ΝΕΟ ΣΤΟΙΧΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ CHCL ΤΟ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ

Ενδιαφέρουσα η φωτογραφία μαζί με το δελτίο Τύπου της Club Hotel Casino Loutraki από την έκθεση Τουρισμού της Μόσχας που δημοσιεύει στην εφημερίδα του ο… μεγαλοεκδότης του Λουτρακίου Σπύρος Γιαλοψός, γεγονός που δημιουργεί συνειρμούς για την παραγωγή -και ποια είναι αυτή- αμιγώς τουριστικού προϊόντος στα οκτώ συν το τρέχον έτος λειτουργίας του ξενοδοχείου και των άλλων υπηρεσιών, και παροχών που διαθέτει.
Το loutraki-press, για να είναι ξεκάθαρο προς πάσα κατεύθυνση, αναγνωρίζει -αλλά και κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει- τις πετυχημένες επιδόσεις ευημερίας των αριθμών της κοινοπραξίας στον τομέα του gaming μέχρι το τέλος του 2007, λίγο πριν ξεσπάσει η παγκόσμια οικονομική κρίση και αναχαιτίσει τα δυσθεώρητα κέρδη έξω από κάθε φαντασία που απεκόμιζαν οι μεγαλοεπενδυτές.
Κέρδη, τα οποία διοχετεύθηκαν στο εξωτερικό, χωρίς να επανεπενδυθεί τμήμα αυτών στον τόπο, με συνέπεια την ώρα που η παγκόσμια οικονομική κρίση βρίσκεται στο απόγειό της, να αποδεικνύεται και να αναδεικνύεται ότι ο «βασιλιάς είναι γυμνός». Ακόμη, παρά τα δυσθεώρητα κέρδη -αν και έχουν παρέλθει τόσα χρόνια- κρυπτόμενοι πίσω από μία κατάπτυστη απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου που δεν έχει απολύτως κανένα επιστημονικό έρεισμα και αποτελεί προϊόν φαντασίας των μελών του ΚΑΣ που προκαλεί τον κοινό νου, δεν συμμορφώνονται ούτε καν με τη συμβατική τους υποχρέωση που ως γνωστόν είναι η κατασκευή του Τουριστικού Λιμένα Λουτρακίου. Της πολυσυζητημένης μαρίνας Λουτρακίου. Μια δαπάνη που έχει ξεφύγει κατά πολύ των εκατό εκατομμυρίων ευρώ, για την οποία περί άλλων τυρβάζουν μαζί με κάποιους Εφιάλτες της πόλης που εξαγοράζονται μόλις με τριάκοντα αργύρια! Αλλά η υποχρέωση παραμένει ζωντανή στη συνείδηση όσων πραγματικά αγαπούν τον τόπο και δεν το ξεπουλάνε! Είναι άλλωστε οι μόνοι -αν και λίγοι- που επιμένουν ο τόπος πρέπει να αποκτήσει αυτό που δικαιούται.

Ο προσανατολισμός
Στη δεκαπενταετή παρουσία της επιχείρησης στο Λουτράκι, μόνος μοχλός ανάπτυξης της, ήταν η ενίσχυση δραστηριοτήτων γύρω από το παιχνίδι. Όλες οι άλλες υπηρεσίες και παροχές του ομίλου είχαν ως γνώμονα να λειτουργούν ως δέλεαρ προς το αθηναϊκό κι όχι μόνο κοινό, προκειμένου να το προσελκύσουν έναντι του βασικού ανταγωνιστού, του Casino Mont Parnes.
Απορροφημένοι άπαντες στον προσανατολισμό αυτό και τη διεύρυνση τον μεγεθών μονοδιάστατα -την ώρα που τα κέρδη έπεφταν ως μάνα εξ’ ουρανού- ουδείς ασχολήθηκε σε βάθος για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος. Ένα ξενοδοχείο πέντε αστέρων και τα υπερπολυτελή εστιατόριά του μαζί με τις υψηλού επιπέδου ανέσεις του, λειτουργούσαν κατά βάση για να φιλοξενούν τους μεγάλους και καλούς παίκτες ή τους τακτικούς θαμώνες που διέθεταν κεφάλαια για παιχνίδι.
Ουδέποτε ασχολήθηκε κάποιος -κι αν ασχολήθηκε μάλλον επνίγετο- να διαπιστώσει αν αυτό το στολίδι ως αυτόνομος οργανισμός είναι κερδοφόρος ή ζημιογόνος; Πόσο είναι το κόστος λειτουργίας του και ποια είναι τα έσοδά του; Ποιό είναι στο κάτω κάτω το αποτέλεσμα λειτουργίας του; Μ’ αυτή τη μαύρη τρύπα, όλα αυτά τα χρόνια κανείς δεν ασχολείτο, γιατί στην προμετωπίδα ήταν τα δυσθεώρητα κέρδη. Αλλά και από τους μεγαλοεπενδυτές ποιός άλλωστε να ασχολείτο σε βάθος, όταν αυξάνονταν τα κέρδη του με γεωμετρική πρόοδο;
Τα δύο τελευταία χρόνια που τα χαμόγελα άρχισαν να «παγώνουν», τα κορυφαία στελέχη προτίμησαν να αλληθωρίζουν παρά να προβούν στις δύσκολες και επίπονες μεν, απαραίτητες δε, διορθωτικές κινήσεις, διαμορφώνοντας τις προϋποθέσεις για τη δύσκολη επαύριο που διαφαινόταν στον ορίζοντα.
Έτσι, Γιάννης Βραχάτης και Ρόνι Αλόνι -έχει αποχωρήσει πια- με το Νίκο Στάμο και το μεταξύ τους ανταγωνισμό που ανέπτυξαν, ως λύση διατήρησης της υπέρμετρης κερδοφορίας μάλλον πίστευαν κι επέλεξαν ότι είναι η συμπίεση των συνθηκών εργασίας. Δεν ήταν τυχαίο το γεγονός ότι οι τρεις με τις επιλογές τους κατακρήμνισαν στην ένατη θέση την επιχείρηση για τις συνθήκες εργασίας. Οι τρεις, δεν μπόρεσαν να αντιληφθούν την αδυναμία αναγνώρισης στοιχειωδώς της παράλειψής τους, που δεν ήταν άλλη από τη διασπορά ενδεχόμενου κινδύνου με την ανάπτυξη άλλων εξισορροπητικών πυλώνων στο εσωτερικό της Club Hotel Casino Loutraki.

