ΚΟΥΙΖ

«Βετεράνε»(!) δήμαρχε Παύλε Παύλου, αν ο νομικός σύμβουλός σας που από ευσυνειδησία και καθήκον τάσσεται υπέρ των συμφερόντων σας και με σκοπό την προστασία της περιουσία σας, σας έλεγε όχι στην τροποποίηση λειτουργίας του συγκεκριμένου σχήματος που θα είχαμε συνάψει, το ίδιο και ο φοροτεχνικός σας, εσείς παρ’ όλα αυτά θα προχωρούσατε και θα αποδεχόσαστε ότι σας πρότεινα σε βάρος των συμφερόντων σας και των περιουσιακών σας στοιχείων; Τότε γιατί θέλετε να καταργηθεί το υφιστάμενο σχήμα της κοινοπραξίας; Ποιος είναι ο λόγος, όταν δεν υπάρχει πρόταση ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη; Έχει δίκιο με όσα λέει και ισχυρίζεται η τοπική κοινωνία;
(160913)




Είπαν…

«Ο "υπηρεσιακός" δήμαρχος Κώστας Λογοθέτης θα πρέπει να έχει υπόψη του ότι πολίτες που διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα, αλλά παράλληλα αγαπάνε τον τόπο τους και το ενδιαφέρον τους δεν περιορίζεται μόνον στο πως θα τα ’κονομήσουν! Για το σκοπό αυτό προσφέρονται να συμβάλλουν οικονομικά με σημαντικά ποσά για την αντιμετώπιση των δικαστικών δαπανών, προκειμένου να μπλοκαρισθούν οι όποιες προσπάθειες μετατροπής ή κατάργησης της υφιστάμενης κοινοπραξίας για τη δημιουργία μιας ανώνυμης εταιρείας για να χαθούν τα πάντα, χωρίς προηγουμένως να έχουν εξασφαλισθεί και κλειδωθεί τα συμφέροντα του δήμου Λουτρακίου.»
Απλά, σας έχουν πάρει πρέφα!..
(160913)




ΠΟΙΟΣ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΕ 2 ΔΙΚΟΓΡΑΦΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ;
Η ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ;
(Αυτό δήμαρχε Κώστα Λογοθέτη θα απαντηθεί!
Πλαστογραφία μετά χρήσεως σε δικαστήριο.)




ΜΟΝΟΝ ΞΕΠΟΥΛΗΜΕΝΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΘΑ ΥΠΟΓΡΑΨΟΥΝ
ΤΗ ΝΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΑΤΡΟΠΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ

Του Πάνου Ηλιακόπουλου

Ο «Καλλικράτης», Ν. 3852/2010 είναι σαφής και κάθετος και δεν επιτρέπει από την εφαρμογή του, από την 1/1/2011 τη σύσταση ανωνύμων εταιρειών από την τοπική αυτοδιοίκηση, ενώ επιτρέπει στους τη δυνατότητα να συμμετέχουν μόνο σε αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρίες του άρθρου 194 του Ν. 3852/2010. Οι αναπτυξιακές αυτές Α.Ε., έχουν επίσης τη δυνατότητα συμμετοχής σε άλλες επιχειρήσεις για την προώθηση των αναπτυξιακών σκοπών της περιφέρειας.
Ωστόσο, ο δήμος Λουτρακίου είναι μία ιδιόμορφη κατάσταση λόγω της υψηλοτάτης και διόλου ευκαταφρόνητης αξίας εμπορικό προϊόν που διαθέτει κι αυτό δεν είναι άλλο από την άδεια λειτουργίας casino που έχει εκχωρηθεί στο δήμο Λουτρακίου, ο οποίος είναι και ο κύριός της.
Το γεγονός της υψηλοτάτης αξίας, για τη λειτουργία κι εκμετάλλευση του συγκεκριμένου εμπορικού προϊόντος εξαιρεί το δήμο Λουτρακίου από το νόμο κι αν παραστεί ανάγκη για τη λειτουργία νέου εταιρικού σχήματος, θα πρέπει να συνταχθεί τροπολογία αφενός, που θα εξασφαλίζει με το παραπάνω τα συμφέροντα του δήμου Λουτρακίου αφετέρου. Γιατί, σε διαφορετική περίπτωση που δεν εξασφαλίζονται και διασφαλίζονται τα συμφέροντα του δήμου Λουτρακίου και κατ’ επέκτασιν του Ελληνικού Δημοσίου, δεν θα πρόκειται πλέον για τροπολογία στο νόμο, αλλά για ντροπολογία που θα έχουν συνυπογράψει ξεπουλημένοι «Έλληνες» υπουργοί.
