ΚΟΥΙΖ
Μέχρι πότε πιστεύουν τα πολιτικά πρόσωπα ότι θα μπορούν να
εμπαίζουν την νοημοσύνη της κοινωνίας, να παίζουν με την καθημερινότητα και τη
ζωή των απλών πολιτών κι αυτοί να μην αντιδρούν;
(160714)
Είπαν…
«Οι μεγαλομέτοχοι της Club Hotel Loutraki S.A. δεν ήθελαν και δεν είχαν σκοπό την εμπλοκή τους με πολιτικά πρόσωπα
της τοπικής πολιτικής σκηνής. Σ’ αυτή τη διελκυστίνδα έβαλαν την εταιρεία διευθυντικά
στελέχη που εξακολουθούν να επηρεάζουν την τύχη και την προοπτική της.»
(160714)
ΠΟΙΟΣ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΕ 2 ΔΙΚΟΓΡΑΦΑ
ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΠΑΤΗΣΕΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ;
Η ΕΙΣΑΓΓΕΛΙΑ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΘΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙ;
(Αυτό δήμαρχε Κώστα Λογοθέτη θα απαντηθεί!
Πλαστογραφία μετά χρήσεως σε δικαστήριο.)
ΟΤΑΝ ΘΡΑΣΟΣ ΚΑΙ ΑΓΝΟΙΑ ΞΕΠΕΡΝΟΥΝ
ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΓΩΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ
Του Πάνου
Ηλιακόπουλου
Ο κύριος «να τα μας, θέλει και το Λουτράκι προαστιακό»,
άλλαξε προσωπείο κι εμφανίσθηκε ως κήνσορας βελτίωσης και εμπλουτισμού της
συγκοινωνιακής υποδομής της πόλης του Λουτρακίου, εκφράζοντας και την πεποίθησή
του για τη βελτίωση της προσβασιμότητας.
Η πιο πάνω φράση διατυπώθηκε στα τέλη Φεβρουαρίου - αρχές
Μαρτίου 2013 σε κλειστή σύσκεψη της περιφερειακής ενότητας Κορινθίας υπό την
προεδρία του τότε αντιπεριφερειάρχη Γιώργου
Δέδε.
Φυσικά, επρόκειτο για την εκπεφρασμένη πρόθεση πλειοψηφίας
και αξιωματικής αντιπολίτευσης της περιφέρειας Πελοποννήσου να σαμποτάρει και
να εκτροχιάσει το έργο, εμπαιγμό που βιώσαμε με το χειρότερο τρόπο στη σύσκεψη
του περιφερειακού συμβουλίου τον Μάιο του 2013, όπου καταλύθηκε κάθε έννοια
Δημοκρατίας προς δόξαν μετρημένων ιδιωτικών επιχειρηματικών συμφερόντων και
σκοπιμοτήτων σε βάρος των συμφερόντων και της προοπτικής μιας ολόκληρης πόλης.
Στη συγκεκριμένη συνεδρίαση πλειοψηφία και αξιωματική
αντιπολίτευση δια του περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη, εν χορώ ενέπαιζαν την δεκαπενταμελή αντιπροσωπεία
της Πρωτοβουλίας Πολιτών και Φορέων για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου
στην πόλη του Λουτρακίου, αφενός απορρίπτοντας τη βούληση της πόλης δια των δύο
αποφάσεων του δημοτικού συμβουλίου της, αφετέρου εξαγγέλλοντας και
υπερψηφίζοντας κάλπικες υποσχέσεις ότι: «Μόλις ολοκληρωθεί η μελέτη από τον
ΟΣΕ, η παρακαμπτήρια γραμμή Ισθμός - πόλη (οδός Αιγαίου) Λουτρακίου θα ενταχθεί
άμεσα προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ» στην ουσία στις αρχές του 2014.
