ΚΟΥΙΖ

Γιατί ο τέως πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Γιώργος Κακαβάς, αφού προκαλείται από τους ίδιους, τόσο από τον δήμαρχο Κώστα Λογοθέτη, όσο και το διάδοχό του πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου Σπύρο Νικολάου, τηρεί μετριοπαθή στάση, αντί να πει τα πράγματα με τ’ όνομά τους, έτσι ώστε να πληροφορηθεί και η κοινή γνώμη για το επίπεδο αυτών που διοικούν σήμερα το δήμο Λουτρακίου;
Κώστας Λογοθέτης και Σπύρος Νικολάου θα έπρεπε να έχετε κατεβασμένο το κεφάλι ενώπιον του Γιώργου Κακαβά κι όχι να αποθρασύνεσθε!
(010313)




Είπαν…

«Κώστα Λογοθέτη, μπορεί ενδεχομένως να υπάρχει κάποιος ή κάποιοι που σας έχουν ζητήσει να μην ονομάζεται τη «Γνωμοδότηση Τσοβόλα» γιατί μπορεί να θέλουν να παρέμβουν ενδεχομένως στη Δικαιοσύνη ευελπιστώντας ότι όσο μένει αποσιωπημένη θα καταφέρουν να μην προωθηθεί η υπόθεση του σκανδάλου «πνιξίματος» της Γνωμοδότησης Τσοβόλα; Όταν επικαλείσθε νομικό κείμενο, ποίου νομικού είναι η εισήγηση; Δεν έχει ονοματεπώνυμο; Το loutraki-press κι όσοι θέλουν πραγματικά και ανιδιοτελώς την πρόοδο του τόπου, ως εργαλείο ονοματίζουν τη Γνωμοδότηση Τσοβόλα. Εσείς γιατί δεν κάνετε το ίδιο, να ονοματίσετε το νομικό ή τους νομικούς για το κείμενο - άποψη που σας έχουν δώσει; Τι είδους μυστικό είναι αυτό; Οσονούπω, η Γνωμοδότηση Τσοβόλα, θα υπερβεί τα όρια του Πρωτοδικείου Κορίνθου! Τότε, τι θα κάνετε;»
(010313)




Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΕΝ ΛΕΕΙ ΠΟΤΕ ΨΕΜΑΤΑ!

ΠΟΙΟΣ ΤΕΛΙΚΑ ΕΦΕΡΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΣΤΟ SPA;

Ο λαλίστατος δήμαρχος Λουτρακίου Κώστας Λογοθέτης, προ ημερών σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ, μ’ εκείνο το ιδιαίτερο ύφος, είχε πει ότι όσοι γράφουν (εννοώντας πρώτο και καλύτερο το loutraki-press) ότι θα γίνει κατάσχεση στο Loutraki Thermal Spa θέλουν κι επιδιώκουν το κακό του τόπου. Ο ίδιος όταν ανακοίνωσε την κατάσχεση του LTS τι επεδίωκε; Εκτός αν με την ανακοίνωσή του αυτή επεδίωκε τα συγχαρητήρια της πόλης, γιατί είχε επιτύχει ήδη την καταστροφή του τόπου;
(010313)




ΠΟΙΟΣ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΕ 2 ΔΙΚΟΓΡΑΦΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ;
Η ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ;




ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑΤΟΥΛΗ Η ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΕΜΠΟΔΙΩΝ ΠΟΥ
ΟΡΘΩΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ

Του Πάνου Ηλιακόπουλου

Η εμπειρία δεκαπέντε μηνών πέρα από τις φραστικές εξαγγελίες -έπεα πτερόεντα- του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη, σε αντιδιαστολή με τη μία και μοναδική, απλή, απλούστατη πρωτοβουλία που έπρεπε να αναλάβει και περί άλλων τυρβάζει, παραπέμπουν στην εκτίμηση ότι πρόθεσή του δεν είναι η κανονικοποίηση της γραμμής του προαστιακού σιδηροδρόμου Ισθμός - Λουτράκι (οδός Αιγαίου) - Ισθμός, αλλά το παιχνίδι με το χρόνο, ενδεχομένως για να εξασφαλισθεί ο εκτροχιασμός του έργου.
Αρκεί να αναλογισθεί κανείς, πρώτα απ’ όλα ο ίδιος ο Πέτρος Τατούλης ότι αν είχε αναλάβει την ενδεδειγμένη πρωτοβουλία εκείνη τη χρονική στιγμή, να στείλει ένα έγγραφο στην ΕΡΓΟΣΕ επισημαίνοντας ότι πρόθεση της περιφέρειας Πελοποννήσου είναι να εντάξει το εν λόγω έργο μέσω των ΠΕΠ στο ΕΣΠΑ Πελοποννήσου διαχειριστικής περιόδου 2007 - 2013, στην παρούσα φάση όλοι οι κάτοικοι στην πόλη του Λουτρακίου, των Ισθμίων, κάτοικοι και επισκέπτες της βορειοανατολικής και ανατολικής Πελοποννήσου θα διερωτώντο σε πόσες εβδομάδες θα παραδοθεί το έργο. Γιατί, πρόκειται για ένα έργο που δεν αφορά μόνον αυτή καθ’ εαυτή την πόλη του Λουτρακίου, αλλά ο κομβικός σταθμός στη διακλάδωση πριν τη Διώρυγα Κορίνθου - δίπλα στον παλαιό σταθμό, θα πολλαπλασίαζε το επιβατικό κοινό, ενώ παράλληλα οι διερχόμενοι συρμοί θα πύκνωναν τη μεταφορική εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού από και προς την πόλη του Λουτρακίου.
Είναι απορίας άξιο και προκαλεί ιδιαίτερο προβληματισμό η τακτική αυτή του Πέτρου Τατούλη, όταν ο ίδιος μάλιστα προβάλλει για την περιφέρειά του την ανάπτυξη μεγαλόπνοων και σύνθετων έργων σταθερής τροχιάς και παρά την πάροδο των δεκαπέντε μηνών δεν έχει πράξει το στοιχειώδες!
Αξιοσημείωτο είναι ότι το παιχνίδι με την «Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου εντός της πόλης του Λουτρακίου» καθιστά τη συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών καχύποπτη και παράλληλα αυξάνει την οργή και το θυμό προς τα πολιτικά πρόσωπα, δεδομένου ότι πολύ καλά γνωρίζουν, προς χάριν της ικανοποίησης συγκεκριμένου ιδιωτικού οικονομικού συμφέροντος, το πλέον σύγχρονο συγκοινωνιακό μεταφορικό μέσο το στερούνται για περισσότερο από δέκα χρόνια, ως να είναι πολίτες ενός κατώτερου Θεού, σε σύγκριση πάντοτε και με αυτό που απολαμβάνουν οι γείτονές τους.