Έχω την αίσθηση (συγγνώμην για το πρώτο ενικό) είναι υπέρ αρκετό το αίμα του ελληνικού λαού που πίνει με το μπουρί της σόμπας η Άνγκελα Μέρκελ και οι γερμανοί να τολμήσουν να ξεπουλήσουν και στους Εβραίους άλλο ένα περιουσιακό στοιχείο της πατρίδας μας και του τόπου μας.
Είναι μια συζήτηση που πρέπει να προετοιμαζόμαστε, δεδομένου ότι οι ταγοί του Λουτρακίου βιάζονται να ξεπουλήσουν άρον - άρον τα περιουσιακά του στοιχεία, λαμβανομένου υπόψη ότι δεν κάνουν λόγο και στοιχειωδώς αναφορά για τα κεκτημένα του και ως εκ τούτου για τους ιδιοτελείς τους σκοπιμότητες είναι έτοιμοι και δεν ορρωδούν προ ουδενός να τα βγάλουν τσάμπα, ακόμα να πληρώσει και από πάνω ο δήμος Λουτρακίου.
Πρόκειται για προδότες του τόπου, όπως θα είναι και οι εν λόγω συναρμόδιοι υπουργοί αν προχωρήσουν να υπογράψουν νέα εταιρικά σχήματα, αν προηγουμένως δεν έχουν στο συρτάρι επιταγή τραπέζης με το κόστος κατασκευής του Τουριστικού Λιμένα Λουτρακίου και ενδεικτικά των περίπου € 10.000.000 που απορρέουν από τη Γνωμοδότηση Τσοβόλα. Τότε και μόνον τότε θα μπορούμε να λέμε ότι ξεκινάει διάλογος, με την προϋπόθεση ότι θα παρουσιασθεί συγκροτημένο και ολοκληρωμένο επιχειρηματικό σχέδιο για την αναπτυξιακή προοπτική, του νέου εταιρικού σχήματος που θα θέλουν να συγκροτηθεί.
Κι εδώ θα πρέπει να υπάρχει ένας όρος - προϋπόθεση απαράβατη. Οι προβλέψεις και πρόνοιες του υφιστάμενου κοινοπρακτικού, σύμφωνα με το οποίο λειτουργεί σήμερα η Club Hotel Casino Loutraki αποτελούν τη βάση και το σημείο εκκίνησης του οδικού χάρτου, κάτω από τον οποίο θα γίνουν συζητήσεις κι αν τελικά υπάρξει συμφωνία, δεδομένου ότι αν δεν ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις
Επισημαίνεται ότι η προδοσία των συμφερόντων του δήμου Λουτρακίου σε τοπικό επίπεδο έχει ξεκινήσει και είναι πλέον ώρα να ξεσηκωθεί η τοπική κοινωνία, προκειμένου να διασώσουμε τα συμφέροντα του Λουτρακίου και των πολιτών του, όσο είναι ακόμα νωρίς.
Ήδη τα «κουρδισμένα δημοσιογραφικά juke box» έχουν ξεκινήσει να βαφτίζουν την προδοσία, αναγκαιότητα.

Ο Καλλικράτης απαγορεύει τη σύσταση Α.Ε.
Η δικηγόρος Γεωργία Α. Κουκουλά σε ό,τι αφορά τη μετατροπή της κοινοπραξίας του casino, σε Α.Ε. έχει αποστείλει τόσο προς τον δήμαρχο Λουτρακίου Κώστα Λογοθέτη, όσο και προς τον προεδρεύοντα της Club Hotel Loutraki S.A. Νικόλαο Δαούλη Ρεμαντά, προκειμένου να λάβουν υπόψη τους και προς αξιολόγηση την από 21.12.2011 -εντελώς σε ανύποπτο χρόνο και ουδεμία σχέση με τα τεκταινόμενα στο «προτεκτοράτο» του Λουτρακίου- και κατά τη γνώμη της απολύτως εμπεριστατωμένη γνωμοδότηση του δικηγόρου Αθηνών Πάνου Ζυγούρη, νομικού συμβούλου της ΚΕΔΚΕ με θέμα: «ισχύον νομικό πλαίσιο μετά τον Ν. 3852/2010 σχετικά με τη συμμετοχή των Δήμων σε ανώνυμες εταιρείες».