Επισημαίνεται, ότι η μελέτη για το συγκεκριμένο έργο έχει
ολοκληρωθεί από τον περασμένο Δεκέμβριο, έχουν παρέλθει επτά μήνες και η
περιφέρεια Πελοποννήσου με φιοριτούρες εμπαίζει ακόμα τη νοημοσύνη της κοινής
γνώμης, εκστομίζοντας φανφάρες για τις δήθεν προθέσεις της, που στην ουσία
είναι άνευ περιεχομένου, όπως ένα «αδειανό πουκάμισο». Αυτά για την ιστορία,
προκειμένου να γίνουν οι συγκρίσεις με τις κενές άνευ περιεχομένου φανφάρες που
εκστομίζονται από διάφορα στελέχη στο επικοινωνιακό μπαράζ που έχει εξαπολύσει
η περιφέρεια Πελοποννήσου, προκειμένου να καθησυχάσει και να ρίξει την τοπική
κοινωνία του Λουτρακίου στη θερινή ραστώνη.
Επανερχόμενοι στη ρήση «να τα μας, θέλει και το Λουτράκι
προαστιακό», σημασία έχει ποιος την εκστόμισε κι αυτός δεν ήταν άλλος από τον
θεματικό αντιπεριφερειάρχη Πελοποννήσου Λάκη
Παπαφωτίου, ο οποίος όχι μόνον μας προκάλεσε ασυγκράτητα γέλια, αλλά και ο
ίδιος με την ακατάσχετη αερολογία που δεν ανταποκρινόταν στοιχειωδώς σε
γεγονότα και εξελίξεις -γιατί περί τέτοιας επρόκειτο και θα αναλυθεί στη
συνέχεια- μάλλον ο άνθρωπος θα πρέπει να έχει πλήρη άγνοια, αλλά έπρεπε να πει
κάτι, θεωρώντας ότι στο Λουτράκι διάγουμε τη μακαριότητά μας… Ίσως ο Λάκης
Παπαφωτίου να εξάγει το συμπέρασμα αυτό από τις αντιδράσεις των ταγών για τον
Αρχαίο Δίολκο και τη μαρίνα Λουτρακίου, ωστόσο για τους πολίτες και τις υγιείς
δυνάμεις του τόπου, το πάθημα έγινε μάθημα και οι προοπτικές μόνον ρόδινες δεν
προδιαγράφονται για όλους αυτούς που έχουν υποσκάψει το μέλλον του Λουτρακίου,
όπως γίνεται εν προκειμένω με την προοπτική έλευσης του Προαστιακού
Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου.
Θα παρουσιασθεί πλήρως η τοποθέτηση του Λάκη Παπαφωτίου και
στη συνέχεια από το loutraki-press θα αντικρουσθεί στο σύνολό της και
ο καθένας ας βγάλει τα συμπεράσματά του.
Εκτός τόπου, χρόνου και πραγματικότητας
Ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Πελοποννήσου Λάκης Παπαφωτίου
στις δηλώσεις του στον τηλεοπτικό φακό -τι σας κάνει ή τι σας πιάνει με τον
τηλεοπτικό φακό;- τόνισε την περασμένη τα ακόλουθα:
«Απεφασίσθη πλέον και ανακοινώθηκε από τον ίδιο τον υπουργό
- από τον ίδιο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΣΕ τον κύριο Θεοφανόπουλο
που είχε έλθει προχθές και τον περιφερειάρχη Πελοποννήσου και με τον διευθυντή
Στρατηγικού Σχεδιασμού και της Ανάπτυξης του ΟΣΕ, τον κ. Σαμπατασκάκη,
ανακοινώθηκε πλέον δύο σημαντικά πράγματα: Το πρώτο είναι το προαστιακό δίκτυο
από τον Ισθμό μέχρι το Λουτράκι Κορινθίας και το δεύτερο είναι η βελτιστοποίηση
ολόκληρου του ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου. Δύο σημαντικές
πρωτοβουλίες της περιφέρειας Πελοποννήσου οι οποίες έχουν ενταχθεί στο