«Κόκκινος συναγερμός»
Ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου, αν και γνωρίζει πάρα πολύ καλά ότι αποτελεί καθολικό αίτημα ενός δήμου ολόκληρου, ωστόσο, δείχνει και ο ίδιος να αδυνατεί(;) και να φαντάζει ισχυρότερο της βούλησής του(;) το εν λόγω ιδιωτικό οικονομικό συμφέρον, με συνέπεια μέχρι σήμερα να μην έχει κάνει γνωστές τις προθέσεις του στην κατασκευάστρια του έργου ΕΡΓΟΣΕ. Καθ’ ότι ο χρόνος έχει εξανεμισθεί, φυσική συνέπεια είναι τα χρονικά περιθώρια να είναι άκρως ασφυκτικά και να διακυβεύεται πλέον ακόμη αν θα μπορέσουν να ολοκληρωθούν και να υποβληθούν πλήρεις προς έγκριση και ένταξη στο ΕΣΠΑ οι φάκελοι του έργου, πριν την 31η Δεκεμβρίου 2013. Ήδη από την ΕΡΓΟΣΕ έχουν σημάνει από το περασμένο καλοκαίρι συναγερμό, αλλά ο Πέτρος Τατούλης εξακολουθεί να «παίζει» με την τύχη του εν λόγω έργου, εν αντιθέσει με τον αντιπεριφερειάρχη της περιφερειακής ενότητας Κορινθίας Γιώργο Δέδε, ο οποίος αντέδρασε ακαριαία και πυροσβεστικά με την αποστολή του ενδεδειγμένου εγγράφου στις 24/9/2012, προκειμένου να κερδίσει χρόνο και να καθησυχάσει την ΕΡΓΟΣΕ, κάτι που φαίνεται να έχει δυσαρεστήσει τον προϊστάμενό του.
Ο συναγερμός της ΕΡΓΟΣΕ, σήμερα είναι «κόκκινος», αλλά και πάλι φαίνεται να μην ιδρώνει το αυτί του Πέτρου Τατούλη, ως να μη θέλει(;) να γίνει το εν λόγω έργο, την ώρα μάλιστα που στις αρχές της εβδομάδας εξήγγειλε το πλάνο του για την τουριστική ανάπτυξη της περιφέρειας Πελοποννήσου και μέσα από αυτό το σχεδιασμό φαίνεται να μην λαμβάνει υπόψη του την ενίσχυση της μεταφορικής υποδομής μίας από τις πλέον ιστορικά παραθεριστικής πόλης, όταν η σιδηροδρομική σύνδεση θα παρέχει τη δυνατότητα το Λουτράκι να συνδέεται απευθείας με το «Διεθνές Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος» και τα δύο μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας τον Πειραιά και την Πάτρα.

Οικονομική τόνωση της πόλης
Επιπρόσθετα, η διασύνδεση με χαμηλό κόστος του Λουτρακίου κατ’ αρχήν με την πρωτεύουσα και κατά δεύτερο λόγο με γειτονικές περιοχές τώρα και στο μέλλον, όπου διέρχονται τα μέσα σταθερής τροχιάς, θα δώσει ώθηση θα τονώσει την καταρρέουσα τοπική οικονομία, τόσο λόγω της οικονομικής κρίσης, όσο και της εγκληματικά ανίκανης παρούσας δημοτικής αρχής.
Ο Πέτρος Τατούλης έκανε λόγο για την ανάπτυξη του ιαματικού τουρισμού, τον οποίο οργανωμένα και με μία από τις καλύτερες υποδομές στη νότια Ευρώπη, μόνον η πόλη του Λουτρακίου μπορεί να ανταποκριθεί.
Αν και στην ενάτη ώρα, για την κατασκευή του έργου είναι μονόδρομος η ένταξη του στο ΕΣΠΑ και με ειδικό καθεστώς πλέον, μελετοκατασκευής, εν αντιθέσει με το νέο ελιγμό που εμφάνισε προ μηνός σε σχετική σύσκεψη ο Πέτρος Τατούλης, προβάλλοντας το επιχειρησιακό πρόγραμμα Jessica, το οποίο για τα συγκεκριμένα έργα έχει χαρακτηρισθεί από επαΐοντες «πουκάμισο αδειανό». Χαρακτηριστική περίπτωση η ηλεκτροκίνηση της γραμμής Βόλος - Λάρισα, που ενώ αρχικά ήταν ενθουσιασμένοι με το νέο πρόγραμμα που έριξε στο τραπέζι και ο Πέτρος Τατούλης για να δελεάσει και να καθησυχάσει το ακροατήριό του, τελικά το εγκατέλειψαν κι έτρεχαν και δεν έφθαναν για να προλάβουν τις ημερομηνίες, όταν διαπίστωσαν ότι το Jessica είναι ακατάλληλο να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις τέτοιου έργου.