Α Όσον αφορά τις υφιστάμενες ανώνυμες εταιρείες
1 Με το νόμο 3463/2006, Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων, άρθρα 252 επ. ΔΚΚ, οι δήμοι μπορούν να συνιστούν ή να συμμετέχουν σε ανώνυμες εταιρίες υπό τις εξής τρεις μορφές:
α) Κοινές ανώνυμες εταιρίες, που συνιστώνται από περισσότερους δήμους ή κοινότητες είτε με νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις ή και άλλους φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και θεωρούνται επιχειρήσεις ΟΤΑ, εφόσον τα νομικά αυτά πρόσωπα διαθέτουν την πλειοψηφία του εταιρικού κεφαλαίου. Το υπόλοιπο εταιρικό κεφάλαιο μπορεί να κατέχεται από άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Στην εταιρία της μορφής αυτής είναι δυνατή η συμμετοχή του Δημοσίου ή ΝΠΔΔ.
β) Αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρίες ΟΤΑ, στο εταιρικό κεφάλαιο των οποίων συμμετέχουν μόνο ΟΤΑ α΄ και β΄ βαθμού ή και άλλοι φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης και έχουν ως αποκλειστικό αντικείμενο την επιστημονική και τεχνική υποστήριξη των ΟΤΑ και των ενώσεών τους ή και της αποκεντρωμένης κρατικής διοίκησης, την προώθηση της επιχειρηματικής, οικονομικής και γενικότερα βιώσιμης ανάπτυξης του δήμου, καθώς και την ανάπτυξη δραστηριοτήτων προστασίας του περιβάλλοντος. Στην εταιρία της μορφής αυτής είναι δυνατή η συμμετοχή και φορέων δημοσίου τομέα, συνεταιρισμών και ενώσεων αυτών, επιστημονικών φορέων, επιμελητηρίων, φορέων συλλογικών κοινωνικών ή οικονομικών συμφερόντων, καθώς και τραπεζών και πιστωτικών ιδρυμάτων. Στην περίπτωση αυτή οι ΟΤΑ και οι λοιποί φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης κατέχουν την πλειοψηφία του εταιρικού κεφαλαίου.
γ) Δημοτική ανώνυμη εταιρία για την αξιοποίηση της ακίνητης δημοτικής περιουσίας ή την εκμετάλλευση κοινόχρηστων χώρων, στην οποία συμμετέχει μόνο ένας δήμος που εισφέρει και το σύνολο του εταιρικού κεφαλαίου. Στην εταιρία της μορφής αυτής είναι δυνατή η συμμετοχή του Δημοσίου ή άλλων φυσικών προσώπων ή κοινοτήτων ή νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων ή φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης.
Πέραν των ως άνω, με ειδική πρόβλεψη για την εφαρμογή εθνικών ή κοινοτικών προγραμμάτων, οι δήμοι επιτρέπεται να συμμετέχουν και σε άλλες ανώνυμες εταιρίες, ύστερα από απόφαση δημοτικού συμβουλίου που θα έχει την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του.
Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, οι δήμοι, καθώς και οι ανώνυμες εταιρίες τους, δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν σε ποδοσφαιρικές, τραπεζικές και ασφαλιστικές ανώνυμες εταιρίες (άρθρο 265 παρ.2 ΔΚΚ).
Οι ανώνυμες εταιρίες τις οποίες συνιστούν ή στις οποίες συμμετέχουν οι δήμοι λειτουργούν σύμφωνα  με τις διατάξεις της εμπορικής και φορολογικής νομοθεσίας και κάποιες ειδικότερες ρυθμίσεις του άρθρου 265 του Ν. 3463/2006, σύμφωνα με το οποίο οι δήμοι, οι κοινότητες, οι νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις και λοιποί φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης διατηρούν πάντα κοινές μη προνομιούχες μετοχές, που αντιπροσωπεύουν αθροιστικά την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου. Κατά το υπόλοιπο μπορεί να συμμετέχουν το Δημόσιο και φυσικά ή νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου. Επίσης, όλες οι μετοχές είναι ονομαστικές και δεν εισάγονται στο Χρηματιστήριο Αξιών. Οι κοινές μετοχές είναι δεσμευμένες ονομαστικές, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.7 του άρθρου 3 του Κ.Ν. 2190/1920, και οι προνομιούχες χωρίς δικαίωμα ψήφου. Αν η επιχείρηση λυθεί, οι ΟΤΑ που συμμετέχουν σε αυτή έχουν δικαίωμα προτίμησης για την αγορά της εκποιούμενης περιουσίας.