στρατηγικό σχεδιασμό της περιφέρειας και οι οποίες είχαν ψηφισθεί από το
περιφερειακό συμβούλιο. Έτσι λοιπόν αρχίζει να γίνεται πραγματικότητα αυτός ο
σχεδιασμός. Κι ανακοινώθηκε προχθές η μελέτη βιωσιμότητας της κατασκευής της
νέας σιδηροδρομικής γραμμής από τον Ισθμό μέχρι το Λουτράκι στο ίχνος βέβαια
της παλαιάς, η οποία θα έχει ένα εύρος 1,43 σε σχέση με το μεγαλύτερο από αυτό
που ήδη υπάρχει τώρα, που είναι εύρους - πλάτους 1 μ. για να έχουμε την κίνηση
του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι την οδό Αιγαίου στο Λουτράκι Κορινθίας. Σ’
αυτό επειδή όλα όσα λεγόντουσαν όλο αυτό το διάστημα ήταν ψεύδη, θα έχω να
αντιπροτείνω ότι η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και η έγκριση αυτής της
μελέτης έχει - είχε κατατεθεί για το έργο αυτό. Άρα λοιπόν εμείς προχωράμε
συνειδητά όχι με θόρυβο, αλλά με βάση ενός προγραμματισμού και ενός
συγκροτημένου σχεδιασμού που έχει στόχο βήμα - βήμα την υλοποίηση του μεγάλου
αυτού σχεδίου. Ένα σχέδιο το οποίο θα ανακουφίσει το Λουτράκι, θα δώσει άλλη
ώθηση, θα δώσει άλλον αέρα, θα ανοίξει καινούργιες πόρτες και θα κάνει πλέον
προσβάσιμο την περιοχή του Λουτρακίου πολύ πιο εύκολα από ότι είναι τώρα. Να
σημειώσω ότι θα είναι ηλεκτροκίνηση, αυτή η νέα σιδηροδρομική γραμμή θα είναι
ηλεκτροκινούμενη, θα είναι με μία ταχύτητα χαράξεως στα 60 χλμ. την ώρα και θα
χρησιμοποιηθεί η ίδια χάραξη είπαμε νωρίτερα το ίχνος, ίδια χάραξη για να μην
δημιουργηθούν προβλήματα απαλλοτριώσεων και αλλαγής της γραμμής. Φέτος, αυτή τη
στιγμή έχει δοθεί εντολή και συντάσσεται η μελέτη βιωσιμότητος. Με την
ολοκλήρωση της μελέτης βιωσιμότητας αυτή θα γίνει, αυτή θα τεθεί σε δημόσια
διαβούλευση, θα ληφθεί υπόψη κάθε πρόταση, και κάθε έτσι αντίληψη και ιδέα των
ανθρώπων που θα συμμετέχουν στη διαβούλευση ή των φορέων που θα συμμετέχουνε
και νομίζω πλέον αφού ολοκληρωθεί αυτή η διαβούλευση, αυτό η μελέτη
βιωσιμότητας θα ολοκληρωθεί, θα γίνει πλέον ένας μπούσουλας, θα γίνει πλέον
ένας οδηγός για ένα διεθνές ενδιαφέρον, για μία διεθνή δημοπρασία με τον
ανταγωνιστικό διάλογο, ούτως ώστε πλέον και εφόσον είναι βιώσιμο, που θα είναι
σίγουρα, το έργο αυτό θα προχωρήσει. Είναι ακόμη ένας δρόμος που πρέπει να
ακολουθήσουμε τυπικός μεν, αλλά ουσιαστικός για να προχωρήσει. Είναι ένας
δρόμος που έχει πολλά στάδια, αλλά με την γνώση και με την ευρυμάθεια και με
την καλή επίγνωση των προβλημάτων που υπάρχουν, ιδιαίτερα στο επίπεδο του
ανταγωνιστικού διαλόγου και την εμπειρία που έχει δημιουργηθεί για την
περιφέρεια Πελοποννήσου από τα σκουπίδια, νομίζω ότι θα έχουμε σύντομα,
διαδικασία πιο γρήγορη, να επιταχύνουμε αυτή τη διαδικασία, ούτως ώστε πλέον αυτό
το όνειρο της περιοχής, να το δούμε πραγματικότητα.»