Τρέχουν να προλάβουν…
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι από το 2006 ομιλούσαν για ιδιωτικό υπερπολυτελές SPA. Έχουν περάσει τέσσερα ή πέντε χρόνια κι ακόμη δεν έχει γίνει η παραμικρή κίνηση. Αναμένουν, ψάχνουν να βρουν τους κατάλληλους ανθρώπους που ενδεχομένως θα ενδώσουν στην πρόθεσή τους η ιδιωτική τους επένδυση, μια καθαρά τουριστική αναπτυξιακή τους πρωτοβουλία να την παρουσιάσουν ως τη συμβατική τους υποχρέωση για να είναι διπλά ωφελημένοι. Επενδύουν στην πάροδο του χρόνου και προσβλέπουν στο δόγμα μ’ ένα σμπάρο δυό τρυγόνια.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, αρκεί να σκεφθεί κανείς, ότι ακόμη και μια επένδυση στον τομέα του gaming, τη δημιουργία της αίθουσας V-VIP, ενώ είχε αποφασισθεί να κατασκευασθεί από το 2007, αυτή την περίοδο δημιουργείται γιατί πιέζουν οι καταστάσεις, λαμβανομένου υπόψη ότι ο χώρος προϋπήρχε και είναι η παλαιά είσοδος στο χώρο των παιχνιδιών πριν κατασκευαστεί το ξενοδοχείο.
Ακόμη και σήμερα, οι παλαιοί διευθυντές της κοινοπραξίας βρέθηκαν απροετοίμαστοι από πλευράς υποδομής στο πράσινο φως που έρχεται από την πολιτεία για την ένταξη του παιχνιδιού -αν και το διεκδικούσαν- «Texas Holdem». Προκειμένου να μπορέσει να το συμπεριλάβει στη γκάμα της, η Club Hotel Casino Loutraki προχώρησε στην κατάργηση της αίθουσας μη καπνιστών και διαμορφώνει το χώρο να υποστηρίξει την παλαιά VIP αίθουσα, ενώ για το νέο παιχνίδι, το «Texas Holdem», θα δοθεί ο πάνω χώρος που σήμερα στεγάζεται η αίθουσα VIP.
Επισημαίνεται ότι το «Texas Holdem» είναι ένα παιχνίδι που δίνει τη δυνατότητα συνάθροισης παικτών από διαφορετικά μήκη και πλάτη της γης, συνδυαζόμενο με υψηλού επιπέδου διακοπές. Ένα πλεονέκτημα που έχει τη δυνατότητα να παράσχει το Λουτράκι λόγω του φυσικού του κάλλους, αλλά και λόγω της γεωγραφικής κομβικής τοποθεσίας του. Ας ελπίσουμε ότι το νέο παιχνίδι, μαζί με την παρουσία και του νέου γενικού διευθυντή Αλέξανδρου Δούκα θα στρέψουν την προσοχή και θα αναπτύξουν με μεγαλύτερη ένταση το τουριστικό προϊόν, προκειμένου να αρχίσει να αποδίδει και αυτός ο κλάδος του ομίλου.