2 Με τη δημοσίευση του νόμου 3852/2010, «Πρόγραμμα Καλλικράτης», επήλθαν σημαντικές τροποποιήσεις όσον αφορά στις επιχειρήσεις τις οποίες μπορούν να συνιστούν ή στις οποίες μπορούν να  συμμετέχουν οι δήμοι, όπως αυτό αναλύεται στο Β’ Μέρος (βλ. κατωτέρω) της παρούσας γνωμοδότησης. Ωστόσο, ειδικά για τις ανώνυμες εταιρίες που είχαν ήδη συσταθεί κατά τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν. 3852/2010, το άρθρο 107 του νόμου αυτού προβλέπει τη δυνατότητα των δήμων να εξακολουθούν να συμμετέχουν σε αυτές.
3 Συνοπτικά λοιπόν, οι δήμοι, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 107 του Ν. 3852/2010, σε συνδυασμό και με τις διατάξεις των άρθρων 252, 265 και 266 του Ν. 3463/2006, μπορούν να εξακολουθούν να συμμετέχουν σε ανώνυμες εταιρίες, είτε κοινές Α.Ε. ΟΤΑ, είτε αναπτυξιακές ΟΤΑ, είτε δημοτικές Α.Ε., είτε τέλος σε άλλες που με ειδική πρόβλεψη συστάθηκαν για την εφαρμογή εθνικών ή κοινοτικών προγραμμάτων, με την προϋπόθεση όμως ότι αυτές έχουν συσταθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν. 3852/2010.
Β Όσον αφορά τη σύσταση ή συμμετοχή σε νέες Α.Ε.
4 Με την έναρξη ισχύος του Ν. 3852/2010, εισάγονται σημαντικές τροποποιήσεις σχετικά με τις επιχειρήσεις, και δη τις ανώνυμες εταιρίες, τις οποίες μπορούν να συστήσουν ή στις οποίες μπορούν να συμμετάσχουν οι δήμοι.
5 Ειδικότερα, το άρθρο 107 του Ν. 3852/2010, προβλέπει ότι οι δήμοι μπορούν να έχουν μόνο μία δημοτική ανώνυμη εταιρία για την αξιοποίηση της δημοτικής ακίνητης περιουσίας ή για την εκμετάλλευση κοινόχρηστων χώρων, εφόσον είχε συσταθεί τέτοια στους συνενούμενους δήμους.
6 Πέραν αυτής οι δήμοι δεν επιτρέπεται να συνιστούν ή να συμμετέχουν εφεξής σε άλλες ανώνυμες εταιρίες, κατά τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, εκτός από εκείνες που είχαν συσταθεί μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν. 3852/2010 και υπό την επιφύλαξη της παρ.2 του άρθρου 194 του Ν. 3852/2010 περί επιχειρήσεων των περιφερειών.
7 Ειδικότερα, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 194 του Ν. 3852/2010, οι δήμοι έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν στο μετοχικό κεφάλαιο των Αναπτυξιακών Ανωνύμων Εταιριών όπως και οι περιφέρειες και άλλοι φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Αποκλειστικό αντικείμενο των ανωτέρω επιχειρήσεων είναι η επιστημονική και τεχνική υποστήριξη των περιφερειών, της Ένωσης Περιφερειών και των Φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η προώθηση της επιχειρηματικής, οικονομικής και γενικότερα βιώσιμης ανάπτυξης της περιφέρειας, καθώς και η ανάπτυξη δραστηριοτήτων προστασίας του Περιβάλλοντος, και τέλος η συμμετοχή σε αντίστοιχα προγράμματα ή η εφαρμογή σχετικών πολιτικών σε διαπεριφερειακό ή σε ευρύτερο γεωγραφικό χώρο.