Έτσι θάβουν τα έργα σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος
Ο θυμόσοφος λαός μας λέει: «Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν
μιλάνε για σχοινί». Κατά συνέπεια τα «εξαπτέρυγα» του Πέτρου Τατούλη, όπως και
ο ίδιος δεν μπορούν να ισχυρίζονται και να κατηγορούν πετώντας λάσπη για τη
δημιουργία εντυπώσεων όλους όσους έχουμε μιλήσει με στοιχεία ότι «όλα όσα
λεγόντουσαν όλο αυτό το διάστημα ήταν ψεύδη». Παράλληλα, θα πρέπει να γνωρίζουν
ότι τα κροκοδείλια δάκρυα για τον προαστιακό δεν συγκινούν κανένα ή τουλάχιστον
όσους έχουν τρέξει, έχουν στερηθεί τους πενιχρούς πόρους τους για την προώθηση
του έργου. Πολύ δε περισσότερο τους φορείς του τόπου και τους περισσότερους από
2.500 πολίτες που έχουν εκτεθεί δημόσια υπέρ της δημιουργίας του έργου, όχι σήμερα
αλλά από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας.
Ο λαλίστατος παρά την άγνοιά του και ημιμάθειά του για το
συγκεκριμένο έργο Λάκης Παπαφωτίου θα πρέπει:
● Να ζητήσει να ενημερωθεί για την ημερίδα
που διοργάνωσε το 2009 η Πρωτοβουλία Πολιτών και Φορέων για την Έλευση του
Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου με την παρουσία των τεχνικών της
συμβούλων που είναι καθηγητές συγκοινωνιολόγοι - πολεοδόμοι του Εθνικού Μετσόβιου
Πολυτεχνείου, ακόμα κι άλλος ένας μαθηματικός συγκοινωνιολόγος, από τους συντάκτες
του ρυθμιστικού σχεδίου της Αθήνας. Επομένως γνώση και θέσεις για το έργο είναι
επιστημονικά τεκμηριωμένες, εκτός αν ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης, δεν
αναγνωρίζει τις επιστημονικές γνώσεις των προαναφερομένων ειδικών.
● Να πληροφορηθεί ότι η μελέτη περιβαλλοντολογικών
επιπτώσεων της γραμμής ολοκληρώθηκε κατόπιν της συντονισμένης κίνησης της Πρωτοβουλίας
Πολιτών και Φορέων με την ΕΡΓΟΣΕ. Πάλι καλά που μάθατε ότι υπάρχει.
● Κάνετε λόγο για σίγουρη βιωσιμότητα του έργου,
ευελπιστούμε να μην είναι πολιτική φανφάρα, αλλά να έχετε στηριχθεί στις δύο
ολοκληρωμένες μελέτες που έχουν εκδοθεί και είναι αναλυτικότατες η μία από τον
ΟΣΕ το 2000 και η άλλη από την μελετητική εταιρεία On Truck το 2007, κατόπιν παραγγελίας του δήμου Λουτρακίου. Τα έχετε
αυτά υπόψη σας;
● Σχεδιασμός και προγραμματισμός σας ήταν να
τινάξετε το έργο στον αέρα σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και των πόρων του
δημόσιου οργανισμού, εκστομίζοντας πυροτεχνήματα από τον Νοέμβριο του 2011 ο
προϊστάμενός σας.
● Το έργο, αρχικά είχε σχεδιασμό για € 25
εκατ., η πρωτοβουλία Πολιτών και Φορέων σε συνεργασία με τότε στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ
επέτυχε να το συρρικνώσει στα περίπου € 8 εκατ., ενώ σήμερα οι πληροφορίες θέλουν
να έχει εκτοξευθεί και πάλι στα περίπου € 11,5 εκατ. Κι αυτό επειδή εσείς θάψατε
το έργο, με συνέπεια διαθέσιμα υλικά του οργανισμού που συνέβαλαν στην μείωση
του κόστους να διατεθούν σε άλλες δραστηριότητες.