Αποτυχημένες επιλογές;
Στο αξιόπιστο και σταθερό για τις απόψεις και προτιμήσεις του «Βήμα Λουτρακίου» διαβάζοντας κάποιος το δελτίο Τύπου που δημοσιεύεται, σίγουρα εντυπωσιάζεται. Σίγουρα όμως, υπάρχει και το ζητούμενο. Πέραν αν κλείσθηκαν συμφωνίες, αν αυξήθηκε (αυτό θα είναι πάρα πολύ καλό) ή λόγω της συγκυρίας μειώθηκε ο αριθμός των ενδιαφερομένων επισκεπτών, είναι σκόπιμο να πληροφορηθεί η τοπική κοινή γνώμη -ως συνέταιρος με την ευρεία έννοια του όρου- αν η πιο πολυτελής τουριστική μονάδα του τόπου επέτυχε στα τόσα χρόνια της παρουσίας της στην παραγωγή τουριστικού προϊόντος να προσελκύσει το ενδιαφέρον όχι μόνο φέτος, αλλά και κατά τα προηγούμενα έτη, νέων τουριστικών πρακτόρων. Αν κατέβασε -όπως λένε οι τουριστικοί πράκτορες στη γλώσσα τους- η Club Hotel Casino Loutraki, νέα γραφεία με προορισμό το Λουτράκι, που θα φέρουν κόσμο στον τόπο. Και καθ’ ότι η CHCL απευθύνεται σε υψηλής εισοδηματικής τάξης τουρισμό, να ευελπιστούν και οι τοπικές επιχειρήσεις ότι θα έχουν τύχη να αυξηθεί ο τζίρος τους.

Η προηγούμενη προσπάθεια
Στη ρωσική πρωτεύουσα είχε προηγηθεί κι άλλη προσπάθεια το φθινόπωρο του 2009.
Πιο συγκεκριμένα, η Club Hotel Casino Loutraki αντέδρασε μεν άμεσα, αλλά χωρίς στρατηγική δε, στην απόφαση της ρωσικής κυβέρνησης να κλείσει τα καζίνο στη Μόσχα. Σύμφωνα λοιπόν με τουριστικό πράκτορα, είχαν διοργανώσει δεξίωση προς τιμήν των τουριστικών πρακτόρων της Μόσχας, ενώ το ποσό που δαπανήθηκε δεν ήταν διόλου ευκαταφρόνητο!.. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του loutraki-press υπερέβη κατά πολύ τα είκοσι χιλιάδες ευρώ. Πέραν του κόστους, από αυτήν την πρωτοβουλία κι άλλες μεμονωμένες που ακολούθησαν, δεν υπήρξε το παραμικρό αποτέλεσμα, δεν προήλθε στοιχειώδες όφελος. Ο ίδιος πράκτορας αυτή την αρνητική εξέλιξη την αποδίδει στο γεγονός ότι τα πάντα έγιναν αποσπασματικά και χωρίς μακρόπνοο σχεδιασμό. Υποστηρίζει, ότι προβλήθηκε υπέρμετρα η ύπαρξη του καζίνο κι όχι αυτό καθ’ εαυτό το τουριστικό προϊόν. Δηλαδή να προβληθεί το ξενοδοχείο πέντε αστέρων μαζί μ’ ένα πλέγμα άλλων δραστηριοτήτων γνώσης που ενδιαφέρει τους Ρώσους πολίτες πέρα από τον ήλιο, τη θάλασσα και το παιχνίδι.
Ακόμη υποστηρίζει, δεν ήταν τόσο σοβαρός και μεθοδευμένος ο τρόπος για την προσέλκυση του ενδιαφέροντος Ρώσων που είχαν πρώτη προτεραιότητα να σπαταλήσουν το χρόνο τους στα τυχερά παιχνίδια. Μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάτι μεθοδευμένο και οργανωμένο, υποστηρίζει. Δεν μπορείς να βγάλεις τα χρήματα από του καθενός την τσέπη έστω κι αν τα διαθέτει για ένα πάθος του. Ήταν πέρα για πέρα λανθασμένος ο τρόπος που προσέγγισαν την αγορά και ο τρόπος που επιχείρησαν να προσελκύσουν το ενδιαφέρον της συγκεκριμένης μερίδας Ρώσων πολιτών.

Απογοητευμένοι οι φορείς
Φορείς του δήμου Λουτρακίου Περαχώρας που εμπλέκονται είτε άμεσα στον τουριστικό κλάδο, είτε έμμεσα ευελπιστώντας στην αύξηση του αριθμού των ξένων επισκεπτών στον τόπο, υπογραμμίζουν ότι η παρουσία της επιχείρησης ανέμεναν να λειτουργήσει ως leader στα αμιγώς τουριστικά πράγματα για ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη.
Απεναντίας, υποστηρίζουν, καταγγέλλοντας και τη συμβολή κάποιων από τον τόπο, δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος. Μάλιστα, υποστηρίζουν ότι ο αριθμός των οργανωμένων επισκεπτών βαίνει χρόνο με το χρόνο μειούμενος, ενώ η προοπτική του τουριστικού προϊόντος και αποτελέσματος φαντάζει δυσοίωνη.
(270410)
Return top