Στην ανώνυμη εταιρία αυτής της μορφής είναι δυνατή η συμμετοχή και άλλων φορέων του δημοσίου τομέα, συνεταιρισμών και ενώσεων αυτών, επιστημονικών φορέων, επιμελητηρίων, φορέων συλλογικών κοινωνικών ή οικονομικών συμφερόντων καθώς και τραπεζικών και πιστωτικών ιδρυμάτων. Στην περίπτωση αυτή οι περιφέρειες, οι δήμοι και οι λοιποί φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης κατέχουν την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου.
Οι περιφέρειες , οι δήμοι και οι λοιποί φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης διατηρούν πάντοτε κοινές μη προνομιούχες μετοχές, που αντιπροσωπεύουν αθροιστικά την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου. Κατά το υπόλοιπο μπορεί να συμμετέχουν το Δημόσιο και νομικά πρόσωπα δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου. Όλες οι μετοχές είναι ονομαστικές και δεν εισάγονται στο Χρηματιστήριο Αξιών. Οι κοινές μετοχές είναι δεσμευμένες ονομαστικές, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.7 του άρθρου 3 του Ν. 2190/1920 και οι προνομιούχες χωρίς δικαίωμα ψήφου. Αν η επιχείρηση λυθεί, οι περιφέρειες, οι δήμοι και οι φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης που συμμετέχουν σε αυτή, έχουν δικαίωμα προτίμησης για την αγορά της εκποιούμενης περιουσίας.
8 Οι αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρίες, στις οποίες συμμετέχουν οι δήμοι, επιτρέπεται να συμμετέχουν σε άλλες επιχειρήσεις για την προώθηση των αναπτυξιακών σκοπών της περιφέρειας, ύστερα από απόφαση του οικείου διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας και σύμφωνη γνώμη του οικείου περιφερειακού συμβουλίου με την απόλυτη πλειοψηφία του συνολικού αριθμού των μελών του, εφαρμοζόμενων κατά τα λοιπά των ρυθμίσεων του ν.2190/1920.
9 Οι αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρίες δεν επιτρέπεται να συμμετέχουν σε ποδοσφαιρικές, τραπεζικές και ασφαλιστικές ανώνυμες εταιρίες και δεν επιχορηγούνται από τις περιφέρειες, εκτός και αν τούτο επιτρέπεται από ειδική διάταξη νόμου.
10 Από όλα τα ως άνω, προκύπτει σαφώς ότι η διάταξη του άρθρου 107 του Ν.3852/2010, εισάγει ένα νέο νομοθετικό καθεστώς σχετικά με τη συμμετοχή των δήμων σε ανώνυμες εταιρίες. Σύμφωνα με αυτή καταργούνται για το μέλλον οι σχετικές διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και προβλέπονται εκ νέου και εντελώς περιοριστικά οι προϋποθέσεις συμμετοχής δήμου σε Α.Ε. Σημειωτέον ότι, με τις καινούργιες διατάξεις του Ν. 3852/2010, δεν προβλέπεται πια δυνατότητα σύστασης ανωνύμου εταιρίας από δήμο.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη συνδυασμένη ερμηνεία των διατάξεων 107 και 194 του ν.3852/2010, οι δήμοι εξακολουθούν μεν να συμμετέχουν στις ήδη συσταθείσες, μέχρι την έναρξη ισχύος του Ν.3852/2010, ανώνυμες εταιρίες κατά τις διατάξεις του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, ωστόσο, από την έναρξη ισχύος του Ν. 3852/2010 και εφεξής, οι διατάξεις αυτές καταργούνται και οι δήμοι έχουν πλέον τη δυνατότητα να συμμετέχουν μόνο σε αναπτυξιακές ανώνυμες εταιρίες του άρθρου 194 του Ν. 3852/2010. Οι αναπτυξιακές αυτές Α.Ε., έχουν επίσης τη δυνατότητα συμμετοχής σε άλλες επιχειρήσεις για την προώθηση των αναπτυξιακών σκοπών της περιφέρειας.