Τελεσίγραφα στον Πέτρο Τατούλη
Σήμερα, εδώ που έχει καθηλώσει την προοπτική του έργου ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, είναι ο αποκλειστικά υπεύθυνος και είναι στο χέρι του και μόνον με την αποστολή ενός εγγράφου και στη συνέχεια με στενή παρακολούθηση να προκάμουμε -που θα ’λεγε και ο αείμνηστος Χαρίλαος- να εκπονηθούν οι απαιτούμενες μελέτες σ’ ένα υπερώριμο έργο που το απαιτούν ο πλέον επίσημος φορέας του δήμου Λουτρακίου, το δημοτικό του συμβούλιο, η Πρωτοβουλία Πολιτών Έλευσης Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου, που αριθμεί πλέον και αγγίζει τους τρεις χιλιάδες πολίτες, καθώς επίσης κι όλοι ανεξαιρέτως οι εμπορικοί και επαγγελματικοί φορείς του δήμου Λουτρακίου.
Χθες, εξάλλου, σχετική ανακοίνωση που τάσσεται υπέρ του έργου εξέδωσε και ο πυρήνας Λουτρακίου του ΕΠΑΜ, ο οποίος μεταξύ άλλων τονίζει ότι πρόκειται για «έργο υποδομής που είναι ζωτικής σημασίας για την πόλη του Λουτρακίου και θα αυξήσει την εμβέλεια και ελκυστικότητά του, ως μεγάλου διεθνούς τουριστικού θέρετρου και προορισμού».
Ήδη σε όλους τους προαναφερόμενους, τα δημοσιεύματα και η έκταση με τις αρνητικές εντυπώσεις που πήρε το θέμα σ’ ολόκληρη την Πελοπόννησο τόσο σε έντυπα, όσο και σε ηλεκτρονικά ΜΜΕ, έχει θορυβήσει τους κατοίκους του δήμου Λουτρακίου, εκ των οποίων καθημερινά όλο και περισσότερα άτομα ζητούν να πληροφορηθούν για την τύχη του έργου.
Αξιοσημείωτο είναι, ότι το ενδεχόμενο ματαίωσης του έργου τους εξαγριώνει και τάσσονται αρνητικά κατά του Πέτρου Τατούλη, όταν πλέον ξέρουν ότι είναι αποκλειστικά ο μόνος υπεύθυνος για την κατασκευή του έργου, στέλνοντάς του τελεσίγραφο ότι σε διαφορετική περίπτωση θα τα πούμε στις κάλπες σε δεκαπέντε και κάτι μήνες.

Το έγγραφο του αντιπεριφερειάρχη Γιώργου Δέδε
Σε αντίθεση με την επιφυλακτική διάθεση των πολιτών έναντι του προσώπου του Πέτρου Τατούλη, θετικά έχει αποτιμηθεί η ενέργεια του αντιπεριφερειάρχη της περιφερειακής ενότητας Κορινθίας Γιώργου Δέδε, λόγω του εγγράφου που απέστειλε στην καθ’ ύλην αρμόδια ΕΡΓΟΣΕ, τον περασμένο Σεπτέμβριο, χαρακτηρίζοντας το έργο, κάτι που αντικατοπτρίζει και την πραγματικότητα βαρύνουσας σημασίας, όχι μόνον για τους κατοίκους της πόλης του Λουτρακίου και της ευρύτερης περιοχής του νομού Κορινθίας, αλλά κι αυτών του λεκανοπεδίου Αττικής, λαμβανομένου υπόψη ότι η συγκεκριμένη γραμμή συμπεριλαμβάνεται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας.
Στο πλήρες κείμενο του εγγράφου αναφέρονται τα ακόλουθα:
«Η επέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής του Προαστιακού στο Λουτράκι είναι σίγουρα ένα έργο βαρύνουσας σημασίας τόσο για την ίδια την πόλη του Λουτρακίου και την ευρύτερη περιοχή του νομού Κορινθίας, όσο και για τους κατοίκους του Λεκανοπεδίου Αττικής. Η άμεση προώθηση υλοποίησης του εν λόγω έργου κρίνεται ιδιαιτέρως σημαντική, κάθώς θα συμβάλλει στην κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση της πόλης, στην ολοκλήρωση εφαρμογής του θεσμοθετημένου σχεδίου της, στην αναβάθμιση της συγκοινωνιακής της σύνδεσης με την πρωτεύουσα, τονώνοντας παράλληλα την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής μέσω και της καλύτερης εξυπηρέτησης των χιλιάδων επισκεπτών και παραθεριστών. Η διακλάδωση, άλλωστε, του προαστιακού προς το Λουτράκι συμπληρώνει τον αρχικό σχεδιασμό του προαστιακού σιδηροδρομικού δικτύου της Αθήνας, ενώ συμπεριλαμβάνεται και στις προτάσεις για το νέο ρυθμιστικό σχέδιο της Αθήνας.
Θα θέλαμε, λοιπόν, να θέσουμε υπόψιν σας το έντονο ενδιαφέρον τόσο της περιφέρειας Πελοποννήσου, του δήμου Λουτρακίου - Αγ. Θεοδώρων, όσο και της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας για την κατασκευή του εν λόγω έργου, καθώς και την πρόθεση χρηματοδότησης μέρους των απαραίτητων -μελετών που απαιτούνται να εκπονηθούν από την υπηρεσία σας, προκειμένου να καταστεί ώριμο το έργο για ένταξη στην 4η Προγραμματική Περίοδο ΕΣΠΑ 2007 - 2013- από πιστώσεις του προϋπολογισμού της.
Παρακαλούμε για τις ενέργειές σας, προκειμένου να επιταχυνθούν οι όποιες διαδικασίες κατασκευής της σιδηροδρομικής σύνδεσης του Ισθμού με την πόλη του Λουτρακίου».
Όπως αντιλαμβάνεται ο καθένας, για τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη, στο έγγραφό του προς την ΕΡΓΟΣΕ θα έπρεπε να περιλαμβάνεται ένα κείμενο που περίπου θα αναφέρει όσα επισημαίνει στο δικό του έγγραφο ο Γιώργος Δέδες, με πιο κυρίαρχο σημείο «Θα θέλαμε να θέσουμε υπόψιν σας το έντονο ενδιαφέρον τόσο της περιφέρειας Πελοποννήσου, του δήμου Λουτρακίου - Αγ. Θεοδώρων, όσο και της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας για την κατασκευή του εν λόγω έργου, καθώς και την πρόθεση χρηματοδότησης μέρους των απαραίτητων -μελετών που απαιτούνται να εκπονηθούν από την υπηρεσία σας, προκειμένου να καταστεί ώριμο το έργο για ένταξη στην 4η Προγραμματική Περίοδο ΕΣΠΑ 2007 - 2013».
Έστω και τώρα αυτό αναμένουν πρώτοι από όλους οι κάτοικοι του δήμου Λουτρακίου να πραγματοποιήσει ο περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης και τελικά να μην υποκύψει σε συγκεκριμένο ιδιωτικό οικονομικό συμφέρον, που αδιαφορεί αν «θανατώσει» έναν ολόκληρο δήμο μαζί με τους κατοίκους του!

