ΚΟΥΙΖ 1

Δήμαρχε Λουτρακίου Γιώργο Γκιώνη θα σας μεταφέρω το γεμάτο νόημα ερώτημα της κοινωνίας που σε κάτι παραπέμπει; «Αφού το έργο αποκατάστασης της παραλίας, γίνεται με € 5.000 - 6.000 γιατί ο δήμαρχος δεν το κάνει έτσι και θέλει να δαπανήσει τα € 23.388,58; Τα λεπτά μας μάραναν, που μας επιδεικνύουν ″διαφάνεια″;.. Μας περνάνε για κουτούς, μια πόλη ολόκληρη; Τι επιδιώκει μαζί με τον φίλο του Γιώργο Ρουμελιώτη; Θα αφήσουν την πόλη έτσι ενόψει Πάσχα; Τι έκαναν από του Αϊ Γιαννιού; Τώρα θυμήθηκαν το κατ’ επείγον»; Μας τα ’παν κι άλλοι…
(150416)




ΚΟΥΙΖ 2

Περιφερειάρχα Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη, μήπως τελικά μισείτε τους πολίτες του Λουτρακίου, γιατί έτσι πιστεύετε ότι θα εξαντληθεί η τοπική οικονομία κι αυτός είναι ο λόγος που δεν φέρνετε τον προαστιακό μέχρι την οδό Αιγαίου εντός της πόλης; Ειλικρινά, ο γράφων, επί 4,5 χρόνια διερωτάται ποιός είναι ο λόγος που εμπαίζεται μια ολόκληρη κοινωνία;
Π. Η.
(150416)




ΚΟΥΙΖ 3

Αναπληρώτρια του δημάρχου, αντιδήμαρχε Μαρία Πρωτοπαππά, έχετε την αίσθηση ότι επειδή το λένε οι υπηρεσίες, τα πάντα είναι εντάξει; Την κοινή λογική, που τα ακούει και τρελαίνεται ο πιο απλός πολίτης εσείς δεν την διαθέτετε; Νομίζετε ότι επειδή καλύπτεσθε από τις υπηρεσίες, είναι όλα καλώς καμωμένα με το κόστος αποκατάστασης του κρηπιδώματος στην παραλία Λουτρακίου; Έχετε προβληματισθεί, μήπως έχετε παρασυρθεί σε… χαρακίρι;
(150416)




Είπαν… 1

«Ταξίαρχος, χθες το πρωί επικοινώνησε με τον αντιδήμαρχο Πρασίνου - Καθαριότητας Σωτήρη Πέρρα και του κατήγγειλε ότι περί τις 10 π.μ. το προσωπικό της αρμοδιότητάς του από το Πράσινο, είχε διακόψει για… διάλειμμα κι έπιναν τσίπουρα. Αν αυτό ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, τί πράττει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος;»
(150416)




Είπαν… 2

«Να θυμούνται όλοι αυτοί στον Ισθμό που από το 2002 υποκινούσαν τις καταστάσεις κι έπιαναν τα πολιτικά πρόσωπα προκειμένου να εκτροχιάσουν την είσοδο του προαστιακού σιδηροδρόμου από το Λουτράκι, σήμερα πλέον έχουν ωριμάσει οι συνθήκες και η οργή της κοινωνίας του Λουτρακίου, οσονούπω, θα στραφεί επάνω τους! Καλά το πήγαν μέχρις εδώ, αλλά ως εδώ και μη παρέκει για όλους…»
Γ. Π.
(150416)




Είπαν… 3

«Στην μικρή παραλία του Κολωνακίου, ο Μαΐστρος έβγαλε στην παραλία μια σπασμένη βάρκα που είχε βυθισθεί. Η Καθαριότητα των μεγάλων αντικειμένων, έχει σκοπό να την απομακρύνει ή θα την πηγαίνουν βόλτα από την μία άκρη στην άλλη οι λουόμενοι;»
(150416)




ΠΟΙΟΣ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΕ 2 ΔΙΚΟΓΡΑΦΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ;
Η ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ;
(Αυτό τ. δήμαρχε Κώστα Λογοθέτη θα απαντηθεί!
Πλαστογραφία μετά χρήσεως σε δικαστήριο.)




ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΝΤΙΚΡΙΣΜΑ ΓΙΑ
ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΣΟΥΝ ΤΟ «ΦΟΥΣΚΩΜΕΝΟ» ΚΟΣΤΟΣ

Του Πάνου Ηλιακόπουλου

«Ο Γιώργος είναι πονηρός κι αυτά που λέει μην τα τρως» λέει το λαϊκό άσμα τους στοίχους του οποίου είχε γράψει ο Πυθαγόρας, προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα και να… σώσει τα άσωστα, επικαλούμενος σε τροποποίηση της απόφασης του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λουτρακίου νομοθεσία, η οποία είτε κατ’ επίφασιν ως προς το κατεπείγον έχει σχέση με την παρούσα περίπτωση, είτε ως προς τα κονδύλια δεδομένου ότι η απόσταση που τα χωρίζει είναι αστρική.
Ωστόσο, συνεχίζει να εκθέτει το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Λουτρακίου, την δημοτική αρχή του Γιώργου Γκιώνη, τον συνδυασμό της πλειοψηφίας με τα «βαλσαμωμένα πουλιά» του, καθώς επίσης και την αντιπολίτευση στο σύνολό της από την οποία άλλοι κάνουν πως δεν καταλαβαίνουν και άλλοι υπερψηφίζουν σκανδαλώδεις αποφάσεις. Κάνουν τα πάντα να επιδείξουν στην τοπική κοινωνία ότι είναι μια παρέα, μια «πολιτική ομερτά».
Ο λόγος για τον πρόεδρο του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου Γιώργο Ρουμελιώτη, ο οποίος έσπευσε να τροποποίηση την απόφαση της 28ης Μαρτίου 2016, προσθέτοντας την παρακάτω νομοθεσία και το προεδρικό διατάγματα, έτσι ώστε να ενισχύσει την απόφαση, αντικρούοντας την ένσταση του γράφοντος τόσο προς την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου - Δυτικής Στερεάς - Ιονίου, όσο και προς το Σώμα Ελεγκτών Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Στο πλαίσιο αυτό, επικαλούμενος την θεομηνία που έπληξε και κατέστρεψε το παραλιακό κρηπίδωμα στις 7 Ιανουαρίου, προφασίζεται το κατεπείγον του έργου προβάλλοντας τον κίνδυνο για καταθλιπτικό αγωγό λυμάτων, προκειμένου να τεκμηριώσει την απευθείας ανάθεση δια προχείρου διαγωνισμού, δικαιολογώντας κατ’ αυτόν τον τρόπον την αστρονομική δαπάνη, που ενδεχομένως αυτός να είναι και ο σκοπός του. Φυσικά όλα αυτά, υπό τις πλήρεις ευλογίες, την πλήρη στήριξη και πλήρη κάλυψη του επιστήθιου φίλου του, δημάρχου Λουτρακίου Γιώργου Γκιώνη.
Η βλάβη στο παραλιακό κρηπίδωμα είναι το γεγονός και ουδείς μπορεί να το αμφισβητήσει. Όπως επίσης, δεν μπορείς να αγνοείς τον κίνδυνο ότι ισχυρότερος κυματισμός μπορεί να επιφέρει θραύση του καταθλιπτικού αγωγού και να προκληθεί ρύπανση στην παραλία Λουτρακίου. Ευτυχώς, αν και με την φύση δεν μπορεί κανείς να παίζει και κυρίαρχα να μην σέβεται τις δυνάμεις της, η είσοδος στην εαρινή και στην συνέχεια την θερινή περίοδο, θεωρητικά και στατιστικά εκλαμβάνεται ότι μειούται η ισχύς αυτών των φαινομένων, με συνέπεια να μην είναι ο κίνδυνος τόσο αυξημένος. Τόσο αυξημένος, όσο ήταν ολόκληρη την παρελθούσα περίοδο, που ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λουτρακίου, μαζί με τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου παρίσταναν τους θεατές και δεν έπρατταν το παραμικρό.
Ωστόσο, ήλθαν μετά από ογδόντα -80- ημέρες και όλοι μαζί -τα πέντε μέλη της πλειοψηφίας- προφασίζονται το κατεπείγον υπερψηφίζοντας την πρόταση του προέδρου, βασιζόμενη στην έκθεση των Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Λουτρακίου, όπου έχουν ληφθεί υπόψιν οι Ανώτατες Τιμές Οικοδομικών Εργασιών (ΑΤΟΕ), πρακτική σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία που ακολουθείται για την διενέργεια πρόσκλησης ενδιαφέροντος συμμετοχής σε μειοδοτικό διαγωνισμό του Δημοσίου και ευρύτερου Δημοσίου τομέα κι όχι όταν πρόκειται για πρόχειρο διαγωνισμό με απευθείας ανάθεση έργου.
Όπως αντιλαμβάνεται ο καθείς και ειδικότερα ο μέσος κοινός νους, οι λόγοι που επικαλείται και προφασίζεται ο Γιώργος Ρουμελιώτης εκλείπουν στο σύνολό τους για την διαδικασία που επέλεξε αφενός, αλλά παράλληλα ο ίδιος και τα μέλη του Δ.Σ. από πλευράς κόστους αν και γνωρίζουν την διαδικασία, αφετέρου, συναινούν σ’ ένα αστρονομικό κόστος προκρίνοντας τις τιμές ΑΤΟΕ, όταν λόγω του πρόχειρου διαγωνισμού και της απευθείας ανάθεσης, θα έπρεπε να έχουν προβάλλει τις ενστάσεις τους και να είχαν ζητήσει ο πρόχειρος διαγωνισμός να πραγματοποιηθεί με τις τρέχουσες τιμές αγοράς, ειδικότερα η διαθέτουσα εμπειρία αναπληρώτρια του δημάρχου αντιδήμαρχος Μαρία Πρωτοπαππά, λαμβάνοντας υπόψιν τις δημοσιοποιήσεις του loutraki-press, αλλά και την περιρρέουσα ατμόσφαιρα στην τοπική «πολιτική πιάτσα» που αναφέρεται στο κόστος του έργου.