Στις άνω αναπτυξιακές Α.Ε., σε περίπτωση συμμετοχής πέραν των δήμων, περιφερειών και λοιπών φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης και άλλων φορέων του δημοσίου τομέα, συνεταιρισμών και ενώσεων αυτών, επιστημονικών φορέων, επιμελητηρίων, φορέων συλλογικών κοινωνικών ή οικονομικών συμφερόντων, καθώς και τραπεζικών και πιστωτικών ιδρυμάτων, οι δήμοι, περιφέρειες και οι λοιποί φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης κατέχουν την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου.
(160913)




Ο ΚΩΣΤΑΣ ΛΟΓΟΘΕΤΗΣ «ΣΑΧΛΑΜΑΡΟΠΟΙΕΙΣΕ»
ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ

Του Δημήτρη Καραπατά*

Όταν ένας δήμαρχος είναι μωρός και αρέσκεται στην τραμπάλα, στο κούνια μπέλα και την μια ομιλεί για εκβιασμό, στην συνέχεια όταν ερωτάται από δημοσιογράφο , επί αυτού, χασκογελά (αντί να πλαντάζει) και αναιρεί τις λέξεις που ξεστόμισε  λίγο πριν, ενώ στη συνεχεία κραυγάζει μέσα στο δημοτικό συμβούλιο πως τον εκβιάζουν, τότε αυτή η κατάσταση μόνο γελοία μπορεί να χαρακτηριστεί και ο συγκεκριμένος «ευέλικτος» δήμαρχος, λόγω των συχνών του μεταπηδήσεων, πρέπει χλευαστικά να ονομασθεί «Κόθορνος», ακριβώς όπως έγινε και με τον Θηραμένη που διέπρεπε περί το τέλος του Πελοποννησιακού πολέμου.
Ο λόγος φυσικά για τον Κώστα Λογοθέτη, τον δήμαρχο παρία, που πολλές από τις γκάφες του, δείχνουν πως κατάφερε να «σαχλαμαροποιήσει» την πολιτική ζωή του τόπου μας και να κάνει, να μοιάζει η δημοτική του αρχή, με θίασο σαχλών και τσαλαφών πολιτικών, που εξ αιτίας της πολιτικής γελοιότητας που παράγει, κινδυνεύουν να μείνουν άνεργοι όλοι οι ευθυμογράφοι και οι γελοιογράφοι της περιοχής μας. Γι’ αυτό λοιπόν ο γράφων, σε αυτό το σημείωμα, θα κάνει μιαν εξαίρεση, θα γράψει με μεγάλες δόσεις ευτραπελιάς και θα μιλήσει χλευαστικά και πικροειρωνικά για μια δημοτική αρχή, που κατέστησε εαυτόν, καταγέλαστο, τουτέστιν «ποντέστας», μια και ο «καίσαρας» της, άλλα λέει, άλλα κάνει και τούμπαλιν. Εξ ου και το παρατσούκλι (nick name) του Λογοθέτη, Κώστας αλλ’ αντ’ άλλων και που όπως το πάει όχι μόνο θα μας φάει όλα τα δακτυλίδια, αλλά θα μας ρίξει και στην ανάγκη να κοιμηθούμε και πάνω στα σανίδια, όπως λέει και το γνωστό ταχυπαλμικό λαϊκό άσμα. Συνεπώς, είναι επιτακτική ανάγκη, να βρεθεί κάτι, που να καταπραΰνει την λαϊκή οργή, να ξεθολώνει το μυαλό και να στερεώσει το ηθικό, ώστε να μην χρειασθεί να αναφωνήσουν στη δημοτική αρχή με την πνευματική ημιπληγία, το κατάλληλο για την περίπτωση τους, δεν το γλιτώνω το ξύλο όπως πάω (ουκ αφέξεταί μου τω χείρε).
Με όλο τον προσήκοντα σεβασμό στους πολιτικούς «ογκόλιθους» του Κώστα Λογοθέτη, τους προτείνεται η προσθήκη ενός ακόμη αντιδημάρχου, που θα ασκεί τα καθήκοντα του αντιδημάρχου αισιοδοξίας. Αποστολή του εν λόγω αντιδημάρχου, θα είναι η εγκατάσταση μεγαφώνων σε δημόσιους χώρους με μεγάλη κίνηση (πάρκα, πλατείες, κεντρικούς δρόμους) που θα εκπέμπουν ασματικά μηνύματα, κατάλληλα για κάθε περίσταση, τα οποία θα τονώνουν το φρόνημα και θα εξυψώνουν το ηθικό μας απέναντι στους προγραμματισμούς της διοίκησης Λογοθέτη.