Το ρεπορτάζ της Τζένης Σουκαρά
Τον εκτροχιασμό κατασκευής του έργου προβλέπει σε δημοσίευμά της την 25η Φεβρουαρίου 2013 και η πανελλαδικής κυκλοφορίας «Εφημερίδα των Συντακτών» με ανταπόκρισή της από την Κόρινθο που υπογράφει η ρεπόρτερ Τζένη Σουκαρά.
Στο άρθρο της ανταποκρίτριας της εφημερίδας με τίτλο «"Δεν βλέπει" προαστιακό το Λουτράκι» και υπότιτλο «Κατηγορούν την περιφέρεια για την απόφαση να υλοποιήσει το έργο μέσω ΣΔΙΤ από το πρόγραμμα Jessica κι όχι μέσω του ΕΣΠΑ», καταγράφεται η δυσοίωνη προοπτική της τύχης του έργου.
Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας καταγράφονται τα ακόλουθα:
«Σε ανοιχτή αντιπαράθεση βρίσκονται οι κάτοικοι του Λουτρακίου με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη, με αφορμή την αιφνίδια απόφασή του να μην εντάξει στο ΕΣΠΑ το ζωτικής για τη λουτρόπολη έργο, τη σύνδεσή της με τον προαστιακό σιδηρόδρομο.
Από το 2005, οπότε ξεκίνησε το πρώτο δρομολόγιο από την Αθήνα προς την Κόρινθο, μέχρι σήμερα οι συρμοί του προαστιακού εξυπηρετούν χιλιάδες πολίτες καθημερινά, μετατρέποντας την Κορινθία σε προάστιο των Αθηνών. Το οξύμωρο της υπόθεσης αυτής είναι πως τα χρόνια που πέρασαν άνοιξαν νέοι σταθμοί του προαστιακού στην Κορινθία, δημιουργώντας έτσι νέα υποστυλώματα ανάπτυξης, προσπερνώντας παράλληλα, παρά τις κατά καιρούς εξαγγελίες, το ιδιαιτέρως τουριστικό Λουτράκι.
Μέχρι αυτήν τη στιγμή το Λουτράκι φαίνεται να «εμπαίζεται» στη διεκδίκησή του μέσα από τις διαβουλεύσεις αλλά και τις δεσμεύσεις που λαμβάνει, γεγονός που έχει φέρει αντιμέτωπη την Περιφέρεια Πελοποννήσου με την Πρωτοβουλία Πολιτών Λουτρακίου για την έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου στο Λουτράκι, η οποία πλέον κατηγορεί ευθέως τον Πέτρο Τατούλη για την καθυστέρηση του έργου και κυρίως για την ακατανόητη απόφασή του να υλοποιήσει το έργο μέσω ΣΔΙΤ από το πρόγραμμα Jessica κι όχι μέσω του ΕΣΠΑ.
Το γεγονός αυτό έχει εξοργίσει τους κατοίκους του Λουτρακίου, τη στιγμή που, όπως λένε χαρακτηριστικά, σε ολόκληρη την υπόλοιπη Περιφέρεια Πελοποννήσου ρέει πακτωλός κοινοτικών κονδυλίων, ακόμη και για έργα υποδεέστερης σημασίας. Οπως διευκρινίζει ο επικεφαλής της Πρωτοβουλίας, Δημήτρης Καραπατάς, «είναι γνωστό τοις πάσι ότι το πρόγραμμα Jessica θεωρείται «πουκάμισο αδειανό» για τέτοιου είδους και μεγέθους έργα, αφού ήδη έχει εξεταστεί η δυνατότητα χρηματοδότησης ανάλογων έργων, όπως αυτό της ηλεκτροκίνησης της γραμμής Λάρισα-Βόλος, και έχει απορριφθεί ως αναποτελεσματικό. Ενώ, εξ όσων γνωρίζουμε, πουθενά στη χώρα μας δεν έχει πραγματοποιηθεί κανένα άλλο έργο με τις παραμέτρους που θέλει ο περιφερειάρχης. Εκ προοιμίου το «πείραμα» αυτό βάζει τον σχεδιασμό αλλά και την τελική έκβαση του έργου σε επικίνδυνες ατραπούς».