Η νομοθεσία που επικαλείται αρχικά ο Γιώργος Ρουμελιώτης
Στην πρώτη απόφαση, την διαδικασία που ακολούθησαν την στηρίζουν στις παραγράφους 4 & 7 του άρθρου 158 του Ν. 3463/06 - «Καποδίστριας».
Οι συγκεκριμένοι παράγραφοι προβλέπουν τα ακόλουθα:
§ 4 Πιστώσεις που έχουν εγγραφεί στους οικείους κωδικούς αριθμούς του προϋπολογισμού του Δήμου ή της Κοινότητας μπορούν να διατίθενται με απόφαση του δημάρχου ή του προέδρου της Κοινότητας για την πληρωμή δαπανών, οι οποίες αφορούν:
α) Επικοινωνίες κάθε μορφής.
β) Την άμεση αποκατάσταση απρόβλεπτων ζημιών σε δίκτυα ύδρευσης, αποχέτευσης, άρδευσης, φωτισμού και σε δρόμους. Στις περιπτώσεις αυτές, εάν ο προϋπολογισμός του σχετικού έργου δεν υπερβαίνει το ποσό που καθορίζεται κάθε φορά, βάσει της περίπτωσης γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 1418/1984 (ΦΕΚ 23 Α), όπως κάθε φορά ισχύει, μπορεί να γίνεται απευθείας ανάθεση με απόφαση του δημάρχου ή του προέδρου της Κοινότητας.
§ 7 Στις περιπτώσεις του στοιχείου β΄ της παραγράφου 4 του παρόντος και στις περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης προμηθειών, παροχής υπηρεσιών, εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων όταν συντρέχει κατεπείγουσα ανάγκη, εάν δεν υπάρχει στον προϋπολογισμό πίστωση ή αυτή που υπάρχει είναι ανεπαρκής, η αναγκαία τροποποίηση του προϋπολογισμού γίνεται στην πρώτη, μετά την ανάθεση, συνεδρίαση του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου.

Η προσθήκη νομοθεσίας
Ο Γιώργος Ρουμελιώτης την Τρίτη 12/04/2016 τροποποιεί την αρχική απόφαση προσθέτοντας δύο νομοθεσίες και ένα προεδρικό διάταγμα. Πιο συγκεκριμένα πρόσθεσε το αρ. 4γ΄ του Ν. 1418/84 που την επικαλείται ήδη ο νόμος που προέβαλε, το αρ. 103 του Ν. 3463/06, καθώς και το αρ. 9 § 2β΄ του Π.Δ. 171/87
Τι προβλέπει όμως, η περίπτωση γ΄ της παρ. 2 του άρθρου 4 του ν. 1418/1984 (ΦΕΚ 23 Α), που ήδη την επικαλείται ο πρώτος νόμος:
Η απευθείας ανάθεση ή διαγωνισμός μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλούμενων εργοληπτικών επιχειρήσεων. Ο τρόπος αυτός αποτελεί εξαιρετική διαδικασία και εφαρμόζεται όταν συντρέχει µία από τις εξαιρέσεις που προβλέπει το άρθρο 86 του Ν.∆. 321/69 (ΦΕΚ Α΄ 205), όπως κάθε φορά ισχύει, καθώς και σε ειδικές περιπτώσεις, όπως σε περίπτωση θεομηνίας, σοβαρού επικείμενου κινδύνου, μοναδικότητας του κατασκευαστή, συνέχισης εργασιών ύστερα από έκπτωση του αναδόχου ή διάλυσης της εργολαβικής σύμβασης, όταν πρόκειται για ερευνητικές εργασίες ή εργασίες δοκιμαστικές εφαρμογής νέων τεχνολογιών ή για έργα ειδικής φύσης, εφόσον χαρακτηριστούν έτσι µε απόφαση του φορέα κατασκευής του έργου που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του τεχνικού Συμβουλίου ή όταν πρόκειται για την κατασκευή έργων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) από κατασκευαστικές επιχειρήσεις των ΟΤΑ εγγεγραμμένες στο μητρώο του άρθρου 16 ή για μικρά έργα και εργασίες συντήρησης, εφόσον στην τελευταία περίπτωση η προϋπολογιζόμενη δαπάνη τους δεν υπερβαίνει ορισμένα ποσά που καθορίζονται γενικά ή κατά φορείς ή κατηγορίες έργων µε απόφαση του υπουργού ∆ημοσίων Έργων.
Η απευθείας ανάθεση σε κατασκευαστικές επιχειρήσεις των ΟΤΑ και γενικά η κατασκευή έργων από τις επιχειρήσεις αυτές γίνεται µε τις προϋποθέσεις και τους όρους που ορίζονται µε προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται µε πρόταση των υπουργών Εσωτερικών και ∆ημοσίων Έργων.
Τι προβλέπει το αρ. 103 (Δημαρχιακή Επιτροπή - Αρμοδιότητες) του Ν. 3463/06 - «Καποδίστριας» ενώ το κείμενο παραπέμπει και σε άλλα άρθρα του ιδίου νόμου:
1 Η δημαρχιακή επιτροπή αποτελείται από τον δήμαρχο ή τον αντιδήμαρχο που έχει ορίσει ο δήμαρχος ως πρόεδρο και από τέσσερα (4) μέλη, αν το συμβούλιο έχει έως και δεκαεπτά (17) μέλη, έξι (6) μέλη, αν το συμβούλιο έχει έως και τριάντα τρία (33) μέλη, ή αν πρόκειται για Δήμο ο οποίος είναι πρωτεύουσα νομού και έχει πληθυσμό μέχρι δέκα χιλιάδες (10.000) κατοίκους και οκτώ (8) μέλη, αν το συμβούλιο έχει πάνω από τριάντα τρία (33) μέλη.
Στη δημαρχιακή επιτροπή ανάλογα με τα θέματα που συζητά μετέχει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος, χωρίς δικαίωμα ψήφου.
2 Η δημαρχιακή επιτροπή έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:
α) συντάσσει τον προϋπολογισμό του δήμου.
β) προελέγχει τον απολογισμό.
γ) αποφασίζει για την έγκριση των δαπανών και τη διάθεση των πιστώσεων του προϋπολογισμού, με εξαίρεση τις περιπτώσεις της παρ. 1 του άρθρου 101, της παρ. 2 του άρθρου 140, των παραγράφων 3, 4 και 5 του άρθρου 158 και των άρθρων 202, 220, καθώς και στις περιπτώσεις απευθείας ανάθεσης προμηθειών, παροχής υπηρεσιών, εκπόνησης μελετών και εκτέλεσης έργων σε εξαιρετικά επείγουσες περιπτώσεις.
δ) με την επιφύλαξη της παραγράφου 5 του παρόντος καταρτίζει τους όρους, συντάσσει τη διακήρυξη, διεξάγει και κατακυρώνει όλες τις δημοπρασίες σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Για τη διεξαγωγή των δημοπρασιών και την αξιολόγηση των προσφορών μπορεί να συγκροτεί επιτροπές, από μέλη της, δημοτικούς ή δημόσιους υπαλλήλους ή ειδικούς επιστήμονες.
ε) μελετά την ανάγκη συνάψεως δανείων, καταρτίζει τους όρους τους και κάνει σχετική εισήγηση στο δημοτικό συμβούλιο.
