ΚΟΥΙΖ 1

Γιατί έχουν ξεραθεί οι φοίνικες στους κάθετους δρόμους της κεντρικής παραλίας; Ποιος είναι ο λόγος και τι φταίει; Έχει ο ακλόνητος αντιδήμαρχος Πρασίνου - Καθαριότητας Σωτήρης Πέρρας λάβει τα ενδεδειγμένα μέτρα;
(100317)




ΚΟΥΙΖ 2

Ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα ότι τα € 500 που δόθηκαν τον περασμένο μήνα έναντι μισθοδοσίας, τώρα έχουν ″κουρευθεί″ και στους λογαριασμούς των εργαζομένων του Club Hotel Casino Loutraki, κατατέθηκαν μόλις € 300, γεγονός που εξοργίζει τους εργαζομένους που εκτιμούν ότι πάει το φαινόμενο αυτό να γίνει καθεστώς, ενώ οι εργαζόμενοι βάλουν και κατά του σωματείου, το οποίο θεωρούν ότι δεν επιδεικνύει την ενδεδειγμένη σθεναρή αντίσταση προς την διοίκηση της εταιρείας;
(100317)




ΚΟΥΙΖ 3

Φίλε, να το πούμε στον Καρακώστα να βγει να τον ξεφωνίσει με την ντουντούκα ότι δεν είναι εντάξει και σε εξαπάτησε;
(100317)




Είπαν… 1

«Ποιό είναι το πρόγραμμα Loutraki Plus, μόνον ο δήμαρχος Λουτρακίου Γιώργος Γκιώνης με τους στενούς συνεργάτες του φαίνεται ότι το γνωρίζουν. Στο πλαίσιο αυτού, καλή και η επιστολή του προέδρου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Jean Claude Junker, που στηρίζει την πρωτοβουλία του Γιώργου Γκιώνη. Επειδή ο Jean Claude Junker τον συγχαίρει για την επένδυση στην κοινωνική καινοτομία και την ενίσχυση της περιβαλλοντικής αειφορίας, έχει υπόψιν του αν ο Γιώργος Γκιώνης θέλει να έλθει ο προαστιακός στο Λουτράκι, που είναι υπέρ της κοινωνίας και υπέρ του Περιβάλλοντος και αν ο Γιώργος Γκιώνης προωθεί την ηλιακή ενέργεια, το κόστος της επένδυσης για το Loutraki Thermal Spa να ανέρχεται όσο είναι το κόστος των καυσίμων θέρμανσης του ιαματικού νερού για έναν μόλις χρόνο; Μήπως θα πρέπει τελικά να ενημερωθεί ενδελεχώς ο Jean Claude Junker, για το τι ακριβώς συμβαίνει στο Λουτράκι;»
(100317)




Είπαν… 2

«Τέως αντιδήμαρχε Θανάση Γεωργίου, αφού σας προέβαλαν και σας μεταξύ τους ως μέλος της κατά την φαντασίαν τους ″ισχυρής ομάδας″, από την στιγμή που δεν πραγματοποιήθηκαν γενικότερες αλλαγές, πολιτικά αυτό σημαίνει ότι σας είχαν εκλάβει, ως τον ″αδύναμο κρίκο″ της παρέας τους κι γι’ αυτό δεν τους κόστισε κάτι σε όλους μαζί, για να σας καρατομήσει ο επιστήθιος φίλος σας -που διαρρηγνύατε τα ιμάτιά σας για την αποτελεσματικότητά του- δήμαρχος Λουτρακίου Γιώργος Γκιώνης
(100317)




Είπαν… 3

«Μία από τις προτεραιότητες που θα πρέπει να δώσει ο νέος αντιδήμαρχος Πολεοδομίας - Τεχνικών Υπηρεσιών Κώστας Παντελέου -με λίγα χρήματα όπως εκείνος γνωρίζει και μπορεί να το κάνει- είναι η βελτίωση της εικόνας της βιτρίνας του Λουτρακίου, που δεν είναι άλλο από το παραλιακό μέτωπο, στο οποίο θα πρέπει να προχωρήσει με απλές κινήσεις, που δεν χρειάζεται να είσαι επιστήμων για να τις πραγματοποιήσεις. Προϋπόθεση, όμως είναι, να θέλεις και να επιδιώκεις την βελτίωση της εικόνας του τόπου σου, κάτι που δεν έχει διαπιστωθεί μέχρι σήμερα, από τις δημοτικές αρχές.»
(100317)




ΠΟΙΟΣ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΕ 2 ΔΙΚΟΓΡΑΦΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ;
Η ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ;
(Αυτό τ. δήμαρχε Κώστα Λογοθέτη θα απαντηθεί!
Πλαστογραφία μετά χρήσεως σε δικαστήριο.)




ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟΝ «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ», ΑΝΟΙΓΟΥΝ ΤΟ ΔΡΟΜΟ
ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ, ΣΕ ΕΥΕΛΙΚΤΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

Του Πάνου Ηλιακόπουλου

Οι αλλαγές που εισηγείται η κυβέρνηση στον «Καλλικράτη», όσον αφορά τον α΄ βαθμό της τοπικής αυτοδιοίκησης, ανατρέπουν συθέμελα ότι γνωρίζαμε, είχαμε υπόψιν μας, αφενός για τον τρόπο εκλογής δημοτικών συμβούλων και ανάδειξης πλειοψηφίας, αφετέρου για τον τρόπο διοίκησης του δήμου σε ολόκληρη την επικράτειά του.
Φιλοσοφία του νομοθέτη είναι η εισαγωγή και καθιέρωση των συνεργασιών μεταξύ των εκλεγμένων συνδυασμών, η ενεργοποίηση και εμπλοκή όσων το δυνατόν περισσότερων προσώπων, απλών πολιτών, στα τοπικά πράγματα, ενώ την καθημερινότητά τους να την διαμορφώνουν με τις αποφάσεις τους οι ίδιοι οι πολίτες, αναγκάζοντας την διοίκηση να υιοθετεί τις αποφάσεις τους, αφού δεν τις αφήνει μαζί πλέον «και το μαχαίρι και το πεπόνι».
Οι αλλαγές που θα ισχύσουν από το 2019 και δεν αποκλείεται να έχουν υπερψηφισθεί και να αποτελούν νόμο του κράτους στα τέλη του τρέχοντος μηνός, καθιερώνουν:
- την απλή και άδολη αναλογική,
- συμβάλλουν στην αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων του δήμου,
- αποφάσεις θα μπορούν να λαμβάνουν κατά τόπους κοινωνίες, μέσω δημοψηφισμάτων.
Με τις αλλαγές που έρχονται, όσον αφορά τα καθ’ ημάς, σε συνδυασμό και με τον σαφέστατα μικρότερο αριθμό απαιτουμένων υποψηφίων συμβούλων -δηλαδή, όσος ο αριθμός των εδρών αυξανόμενος κατά 10%, για παράδειγμα για το Λουτράκι ο απαραίτητος αριθμός είναι 30 υποψήφιοι για το δημοτικό συμβούλιο- τόσο για τον κεντρικό δήμο όσο και για τις τοπικές ενότητες, δίδεται πλέον η δυνατότητα για δραστηριοποίηση και συμμετοχή, σε μεγαλύτερο αριθμό προσώπων, μέσω νέων συνδυασμών μακριά από το κακό παρόν και παρελθόν, που θέλουν να εμπλακούν με τα κοινά.
Αυτό σημαίνει ότι σπάει το μονοπώλιο των μεγάλων ψηφοδελτίων καθοδηγούμενων από τα παραδοσιακά - καθεστωτικά πρόσωπα.

Πως θα γίνεται η εκλογή
Κάθε συνδυασμός, ως μίνιμουμ, θα μπορεί να έχει μέχρι 30 υποψήφιους συμβούλους για τον κεντρικό δήμο και υπολογίζεται μέχρι 17 για την δημοτική ενότητα Λουτρακίου, και μέχρι 7 για την δημοτική ενότητα Αγ. Θεοδώρων, χωρίς να είναι απαραίτητο ο συνδυασμός που κατέρχεται στον κεντρικό δήμο ότι θα πρέπει να διαθέτει υποψηφίους και στις δύο δημοτικές ενότητες που διαμορφώνονται, ενώ θα μπορεί να κατέλθει ως υποψήφιος συνδυασμός μόνον για την δημοτική ενότητα!
Υπενθυμίζεται ότι όπως προβλεπόταν από τον «Καλλικράτη» για την ανάδειξη των νέων μελών του δημοτικού συμβουλίου, από αυτές τις εκλογές οι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους του καποδιστριακού δήμου Αγ. Θεοδώρων θα μπορούν να ψηφίζουν οποιονδήποτε σύμβουλο του συνδυασμού που έχουν επιλέξει ακόμα και από το Λουτράκι, όπως επίσης και οι εγγεγραμμένοι στους καταλόγους του πρώην καποδιστριακού δήμου Λουτρακίου, θα μπορούν να ψηφίσουν σύμβουλο προερχόμενο από τους Αγ. Θεοδώρους. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι παύει η ποσόστωση των 11 συμβούλων από τον πρώην δήμο Λουτρακίου και των 5 από τον πρώην δήμο Αγ. Θεοδώρων, με όλους τους εγγεγραμμένους στους δημοτικούς καταλόγους να ψηφίζουν για ολόκληρο το ψηφοδέλτιο κι όχι σε τοπικό επίπεδο. Διευκρινίζεται ότι όσον αφορά τις δύο δημοτικές ενότητες, οι εγγεγραμμένοι θα ψηφίζουν για την δημοτική ενότητα που ανήκουν.

Αυτοδυναμία - αυθαιρεσία τέλος
Με την απλή και άδολη αναλογική καταργείται το bonus των 10 εδρών και οι 27 δημοτικοί σύμβουλοι θα εκλέγονται από την πρώτη Κυριακή, με το εκλογικό μέτρο να παραμένει στο 3%, ανεξαρτήτως αριθμού υποψηφίων συνδυασμών, όταν δεν έχουν εξασφαλίσει από την πρώτη Κυριακή το 50,01% που παράλληλα θα τους χαρίζει και την αυτοδυναμία.
Η δεύτερη Κυριακή θα είναι αποκλειστικά και μόνον για την εκλογή δημάρχου μεταξύ των επικεφαλής των δύο πρωτευσάντων συνδυασμών. Ο δήμαρχος που θα αναδεικνύεται την δεύτερη Κυριακή, σε καμία των περιπτώσεων δεν θα μπορεί να έχει εξασφαλισμένη πλειοψηφία, θα πρέπει να στηρίζεται στις συνεργασίες και τις συμμαχίες, γεγονός που θεωρητικά αυτό θα είναι ωφέλιμο για τον τόπο, όπως συνέβη στο μέσο και μακρό παρελθόν, που δεν κλείνεις τα μάτια σε υπόχρεο να σου κατασκευάσει μαρίνα ή να κάνεις τα πάντα να αποτρέψεις την έλευση του προαστιακού στην οδό Αιγαίου.

«Αυτοκέφαλες» οι τοπικές ενότητες
Οι αλλαγές μειώνουν έργο από τον κεντρικό δήμο και το μεταθέτουν στις τοπικές ενότητες, όπου αυτές με τις αποφάσεις τους θα διαμορφώνουν την καθημερινότητά τους και την βελτίωση των συνθηκών τους, ενώ για αναπτυξιακές παρεμβάσεις μεγάλης κλίμακας, θα έρχονται σε συνεννόηση με τον κεντρικό δήμο.
Έτσι, κονδύλια που διαχειριζόταν η μέχρι σήμερα Οικονομική Επιτροπή που καταργείται, περνάνε απευθείας στις τοπικές ενότητες, καθ’ ότι υποθέσεις που χειριζόταν θα είναι αρμοδιότητα του αρμοδίου αντιδημάρχου και της διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών.

Ο θεσμός των δημοψηφισμάτων
Από την τοπική αυτοδιοίκηση και πιο συγκεκριμένα από τις τοπικές κοινωνίες ξεκινάει να υλοποιείται ο θεσμός των δημοψηφισμάτων, για τα μεγάλα θέματα που θα καθορίσουν την τύχη της κάθε τοπικής ενότητας και πως θα διαμορφωθεί η ανάπτυξή της.
Οι πολίτες με την συγκέντρωση συγκεκριμένου αριθμού υπογραφών, θα μπορούν να φέρνουν το θέμα προς ψηφοφορία για να αποφασίσει η ίδια η τοπική κοινωνία.

Στην σωστή κατεύθυνση
Πρόκειται για αλλαγές που υπό το πνεύμα του νομοθέτη, φαίνεται ότι κινούνται προς την σωστή κατεύθυνση, θα λειτουργήσουν και θα έχουν αποτέλεσμα προς όφελος της τοπικής κοινωνίας. Το ζητούμενο είναι κατά πόσον θα έχουν ανοιχτά «παράθυρα» να «μπασταρδευθούν», όπως έδειξε η εμπειρία από τον νόμο του αείμνηστου Τάσο Πεπονή για τους διορισμούς στον Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, το γνωστό ΑΣΕΠ. Νόμος, που μετά τις χειρουργικές επεμβάσεις κομματικών κυβερνητικών αξιωματούχων, ο ίδιος τον χαρακτήριζε «κουρέλι» και είχε ζητήσει «να μην τον αποκαλούν ″νόμο Πεπονή″ -όπως αρέσκονταν να τον επικαλούνται για να κρύβουν τις αθλιότητές τους-  γιατί τον προσβάλλει».
(100317)
Return top