Η απόφαση αυτή της Περιφέρειας έρχεται σε αντιδιαστολή με δύο επίσημα έγγραφα του υπουργείου Ανάπτυξης που προέκυψαν στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, στα οποία αναφέρεται ξεκάθαρα «πως η εκτέλεση του έργου της σύνδεσης του προαστιακού σιδηροδρόμου με το Λουτράκι μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο εάν εξασφαλισθεί η χρηματοδότηση του έργου από το ΠΕΠ Πελοποννήσου στα πλαίσια του ΕΣΠΑ 2007-2013». Ουδείς γνωρίζει τους λόγους που η Περιφέρεια άλλαξε αιφνιδίως «γραμμή πλεύσης» στην υλοποίηση του έργου. Αξίζει να σημειωθεί πως ο αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας Γιώργος Δέδες μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο απέστειλε έγγραφο προς την ΕΡΓΟΣΕ με το οποίο γνωστοποιούσε τη βούληση της Περιφερειακής Ενότητας Κορινθίας να χρηματοδοτήσει μέρος των απαιτούμενων μελετών του έργου από το τεχνικό πρόγραμμα με σκοπό την ένταξή του στην 4η προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ.
Αλλά και η ίδια η ΕΡΓΟΣΕ με το υπ’ αριθμ. 209554 έγγραφό της ενημερώνει πως για να προχωρήσει η εκπόνηση των μελετών απαιτείται και η έγγραφη δέσμευση της Περιφέρειας Πελοποννήσου για την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ. Η δέσμευση αυτή ποτέ δεν υπήρξε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Η Πρωτοβουλία Πολιτών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και κατηγορεί τον περιφερειάρχη πως εξαιτίας αυτής της ολιγωρίας και των απρόβλεπτων αντιδράσεών του θα χαθεί το μεγάλο αυτό αναπτυξιακό έργο για την ιστορική λουτρόπολη. «Εάν δεν είχατε διασπαθίσει άσκοπα τον χρόνο και είχατε κάνει από την πρώτη στιγμή, που λάβατε γνώση του θέματος, συνάντηση εργασίας με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ, Διαχειριστική Αρχή ΠΕΠ και τεχνική υπηρεσία Δήμου Λουτρακίου), για να είχαν διευκρινιστεί και αποφασιστεί το στοχο-χρονοδιάγραμμα, ο τρόπος και ο βαθμός ωρίμανσης των μελετών, αλλά και οι λοιπές παράλληλες δράσεις, όπως λ.χ. η σημειακή τροποποίηση του σχεδίου πόλης στο Λιβαδάκι αυτή την περίοδο, το έργο θα όδευε προς ένταξη και υλοποίηση στο μόνο αξιόπιστο χρηματοδοτικό εργαλείο που διαθέτει η χώρα, το ΕΣΠΑ. Σήμερα, όμως, με την τακτική σας, δυστυχώς, εκτός από την αξιοπιστία των όσων λέτε για το συγκεκριμένο θέμα, διακυβεύεται ταυτόχρονα και το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της σημαντικότερης λουτρόπολης της Πελοποννήσου» τονίζει σε ανοιχτή επιστολή της προς τον περιφερειάρχη.
Η Πρωτοβουλία Πολιτών Λουτρακίου για την έλευση του προαστιακού σιδηρόδρομου στο Λουτράκι έχει τη στήριξη όλης της τοπικής κοινωνίας και πάνω από 2.500 υπογραφές συμπαράστασης. Ζητά ευθέως από τον Πέτρο Τατούλη να εντάξει το έργο, έστω και την ύστατη ώρα, ως μελετοκατασκευή απ’ ευθείας στο ΕΣΠΑ το ταχύτερο δυνατό και του διαμηνύει το εξής: «Τίθεσθε προσωπικά στο μικροσκόπιο ενός εκάστου των πολιτών και ήδη αξιολογείστε για τη στάση και τις πρακτικές σας. Αλλωστε και η Ιστορία δεν βλέπει με καλό μάτι αυτούς που χρονοτριβούν ενώ η Ρώμη φλέγεται, κύριε περιφερειάρχα».
(010313)
Return top