στ) αποφασίζει για την άσκηση όλων των ενδίκων βοηθημάτων και των ενδίκων μέσων.
ζ) αποφασίζει για την υποβολή προσφυγών στις διοικητικές αρχές.
η) αποφασίζει για το δικαστικό συμβιβασμό και εισηγείται στο δημοτικό συμβούλιο για τον εξώδικο συμβιβασμό ή την κατάργηση δίκης που έχουν αντικείμενο μέχρι ποσού τριάντα χιλιάδων ευρώ (30.000 €).
θ) αποφασίζει για την αποδοχή κληρονομιών, κληροδοσιών και δωρεών.
ι) αποφασίζει για την πρόσληψη πληρεξουσίου δικηγόρου και για την ανάκληση της πληρεξουσιότητάς του, σε όσους Δήμους, είτε δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία, είτε αυτοί που έχουν προσληφθεί δεν έχουν δικαίωμα να παρίστανται σε ανώτατα δικαστήρια.
Μπορεί, επίσης, να αναθέτει την παροχή γνωμοδοτήσεων, μόνον εφόσον δεν έχουν προσληφθεί δικηγόροι, με μηνιαία αντιμισθία. Με απόφασή της είναι δυνατή, κατ’ εξαίρεση, η ανάθεση σε δικηγόρο, εξώδικου ή δικαστικού χειρισμού, ανά υπόθεση, ζητημάτων, τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα συμφέροντα του Δήμου και απαιτούν εξειδικευμένη γνώση ή εμπειρία. Στις περιπτώσεις αυτές η αμοιβή του δικηγόρου ορίζεται σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 281.
3 Για τις περιπτώσεις στ΄, ζ΄ και η΄ της προηγούμενης παραγράφου, η απόφαση λαμβάνεται ύστερα από γνωμοδότηση δικηγόρου, η ανυπαρξία της οποίας συνεπάγεται ακυρότητα της σχετικής απόφασης. Προκειμένου για μισθολογικές απαιτήσεις, κάθε μορφής, περιλαμβανομένων και των επιδομάτων, δεν είναι δυνατή η παραίτηση από την άσκηση ενδίκων μέσων, ο δικαστικός ή εξώδικος συμβιβασμός και η κατάργηση δίκης.
Η παρούσα ρύθμιση ισχύει και όταν αποφασίζει, σχετικά, το δημοτικό συμβούλιο, λόγω υπέρβασης του αντικειμένου των τριάντα χιλιάδων ευρώ (30.000 €) της περίπτωσης η΄ της προηγούμενης παραγράφου.
4 Το δημοτικό συμβούλιο μπορεί, για θέματα ιδιαίτερα σοβαρά, με ειδική αιτιολογία, και με την απόλυτη πλειοψηφία του συνόλου των μελών του να αποφασίζει ότι θα ασκήσει το ίδιο αρμοδιότητες των προηγούμενων παραγράφων.
5 Η δημαρχιακή επιτροπή μπορεί να παραπέμπει οποιοδήποτε θέμα της αρμοδιότητάς της στο δημοτικό συμβούλιο για τη λήψη απόφασης, εφόσον κρίνει ότι αυτό επιβάλλεται από την ιδιαίτερη σοβαρότητά του.
Τι προβλέπει το αρ. 9 § 2β΄ του Π.Δ. 171/87
β) Αν υπάρχει ανάγκη κατεπείγουσα, που προέκυψε από θεομηνία ή ανωτέρα βία και χρειάζεται να αντιμετωπισθεί αμέσως. Αρ. 4 Ν. 1418/84.
γ) Η απευθείας ανάθεση ή διαγωνισμός μεταξύ περιορισμένου αριθμού προσκαλούμενων εργοληπτικών επιχειρήσεων. Ο τρόπος αυτός αποτελεί εξαιρετική διαδικασία και εφαρμόζεται όταν συντρέχει μία από τις εξαιρέσεις που προβλέπει το αρ. 86 του Ν.Δ. 321/69 (ΦΕΚ Α΄ 205), όπως κάθε φορά ισχύ-ει, καθώς και σε ειδικές περιπτώσεις, όπως σε περίπτωση θεομηνίας, σοβαρού επικείμενου κινδύνου, μοναδικότητας του κατασκευαστή, συνέχισης εργασιών ύστερα από έκπτωση του αναδόχου ή διάλυσης της εργολαβικής σύμβασης, όταν πρόκειται για ερευνητικές εργασίες ή εργασίες δοκιμαστικές εφαρμογής νέων τεχνολογιών ή για έργα ειδικής φύσης, εφόσον χαρακτηριστούν έτσι με απόφαση του φορέα κατασκευής του έργου που εκδίδεται ύστερα από γνώμη του τεχνικού Συμβουλίου ή όταν πρόκειται για την κατασκευή έργων Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΟΤΑ) από κατασκευαστικές επιχειρήσεις των ΟΤΑ εγγεγραμμένες στο μητρώο του άρθρου 16 ή για μικρά έργα και εργασίες συντήρησης, εφόσον στην τελευταία περίπτωση η προϋπολογιζόμενη δαπάνη τους δεν υπερβαίνει ορισμένα ποσά που καθορίζονται γενικά ή κατά φορείς ή κατηγορίες έργων με απόφαση του υπουργού Δημοσίων 'Έργων.
Η απευθείας ανάθεση σε κατασκευαστικές επιχειρήσεις των ΟΤΑ και γενικά η κατασκευή έργων από τις επιχειρήσεις αυτές γίνεται με τις προϋποθέσεις και τους όρους που ορίζονται με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση των υπουργών Εσωτερικών και Δημοσίων Έργων.
Τι προβλέπει το αρ. 86 του Ν.Δ. 321/69 (ΦΕΚ Α' 205)
Πάσης συμβάσεως του Δημοσίου, που συνεπάγεται δαπάνη του Κρατικού Προϋπολογισμού, εφόσον δεν ορίζεται άλλως, προηγείται η ενέργεια δημοσίου διαγωνισμού (πλειοδοτικού ή μειοδοτικού), ο οποίος διεξάγεται κατά την διαδικασίαν την προβλεπόμενη υπό των οικείων διατάξεων. Επιτρέπεται η απευθείας άνευ δημοσίου διαγωνισμού κατάρτισις συμβάσεων δια προμήθειας και εκτέλεσιν εργασιών, οσάκις:
α) Η ολική δαπάνη δεν υπερβαίνει τις 150.000 δραχμών. Εάν η ολική δαπάνη υπερβαίνει τις 150.000 όχι όμως και τις 300.000 δραχμών, αντί δημοσίου διαγωνισμού, ενεργείται πρόχειρος διαγωνισμός παρ’ επιτροπής. Τα ποσά ταύτα δύνανται να αυξομειώνονται δι’ αποφάσεων του υπουργού των Οικονομικών.
β) πρόκειται περί υποθέσεως αφορώσης εις απόρρητα του Κράτους. Ο χαρακτηρισμός ως κρατικού απορρήτου δίδεται δια προηγουμένης αποφάσεως του πρωθυπουργού.
γ) πρόκειται περί προμήθειας αντικειμένων, δια τα οποία υπάρχει αποκλειστικότητα διαθέσεως, εκμεταλλεύσεως ή εισαγωγής.
δ) πρόκειται περί εργασιών, η εκτέλεση των οποίων απαιτεί ειδικές ικανότητες.
ε) πρόκειται περί εργασιών που γίνονται δοκιμαστικά.
στ) πρόκειται περί προμήθειας γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων, τα οποία αγοράζονται εις τον τόπο της παραγωγής των απευθείας από τους παραγωγούς αυτών.
ζ) ο δημόσιος διαγωνισμός απέτυχε ή κρίθηκε ασύμφορο το αποτέλεσμα αυτού. Εις τις περιπτώσεις όμως αυτές δεν επιτρέπεται οι όροι της απευθείας καταρτιζόμενης συμβάσεως να απομακρυνθούν των όρων του διαγωνισμού που προκηρύχθηκε, εκτός εάν είναι ευνοϊκότεροι για το Δημόσιο.
η) πρόκειται περί προφανώς κατεπειγουσών περιπτώσεων, επαρκώς αιτιολογημένων.
Το πιο πάνω άρθρο τροποποιείται με την παράγραφο 1 της υπ’ αριθμόν 51827/213/1984 απόφασης (ΦΕΚ 322/Β/1984), η οποία προβλέπει:
Αυξάνουμε τα χρηματικά ποσά, τα οριζόμενα από τις διατάξεις της περίπτωσης α του δεύτερου εδαφίου του άρθρου 86 του νομοθετικού διατάγματος 321/1969 και της περίπτωσης α της παραγράφου 3 του άρθρου 43 του νομοθετικού διατάγματος 496/1974, όπως αυτά είχαν αναπροσαρμοστεί με την υπ' αριθμόν 44862/305/1981 απόφασή μας, μέχρι του ύψους των οποίων επιτρέπεται η άνευ δημοσίου διαγωνισμού κατάρτιση συμβάσεων του Δημοσίου και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου, για προμήθειες και εκτέλεση εργασιών, ως ακολούθως:
α) Σε 75.000 δραχμές το ποσό των 50.000 δραχμών.
β) Σε 200.000 δραχμές το ποσό των 150.000 δραχμών.
Ακόμα τροποποιείται με την παράγραφο 1 της υπ’ αριθμόν 119459/1313/1986 απόφασης (ΦΕΚ 902/Β/1986), η οποία προβλέπει:
Αυξάνουμε τα χρηματικά ποσά, τα οριζόμενα από τις διατάξεις της περίπτωσης α' του δεύτερου εδαφίου του άρθρου 86 του νομοθετικού διατάγματος 321/1969 και της περίπτωσης α' της παραγράφου 3 του άρθρου 43 του νομοθετικού διατάγματος 496/1974, όπως αυτά είχαν αναπροσαρμοστεί με την υπ’ αριθμόν 51827/213/1984 απόφαση, μέχρι του ύψους των οποίων επιτρέπεται η άνευ δημοσίου διαγωνισμού κατάρτιση συμβάσεων του Δημοσίου και των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, για προμήθειες και εκτέλεση εργασιών, ως ακολούθως:
α) Σε 150.000 δραχμές το ποσό των 75.000 δραχμών.
β) Σε 300.000 δραχμές το ποσό των 200.000 δραχμών.
Ας ελπίσουμε, ότι μετά και από αυτό το «στριπτίζ» του διοικητικού συμβουλίου του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Λουτρακίου θα σταματήσουν οι προσπάθειες να κατασπαταληθούν τα χρήματά του, θα επικρατήσει η σύνεση και κυρίαρχα θα επέμβει δραστικά και καταλυτικά η αναπληρώτρια του δημάρχου αντιδήμαρχος Μαρία Πρωτοπαππά, να αποκαταστήσει την κοινή λογική, αλλά κυρίαρχα να αποτρέψει την διασπάθιση δημοσίου - δημοτικού χρήματος, γιατί απλά περί τέτοιας πρόκειται και μόνον.
(150416)




ΛΕΤΕ ΝΑ ΤΡΕΛΑΘΗΚΕ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΑΡΓΟΥΣ, ΕΝΩ ΟΙ ΤΑΓΟΙ
ΤΟΥ ΛΟΥΤΡΑΚΙΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΔΙΑΝΟΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ;

Μήπως δεν είναι τόσο έξυπνος ο δήμαρχος του Άργους Δημήτρης Καμπόσος όσο είναι οι δικοί μας ταγοί, που έχουν την ειδική συνταγή μόνον αυτοί κι έχουν καταφέρει να καταστρέψουν με δήθεν απόψεις, δήθεν θεωρίες, δήθεν στόχους, την πιο προικισμένη πόλη στην Ελλάδα, με συνέπεια να έχει καταδικασθεί σε αυτό το χάλι;
Μήπως ο Δημήτρης Καμπόσος έχει πιει κάτι(;) -πάντως, δεν είναι από αυτό που πίνουν εδώ- και λέει το πλέον εξωφρενικό κατά την άποψη των ευφάνταστων από ανοησία εκ των ταγών του Λουτρακίου που ισχυρίζονται ότι ο προαστιακός δεν εισέρχεται σε καμία πόλη, αλλά πρέπει να περνάει «προαστιακά»;
Επειδή οι δικοί μας είναι… διάνοιες και τον συμπαθή δήμαρχο Άργους κατά την άποψη τους δεν μπορώ να φαντασθώ πώς θα τον χαρακτήριζαν, διαβάστε με προσοχή τι λέει: «Οι τουρίστες πρέπει να φεύγουν από το αεροδρόμιο και να έρχονται στις Μυκήνες και στο Άργος με το τρένο, που θα είναι μόνο 1 ώρα και 20 λεπτά. Το ίδιο συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη όπως στην Desneyland που δεν έχει κάποια ιστορική δομή αλλά είναι ένα παιχνίδι για τα παιδιά. Παίρνεις το γρήγορο τρένο από το Παρίσι και πηγαίνεις.
Το Άργος έχει την πιο μεγάλη ιστορία στην Ευρώπη, 7000 χρόνια πρέπει να παίρνει τον προαστιακό και να έρχεται στο κέντρο του Άργους, ο σιδηροδρομικός σταθμός μας είναι μόλις 450 μέτρα από την κεντρική πλατεία, δηλαδή περπατητός ο τουρίστας φτάνει σε 5 λεπτά στο κέντρο της πόλης.
Και όταν φτάσει στο Άργος ας πάει και ως το Ναυπλιο σε συνεργασία με τον δήμαρχο που το ζητάει και να πέρνουν τους τουρίστες που θα έρχονται κατά χιλιάδες στις Μυκήνες και στο Άργος και ας πηγαίνουν και εκεί.
Ξέρετε οι εποχές έχουν αλλάξει, είναι πιο δύσκολες το να παίρνεις χρήματα από την δεξία τσέπη και να τα βάζεις στην αριστερή, δεν σε κάνει πλούσιο. Για να γίνουμε πλούσιοι ως πόλη, ως λαός θα πρέπει να φέρουμε χρήματα απ' έξω και για να έρθουν χρήματα απ' έξω μόνο με αυτό τον σύγχρονο σιδηρόδρομο από το αεροδρόμιο και το λιμάνι μπορείς να το πετύχεις.
Αν δεν γίνει αυτό οι υποθετικές σκέψεις μου, πως κάποιοι κάτι κάνουν με κάποιους άλλους που έχουν υπόγειες διασυνδέσεις γιατί δεν μπορείς να μην θέλεις το συμφέρον σου, όταν θα έρχεται τουλάχιστον 1.000.000. τουρίστες και ίσως και περισσότεροι με τον προαστιακό!
Όσο είμαι εγώ εδώ θα πιέζω και με την επιμονή μου πιστεύω πως στο τέλος θα τα καταφέρω...»
Ας αντιληφθείτε όλοι ότι για το Λουτράκι το δρομολόγιο θα είναι απευθείας Πειραιάς - Αθήνα - Λουτράκι, ενώ για το Άργος θα μετεπιβιβάζονται στον σταθμό της Κορίνθου. Αυτός ο δήμαρχος λέτε να μην αγαπάει τον τόπο του και να θέλει την καταστροφή του, φέρνοντας τον τουρισμό στο κέντρο της πόλης του;
Εμείς εδώ στο Λουτράκι, μας φέρνουν τον προαστιακό μέσα στην πόλη, εφευρίσκουμε ότι αηδία και ανοησία μπορεί να φαντασθεί ανθρώπινος νους, κάνοντας τα πάντα να εκτρέψουμε την προοπτική ανάπτυξης του τόπου.
Τελικά, οι ταγοί του τόπου μήπως πίνουν άλλου είδους νερό;
Είναι ώρα να συνέλθουν και να σταματήσει η ανοησία. Απόψεις υπάρχουν, αντίθετες, σεβαστές, αλλά θα πρέπει να γίνεται και αντιληπτό όταν αυτές δεν συμβαδίζουν με την κοινή στοιχειώδη λογική, καλόν και ωφέλιμον είναι για τους ίδιους κατ’ αρχήν και κατά δεύτερο λόγο για μια κοινωνία ολόκληρη, να σιωπούν, γιατί διαφορετικά θέλουν κι επιδιώκουν την καταστροφή της.

Υ. Γ.: Συγχαρητήρια δήμαρχε Άργους Δημήτρη Καμπόσε, καθ’ ότι δίνετε και την… ασίστ για την ευκολότερη και οικονομικότερη πρόσβαση στο Ναύπλιο.
Πάνος Ηλιακόπουλος




ΤΟ ΣΦΥΡΟΚΟΠΗΜΑ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΠΡΩΤΟΠΑΠΠΑ, ΚΑΤΑ
ΤΟΥ ΕΜΠΑΙΖΟΝΤΟΣ ΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ ΠΕΤΡΟΥ ΤΑΤΟΥΛΗ

Ευθείες βολές κατά του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη καταγγέλλοντας ότι «εδώ παίζονται παιχνίδια» αμφισβητώντας τον ρόλο της Τρίπολης και αφήνοντας πάρα πολλά ερωτήματα που ζητούν απαντήσεις, έχει εξαπολύσει η αναπληρώτρια αντιδήμαρχος του δημάρχου Μαρία Πρωτοπαππά, με δηλώσεις της σε τηλεοπτική κάμερα που αναδεικνύει η Πρωτοβουλίας Πολιτών & Φορέων Έλευσης του Προαστιακού στο Λουτράκι, σε προχθεσινή ανακοίνωσή της.
Η Μαρία Πρωτοπαππά διαμηνύει στον Πέτρο Τατούλη ότι «το Λουτράκι τώρα στα δύσκολα χρειάζεται βοήθεια, τώρα έχει ανάγκη. Ας αποφασίσει η περιφέρεια Πελοποννήσου, να δεσμεύσει χρήματα από το ΕΣΠΑ να κάνει την επέκταση του προαστιακού προς το Λουτράκι», υπογραμμίζοντας ότι «θα του το ανταποδώσει».
Εδώ, είναι αναγκαίο να σταματήσει την υποτέλειά του έναντι του «μέντορά» του Πέτρου Τατούλη ο δήμαρχος Λουτρακίου Γιώργος Γκιώνης και να αντιληφθεί, αν διαθέτει την δυνατότητα, τι έχει επισημάνει η Μαρία Πρωτοπαππά, αφουγκραζόμενη door to door την οργή της τοπικής κοινωνίας, που έχουν «παγώσει» ένα έργο, το οποίο αυτή την στιγμή είναι το μόνο που θα μπορούσε σήμερα, να αλλάξει και την μοίρα του Λουτρακίου.
Δήμαρχε Λουτρακίου Γιώργο Γκιώνη, είναι ώρα, επιτέλους να αφυπνισθείτε. Έλεος πια, για τον τόπο, ρε γαμώτο!

Ο… εκτροχιασμός από τις ράγες της λογικής
Το πλήρες κείμενο της ανακοίνωσης της Πρωτοβουλίας Πολιτών & Φορέων για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην οδό Αιγαίου του Λουτρακίου, έχει ως ακολούθως:
Είναι επιβεβλημένο σήμερα οι ταγοί να έχουν συναίσθηση ευθύνης. Αυτό όμως δεν συμβαίνει με τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρο Τατούλη, ο οποίος αγκομαχάει, όχι γιατί κουβαλάει το βαρύ φορτίο της ευθύνης και του καθήκοντος, αλλά αυτό των καμουφλαρισμένων προθέσεων.
Το θεσμικά αδόκιμο, ουσιαστικά αντιπαραγωγικό και επικίνδυνο τρόπο που κινείται ο «θορυβομανής» Πέτρος Τατούλης, για το έργο της διασύνδεσης του Λουτρακίου με τον προαστιακό σιδηρόδρομο, ανέδειξε με δηλώσεις της η αντ’ αυτού αντιδήμαρχος Λουτρακίου, Περαχώρας και Αγ. Θεοδώρων Μαρία Πρωτοππαπά.
Η Μαρία Πρωτοπαππά, διακρίνοντας τις ιδεολογικές μεταπηδήσεις του Πέτρου Τατούλη, σε μια κρίσιμη χρονική στιγμή για το Λουτράκι και τους πολίτες του, δήλωσε στον τηλεοπτικό φακό:
«Η δημοτική μας αρχή θέλει τον προαστιακό μέσα στο Λουτράκι, αλίμονο αν δεν το θέλαμε αυτό.
Ανήκω στους δημοτικούς συμβούλους που το έχουν υπερψηφίσει. Όμως εδώ, παίζονται παιχνίδια και δεν μιλάω για την δημοτική μας αρχή. Εμείς είμαστε ξεκάθαροι. Ότι αποφασίζουμε αυτό ισχύει. Δεν ξέρω όμως τον ρόλο της περιφέρειας Πελοποννήσου.
Την μια λέει έτσι, την άλλη αλλιώς, μια το ένα μια το άλλο, όπως κάνει και με τα σκουπίδια!
Η περιφέρεια Πελοποννήσου τόσο καιρό ρίχνει χρήματα πολλά στην νότια Πελοπόννησο.
Το Λουτράκι τώρα στα δύσκολα χρειάζεται βοήθεια, τώρα έχει ανάγκη. Ας αποφασίσει η περιφέρεια Πελοποννήσου, να δεσμεύσει χρήματα από το ΕΣΠΑ να κάνει την επέκταση του προαστιακού προς το Λουτράκι, θα του το ανταποδώσει».
Οι προαναφερόμενες δηλώσεις της αντιδημάρχου  Μαρίας Πρωτοππαπά, επαναβεβαιώνουν με τα πιο φωτεινά χρώματα, τις καταγγελίες της Πρωτοβουλίας Πολιτών & Φορέων Έλευσης του Προαστιακού στο Λουτράκι, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύουν το πως ο Πέτρος Τατούλης εκτροχιάζεται από τις ράγες της λογικής και του καθήκοντος.
(150416)
Return top