Το μέτρο αυτό θα είναι ιδιαιτέρως τονωτικό και για τα στελέχη που έχουν απομείνει στον Κώστα Λογοθέτη, ενώ οι «σοφές κεφαλές» της δημοτικής αρχής, δεν θα χρειαστεί να σπαζοκεφαλιάσουν μια και υπάρχει τόσο μεγάλη αφθονία ασματικού υλικού. Κι επειδή ο γράφων γνωρίζει πολύ καλά, ότι πρωτοκλασάτο στέλεχος της δημοτικής αρχής Λογοθέτη, αρέσκεται στο να χορεύει συχνά πυκνά και το αδόμενο στις μπουζουκοκατανυκτικές παννυχίδες «Γεννήθηκες για την Καταστροφή» προτείνει ανεπιφύλακτα στον Κώστα Λογοθέτη να γίνει ο ύμνος της δημοτικής του αρχής και ο ύμνος αυτός, να ακούγεται πριν ξεκινήσουν οι συνεδριάσεις του δημοτικού συμβουλίου. Ωστόσο, με την πρώτη γνωστοποίηση των δημοσκοπικών ευρημάτων για την αποδοχή της διοίκησης Λογοθέτη από το εκλογικό σώμα, αυτά θα πρέπει απαραίτητα να συνοδεύονται από το ενθαρρυντικό Θεοδωρακικό εμβατήριο «Στον άλλο κόσμο που θα πας». Στην συνέχεια, όταν οι φωστήρες του Κώστα Λογοθέτη, θα διαβάζουν το πως βλέπει τα καζάντια τους, ο τοπικός τύπος (δεν συμπεριλαμβάνεται σε αυτό ο Τύπος) - ρύπος, είναι ευεργετικό για αυτούς  να παιανίζει το ταχυπαλμικό άσμα «Γεννήθηκα για να πονώ» με την Μαρίκα Νίνου. Ενώ όταν ο Κώστας Λογοθέτης θα ανακοινώνει τα αποτελέσματα των χειρισμών του πάνω στο θέμα της πρότασης του καζίνο για μετατροπή της κοινοπραξίας σε Α.Ε., θα ακούγεται καπηλικά και μάλιστα εκκωφαντικά, ώστε να αντιλαλούν τα βουνά από το Βαμβακάρειο «Μάνα Με Μαχαιρώσανε». Για τους δημότες που θα θελήσουν να παρακολουθήσουν από κοντά τις συνεδριάσεις του δημοτικού μας συμβουλίου και να δουν από πρώτο χέρι, το κατάντημα του, λίγο πριν φθάσουν σ’ αυτό, θα ακούγεται στους διαδρόμους του, το πολυθρύλητο τραγούδι των Παγιουμτζή και Χάσκηλ «Σε τούτο το παλιόσπιτο, σε τούτο το ρημάδι'' . Και φτάνουμε στα δύσκολα. Αφού για όσους ταγούς του τόπου μας, που επέδειξαν την νοοτροπία Κούισλιγκ και θα λάβουν το «Σουλτάνικο Φερμάνι» για να απολογηθούν στον εισαγγελέα για την Γνωμοδότηση Τσοβόλα, θα ακούγονται τα βαρυπενθή «Καίγομαι, καίγομαι» με τη Στέλλα Χάσκηλ και «Χαράματα η λυπητερή» του Δ. Γκόγκου.
Τώρα η κάθε ανακοίνωση, ο κάθε προγραμματισμός και οι πολιτικές αναλύσεις του Κώστα Λογοθέτη, θα συνοδεύεται απαραίτητα από το βαθύτατα φιλοσοφικό άσμα του Γιώργου Κοινούση «Δεν Καταλαβαίνω τίποτα». Ώσπου να φτάσουμε κάπως έτσι μέχρι τις εκλογές, όπου έξω από τα εκλογικά κέντρα, θα τοποθετηθούν ηχεία για να ακουστεί ψαλτικός μετά τη γνωστοποίηση των αποτελεσμάτων, το λυτρωτικό για την δημοτική αρχή Λογοθέτη, «Άμωμοι εν οδώ αλληλούια».

* Ο Δημήτρης Καραπατάς, είναι επιχειρηματίας.
(160913)
Return top