● Εξειδικευμένα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου,
αν πραγματικά ενδιαφερόσασταν θα γνωρίζατε ότι έχουν δημοσιοποιηθεί σε έντυπα
και ηλεκτρονικά ΜΜΕ του Λουτρακίου. Επ’ ευκαιρία να πληροφορηθείτε ότι το καλώδιο
της γραμμής ονομάζεται trolley pole, είναι το αντίστοιχο του τραμ και η ταχύτητα του
συγκοινωνιακού μέσου θα είναι η ίδια που κινείται και το τραμ στο κέντρο της Αθήνας
σε ισόπεδες διαβάσεις, ακόμα και σε κάποιες περιπτώσεις σε λωρίδα κυκλοφορίας
των αυτοκινήτων παράλληλα με τα οχήματα.
● Κάνατε λόγο για διαβούλευση και είναι
προφανές ότι δεν έχετε υπόψη σας την προαναφερόμενη ημερίδα του 2009, δεν έχετε
υπόψη σας την Τρίτη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου πριν
λίγους μήνες που στην ουσία επικαιροποιεί τις δύο προηγούμενες, πνίγετε και δεν
σέβεσθε τις τρεις πλέον αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου, που πέραν του
τερματισμού της γραμμής στην οδό Αιγαίου, προβλέπουν την κατασκευή του σταθμού
στον Ισθμό, στην ήδη χαραγμένη διακλάδωση της αρτηριακής γραμμής υψηλών ταχυτήτων
και στη θέση Παράδεισος - Φιλοθέη, όπως ακριβώς προβλέπεται και στον
αρχικό σχεδιασμό του ΟΣΕ για τον σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι! Αφού
είστε τόσο λαλίστατος γιατί δεν ενημερώσατε την κοινή γνώμη ότι τσεκουρώσατε με
το έτσι θέλω το έργο; Ποιούς έχετε την αίσθηση ότι κοροϊδεύετε;
Πρέπει να έχετε υπόψη σας Λάκη Παπαφωτίου, ο συνδυασμός σας,
καθώς επίσης και οι διοικούντες τον ΟΣΕ, ότι η Πρωτοβουλία Πολιτών και Φορέων
για την Έλευση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου στην πόλη του Λουτρακίου δεν κάθεται
με σταυρωμένα χέρια, θα κινηθεί προς πάσα κατεύθυνση προκειμένου να διερευνηθούν
τυχόν αδικήματα που πλήττουν το δημόσιο συμφέρον προς δόξαν άλλων σκοπιμοτήτων.
Εν κατακλείδι Λάκη Παπαφωτίου έχω να σας απευθύνω ένα διπλό
ερώτημα:
Ενώ σήμερα ισχυρίζεσθε ότι η έλευση του προαστιακού σιδηροδρόμου
αποτελεί όνειρο της περιοχής, τότε στις 22 Μαΐου 2013 πώς θάβατε το έργο ακυρώνοντας
δύο αποφάσεις του δημοτικού συμβουλίου του δήμου Λουτρακίου; Ήσασταν ανενημέρωτος
ή τότε προηγείτο το «να είμαστε καλά παιδιά απέναντι στα συμφέροντα», δεδομένου
ότι στον ορίζοντα υπήρχαν εκλογές και προηγείτο η επανεκλογή;
Κλείνοντας, θα πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι ήσασταν ένα
δραματικό περιφερειακό συμβούλιο για την ανάπτυξη του Λουτρακίου και την
αντιμετώπιση σοβαρότατων προβλημάτων του. Ας ελπίσουμε ότι θα αλλάξετε νοοτροπία
στην προσεχή πενταετία, αλλά και πάλι είμαστε πάρα πολλοί επιφυλακτικοί,
αδυνατούμε να σας πιστέψουμε για το αγαθό των προθέσεών σας, λαμβάνοντας υπόψη
και πάλι τη ρήση του θυμόσοφου λαού μας: «Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα
του αλλιώς.»
(160714)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου