.344/2000(ΦΕΚ297Α').

Ο Δ/ντης Δασών
Καλλίρης Παναγιώτης
Δασολόγος Α'

Υ. Γ.: Αύριο θα δημοσιοποιηθεί η σύμβαση του δανείου των 7.000.000 ευρώ, για να την πληροφορηθούν και να ενημερωθούν τόσο τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της ΔΑΕΤ Α. Ε., όσο και τα μέλη του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου Περαχώρας, τα οποία επίσης δεν την έχουν υπόψη τους.
Επίσης, την Παρασκευή θα δημοσιοποιηθεί άλλη μία σύμβαση του Γιώργου Γκιώνη.
(031110)

Return top